Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mihin ryhmään kuuluit koulussa?

Vierailija
24.06.2015 |

olitko tavis, syrjitty, suosittu, erikoinen?

miten ryhmien välinen hierarkia näkyi? entä ihan henkilötasolla, ryhmän sisällä? olitko tyytyväinen rooliisi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavis. Mulla oli runsas kaveriporukka, mutta en ollut tyytyväinen, olisin halunnut olla suosittu. Kaikki tytöt piti musta, mutta pojat ei. Amiksessa kaikki muuttui, menin toiseen kapunkiin ja kokonaan uusiin kuvioihin, musta tuli suosittu, ryyppäsin, poltin ja jätkiä riitti. Amiskin jäi sitten lopulta kesken, koska hengasin vaan luuseriporukoissa. 20-vuotiaana tulin taas järkiini.

Vierailija
2/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjitty ja kiusattu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko peruskoulun ajan suosittu, taino ala-asteella tämä ei näkynyt niin suuresti, paitsi viimeisillä luokilla. Yläasteella myös suosittuun "pissisryhmään" mutta minä ja monet muut saimme hyviä numeroita. Aikalailla kuitenkin sellaista kaikkien kanssa tullaan toimeen, mutta sitten oli hiljaiset ja yksinäiset, seksuaalivähemmistöt ja tavikset omissa ryhmissään. Suurlukiossa en kokenut olevan enää minkäänlaista hierarkiaa.

Vierailija
4/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella vähän syrjitty. Muilla koulutusasteilla tavis.

Vierailija
5/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoinen ja suosittu... uskalsin olla oma itseni joka teki minusta erikoisen, mutta samalla minulla oli paljon kavereita... nykyään olen erikoinen ja yksinäinen :( joskus haluaisin olla tavallisempi

Vierailija
6/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella tavis, yläasteella ehkä erikoinen tyyli mutta me hengattiin yhen toisen ernun kaa meidän luokan muiden tavisten kaa et ei sillai liiakseen oltu erillään muista. Lukiossa taas tavis.

Vierailija
7/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tavis. No bileisiin ei kyllä juuri kutsuttu. Mutta oli oma kilttien tavisten porukka joten en ollut kiusattukaan. Kuitenkin mulle jäi sellainen olo että en kelpaa pojille ja olen ruma. Myöhemmin olen huomannut että olin ihan nätti tyttö ja tajunnut että voimakas persoona pelotti miehiä ( insinöörimäisten miesten kanssa en tuu vieläkään juttuun). Olisi ollut myös kiva että joku ois jeesannu pukeutumisessa.

Nykyisin olen viehättävä aikuinen nainen 40+ jolla riittäisi vientiä miesten suhteen kyllä. Niin se maailma muuttuu.

Vierailija
8/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa asuinpaikassa tavis, toistoisella oaikkpaikkakunpaikkakunnalla syrjityn ja taviksen välimaastosta.

Vierailija
9/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisten ryhmä lähimpänä. Vaihtoehtoisten älykköjen porukassa, jossa olin ihan suosittua seuraa. En mikään johtaja. Meistä kaikki menivät lukion jälkeen yliopistoon suosituille aloille ja päädyttiin arvostettuihin ammatteihin. Ryhmään kuului vegaaneja, streittareita jne.

Vierailija
10/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluin epäsuosituihin oikeastaan aina.

Vierailija
11/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjitty ja erikoinen

Vierailija
12/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositun ja taviksen välimalli. Kaikkien kaveri, mutta useimmiten omassa pienessä kaveriporukassani. En kovis mutta en varsinaisen "nössökään". Kavereita riitti.

Vierailija
13/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittu ja erikoinen :D pelleilin ja nauratin muita ja samalla todella suosittu poikien keskuudessa niin kaverina kuin seurustelukumppanina :)

Vierailija
14/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavis, luokan ns. Johtajan kaveri. Tykkäsin esiintyä ja olla äänessä. En kiusannut, ei kiusattu. Jäljestäpäin kaduin etten puuttunut silloisen bestiksen tekemään kiusaamiseen enempää. Välimme katkesivat myöhemmin, kun hän otti autoni luvatta humalassa käyttöönsä.liikaa jylläsi murrosikä yläasteella.n s70.

Vierailija
15/25 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syrjitty kummajainen. Mutta onneksi meitä oli monta, oltiin ihan tyytyväisiä omaan omituiseen porukkaamme :)

Vierailija
16/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ns. suosittu ja omassa porukassani ns. pomo, olin tyytyväinen. Nykyään olen introvertti, ja tyytyväinen :), tavis.

Vierailija
17/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella olin yksin, yläasteella hikkeryhmässä ja lukiossa heiluin yhen kpophullun kanssa.

Vierailija
18/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavis. Mulla oli pari hyvää kaveria ja tulin toimeen kaikkien kanssa. Mutta olin myös kiusattu. Meillä oli niin pieni koulu, että kaikki tiesi toisena.

Vierailija
19/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluin ryhmään johon halusinkin kuulua ja jossa saatoin olla oma itseni. Mukavia aikoja.

Vierailija
20/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan erikoisen ja syrjityn välillä..tosin en hakeutunutkaan suosittujen seuraan, pidin heitä lapsellisina