Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin seinät täynnä vain pintaliitopäivityksiä

Vierailija
24.06.2015 |

Kuvitteleeko joku naamakirjalainen elävänsä jotain niin erikoisen tapahtumarikasta elämäänsä, ja päivittelee seinälleen naurettavuuksiaan päivästä toiseen. Edellisen kaltainen naamakirjalainen kuvittelee vissiin, että muilla naamakirjalaisilla ei ole elämää lainkaan, kun ei joka s...n normielämän tapahtumaa kirjaa seinälleen kehuakseen mukamas elämäänsä, joka loppuen lopuksi on suurimmaksi osaksi täysin tylsää puurtamista ja päivästä päivään yhtä sitä ja samaa - huippuhetkiä on ihmisen elämässä harvoin itse kullakin, mutta naurattaa kun joku yrittää esittää oman tylsän elämänsä jonkinlaisena ihanuutena ja glamourina, vaikka se on tosiasiallisesti aivan muuta. Mitäpä se muuta voisi ollakkaan. jos ammattikin on ihan tavis ja on avioeroa sun muuta suhdesotkua taustalla. Rahat ovat lopussa monellakin, ja velkaa on kaulaa myöten, ja voi,voi, ja niitähän ei kerrota, eikös niin, että näyttäisi edes joltesinkin ihmeellisen seesteiseltä arkielämä näillä päivittäisen elämän pikkuarkiset käänteensä kirjaavilla naamakirjallisilla.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän itse facebookkiin satunaisesti,joskus voi olla pitkiäkin välejä ja toisinaan tiuhempaan.
Itse olen tehnyt rajanvedon itselleni,etten päivitä juuri koskaan mitään liian henkilökohtaisia asioita ja hyvä näin. En halua lukea niistä muiltakaan.
Yleensäkkin kaikki negatiivinen ynm muu sen suuntainen ei kuulu jaettaviin asioihin.
Minusta on mukava lukea muiden iloisia ja hyväntuulisia arjen asioita ja niitä päivitän itsekkin.
Lisäksi,lähipiiri on levällään ympäri Suomen,face on hyvä keino jakaa omia kuulumisia ja tapahtumia myös heille.
Onneksi omassa lähipiirissä ei ole tuollaisia katkeria ap:n kaltasia tyyppejä,mikä on kyllä loistava juttu! :)

Vierailija
22/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei siis ärsytä ne "pintaliitopäivitykset" koska harrastan niitä ilmeisesti itsekin (lataan lomakuvia, ravintola- ja ruokajuttuja) mutta se ainainen LIFE IS GOOD! Et sitten muuta keksinyt. Jokin mua vaan syö tuossa lauseessa. Mulle tulee siitä jostain syystä mieleen että se life ei itseasiassa ole kovin good mutta kunhan tässä revittelen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:37"]

Päivitän itse facebookkiin satunaisesti,joskus voi olla pitkiäkin välejä ja toisinaan tiuhempaan. Itse olen tehnyt rajanvedon itselleni,etten päivitä juuri koskaan mitään liian henkilökohtaisia asioita ja hyvä näin. En halua lukea niistä muiltakaan. Yleensäkkin kaikki negatiivinen ynm muu sen suuntainen ei kuulu jaettaviin asioihin. Minusta on mukava lukea muiden iloisia ja hyväntuulisia arjen asioita ja niitä päivitän itsekkin. Lisäksi,lähipiiri on levällään ympäri Suomen,face on hyvä keino jakaa omia kuulumisia ja tapahtumia myös heille. Onneksi omassa lähipiirissä ei ole tuollaisia katkeria ap:n kaltasia tyyppejä,mikä on kyllä loistava juttu! :)

[/quote] En näe minkäänlaista katkeruutta aloittajan viestissä, vaan aloittajahan tuo esiin juurikin naamakirjan typeryyden. Aloittajan elämä voi olla moninkertaisesti iloisempaa läheistensä ja ystäviensä kanssa kuin sen alvariinsa päivän kulkunsa postaajan elämän vietto kukkaiskuvineen, josta paistaa syvä yksinäisyys ja kaipuu ihan livessä tapahtuvan sanallisen, ilmeikkään ajatusten vaihtaminen ilmielävän ihmisen kanssa.

Vierailija
24/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:38"]No just ne jotka näitä "leivottiin lasten kanssa" -päivityksiä, eivät luultavasti nauti yhtään mistään oikeasti. Jos oikeasti nauttii, siitä arjen seesteisestä ja onnellisesta hetkestä, niin miksi ihmeessä alkaisi pyöriä kännykkäkameran kanssa siinä pullapellin luona ja päivittelisi Facebookiin pullista 300 "ystävälleen", joista suuri osa on jotain ala-asteikäsiä kavereita. 
[/quote]
Ala-asteikäisiä? Omien lasten kavereita?

Vierailija
25/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:38"]

Minkä takia pitäisi kirjoittaa Faceen, että

- voi nyt on taas rahat loppu

- miehellä ei ottanut eteen viime yönä, eipä silti että sitä haisevaa läskiä haluisinkaan

- lapsella oli taas todistuksessa vitonen ja wilma vinkuu

- perseessä finni ja pimpassa kuppa, silmässäkin herpes

- taas paska lentää ja yrjöttää, olen masentunut

- palkkani ei riitä mihinkään ja taas ryyppäsin puolet

Mun mielestä ne, jotka kirjoittaa tuollaisia päivityksiä, on taas aika mauttomia? Mulla FB on sellainen kanava, jonka kautta voi olla yhteydessä vanhoihin kavereihin (usein ihan yksityisviestillä), sitten sen kautta voi toivottaa kesää/joulua ja synttäriä. Joskus jopa päivittää jotain tai jakaa uutislinkin. Mulla on äärettömän vähän kavereita, jotka päivittäisi ihan koko ajan jonninjoutavaa. Jos on, piilotan heidät feedistä. Jakakoot sitten niitä "huomasin luomen, joka on ollut kädessäni 31 vuotta" ihan rauhassa. 

[/quote] Mulla ei tollasta elämäni olekkaan, ei nyt, eikä ole ollutkaan ikinä, mutta jos olisikin, niin en mä niitä kertoisikaan etenkään facessa seinälleni; mutta kun tiedän joidenkin siellä olevien ihmisten elämästä oleellisia ikäviä asioita, ja niistä eivät kerro ikinä, mutta kaikkea muuta kyllä hehkutusta elämästään, jotta näyttäisi elämä siltä glamourilta eikä niin onnettomalta kuin mitä se sitten loppuen lopukseen onkin.
[/quote]
On mullakin paniikkihäiriö, mutta miksi mä juuri sellaisen tiedon itsestäni jakaisin?

Vierailija
26/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:50"]

Päivitän itse facebookkiin satunaisesti,joskus voi olla pitkiäkin välejä ja toisinaan tiuhempaan. Itse olen tehnyt rajanvedon itselleni,etten päivitä juuri koskaan mitään liian henkilökohtaisia asioita ja hyvä näin. En halua lukea niistä muiltakaan. Yleensäkkin kaikki negatiivinen ynm muu sen suuntainen ei kuulu jaettaviin asioihin. Minusta on mukava lukea muiden iloisia ja hyväntuulisia arjen asioita ja niitä päivitän itsekkin. Lisäksi,lähipiiri on levällään ympäri Suomen,face on hyvä keino jakaa omia kuulumisia ja tapahtumia myös heille. Onneksi omassa lähipiirissä ei ole tuollaisia katkeria ap:n kaltasia tyyppejä,mikä on kyllä loistava juttu! :)

[/quote] En näe minkäänlaista katkeruutta aloittajan viestissä, vaan aloittajahan tuo esiin juurikin naamakirjan typeryyden. Aloittajan elämä voi olla moninkertaisesti iloisempaa läheistensä ja ystäviensä kanssa kuin sen alvariinsa päivän kulkunsa postaajan elämän vietto kukkaiskuvineen, josta paistaa syvä yksinäisyys ja kaipuu ihan livessä tapahtuvan sanallisen, ilmeikkään ajatusten vaihtaminen ilmielävän ihmisen kanssa.

[/quote]

Minusta on silti hyvä, että sillä ihmisellä on kuitenkin edes se Facebook. Jos ap:n huoli toisen ihmisen yksinäisyydestä olisi aitoa, hän voisi ehdottaa sellaista ihan oikeaa tapaamista tällaisen ihmisen kanssa. 

Minusta tässä on vaan kyse ilmiöstä, jossa pata soimaa kattilaa. Ap:n mielestä tuollaisia päivityksiä tekevä ihminen on oikeasti yksinäinen ja iloton, mikä voi pitää paikkansa. Samaan aikaan ap ei myöskään ole kovin hyvinvoiva miettiessään, ärsyyntyessään ja ylitulkitessaan muiden päivityksiä. 

Ehkä tässä ilmiössä on kyse siitä, että toinen huonosti voiva tunnistaa kaltaisensa ja se sitten osuu omaan herkkään paikkaan ja aiheuttaa siksi ärtymystä?

Vierailija
27/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:50"]

[/quote]

Minusta on silti hyvä, että sillä ihmisellä on kuitenkin edes se Facebook. Jos ap:n huoli toisen ihmisen yksinäisyydestä olisi aitoa, hän voisi ehdottaa sellaista ihan oikeaa tapaamista tällaisen ihmisen kanssa. 

Minusta tässä on vaan kyse ilmiöstä, jossa pata soimaa kattilaa. Ap:n mielestä tuollaisia päivityksiä tekevä ihminen on oikeasti yksinäinen ja iloton, mikä voi pitää paikkansa. Samaan aikaan ap ei myöskään ole kovin hyvinvoiva miettiessään, ärsyyntyessään ja ylitulkitessaan muiden päivityksiä. 

Ehkä tässä ilmiössä on kyse siitä, että toinen huonosti voiva tunnistaa kaltaisensa ja se sitten osuu omaan herkkään paikkaan ja aiheuttaa siksi ärtymystä?

[/quote] Niinpä, ja mitä olen kuunnellut ja kuullut ihmisten juttelevan nykyajan elämästä ihmisten kesken, niin piiri on pienentynyt joillakin ihan vaan perheenjäsenten kanssa seukkaamiseen, ja kaikki muut kontaktit ovatkin somessa eli juurikin esim. facebookissa ymt. vastaavat foorumit mukaan lukien. Sitten kun harvoin enää tavataan esim. sukulaisiakaan face to face-kontaktein, se onkin jo "suurtapahtuma", joka pitää ehdottomasti kirjata facebookin seinämykselle kuvineen päivineen! Surullista, mutta niin totta tänä päivänä.

Vierailija
28/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:43"]Ymmärrän ap:ta ja tunnen samoin. Siksi en enää "käy" Facebookissa. Onneksi on se valinnan mahdollisuus. Se on nyt on yleensä niin että isossa joukossa pinnallisuus lisääntyy. Ei uskalleta mennä mihinkään OIKEASTI henkilökohtaiselle alueelle.
[/quote]
Pitääkö sitä? Musta on parempi, että on edes small talkia kuin ettei mitään.

Vierailija
29/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:21"]Mua tökkii henkilöt, kenen päivitykset on jatkuvaa oman itsensä ja erinomaisuutensa tehostamista. Kenen päivityksistä ja kuvista oikein paistaa läpi, että "kehukaa minua". Haetaan kehuja profiilikuviin, leipomuksiin, sisustukseen ja kaikkeen mikä liittyy jotenkin itseen. Tehdään esim.upean näköinen, vaivaa vaativa kakku, mutta päivitys on luokkaa että "tämmösen epämääräsen kakun minä tein tuossa ihan vain ohimennen".
[/quote]
Mut ne on tuollaisia muutenkin...

Vierailija
30/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:37"]

[/quote]
Kuule hei useinhan arki onkin sellaista, että ei juurikaan ehdi sosiaalista elämää viettää. Sitten on kiva pitää edes löyhää sidettä moniin kavereihin. Pysyy vähän hollilla siitä, mitä elämässä tapahtuu.

Vierailija
31/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:37"] Päivitän itse facebookkiin satunaisesti,joskus voi olla pitkiäkin välejä ja toisinaan tiuhempaan. Itse olen tehnyt rajanvedon itselleni,etten päivitä juuri koskaan mitään liian henkilökohtaisia asioita ja hyvä näin. En halua lukea niistä muiltakaan. Yleensäkkin kaikki negatiivinen ynm muu sen suuntainen ei kuulu jaettaviin asioihin. Minusta on mukava lukea muiden iloisia ja hyväntuulisia arjen asioita ja niitä päivitän itsekkin. Lisäksi,lähipiiri on levällään ympäri Suomen,face on hyvä keino jakaa omia kuulumisia ja tapahtumia myös heille. Onneksi omassa lähipiirissä ei ole tuollaisia katkeria ap:n kaltasia tyyppejä,mikä on kyllä loistava juttu! :) [/quote] En näe minkäänlaista katkeruutta aloittajan viestissä, vaan aloittajahan tuo esiin juurikin naamakirjan typeryyden. Aloittajan elämä voi olla moninkertaisesti iloisempaa läheistensä ja ystäviensä kanssa kuin sen alvariinsa päivän kulkunsa postaajan elämän vietto kukkaiskuvineen, josta paistaa syvä yksinäisyys ja kaipuu ihan livessä tapahtuvan sanallisen, ilmeikkään ajatusten vaihtaminen ilmielävän ihmisen kanssa. [/quote] Kuule hei useinhan arki onkin sellaista, että ei juurikaan ehdi sosiaalista elämää viettää. Sitten on kiva pitää edes löyhää sidettä moniin kavereihin. Pysyy vähän hollilla siitä, mitä elämässä tapahtuu.

[/quote] JUU ja jonkun ystäväsi laittaman pihakuvan kukkaisineen kertoo sulle, miten ko. ystäväsi/tutun elämä meneekään silleen ihan oikeesti ihmissuhdekuvioineen jne.?

Vierailija
32/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tyypillinen katkera ja kateellinen suomalainen nainen. Mulla asiat hyvin oikeasti. Huomisesta en tiedä, mutta tänään on kaikki hyvin. Facessa en ole.
Teille ketkä vituttaa toisten päivitykset. Piilota ne. Tai poistu facesta.

Vierailija
33/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:35"]

Ap tyypillinen katkera ja kateellinen suomalainen nainen. Mulla asiat hyvin oikeasti. Huomisesta en tiedä, mutta tänään on kaikki hyvin. Facessa en ole. Teille ketkä vituttaa toisten päivitykset. Piilota ne. Tai poistu facesta.

[/quote] Missä lukee ap:n olevan suomalainen ja nainen? Toisekseen, missä ap. mainitsee olevansa katkera ja kateellinen? En itse näe missään edellä mainitusti mainittavan aloituksessaan mistään katkeruudesta ja kateudesta. Kiva, että sulla on asiasi hyvin, kun niin monilla ei ole kaikki asiansa hyvin. Mä en niinkään kehuisi omaa tilaani, mutta kaikkeen on syyllisensä ja syynsä, joten jätänpä nyt tähän, ettei haukuttaisi vaan katkerikoksi ja kateelliseksi sinua kohtaan, jolla asiasi ilmoitit olevan hyvin. Naurattaa vaan toisten lapsellisuus, kyllä se elämä vielä opettaa, ei sen puoleen.

Vierailija
34/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:07"]

Tiedän nää päivittäjät, jotka jo aamusta kertovat kaikille, kuinka monta kuppia kahvia joivat ja kuinka nukkuivat. Mielestäni jokapäivä noin 3 samanlaista päiväkirjatyylistä höpinää on liikaa ja kertoo kirjoittajan itsekeskeisyydestä. Ihmiset jakavat mielellään positiivisia kokemuksiaan (niitä negatiivisia vain pikkupiirille). Se on luonnollista. Itsekin varmaan haluat jakaa onnesi? On tosin myös niitä, joiden viestit ja kuvat on tarkoituksella valittu kertomaan jotain. Ne ovat kerta toisensa jälkeen identtisiä ja siksi epäuskottavia. Itselläni nainen, joka postaa AINA perhekuvia ja huomaa piiloviestin: ollaan niin onnellisia..kadehtikaa ja katsokaa meidän taloakin jne.

[/quote]

Mistä tämä olettamus syntyy, että kuvan tai päivityksen postaajalla olisi taka-ajatuksena muiden kateelliseksi tekeminen. Etkö itse kykene olemaan onnellinen mistään elämässäsi ilman, että ajattelen sen sitä kautta kuinka joku on nyt varmasti kateellinen sinulle. Täysin vieras ajatusmaailma.

[/quote]

Ohis:
Kuulin joskus vahingossa, kun ystäväksi luulemani ihminen, vaikkapa Merja, puhui toiselle ystäväksi luulemalleni ihmiselle (Tiinalle), kuinka teen kaiken, siis aivan kaiken, vain ärsyttääkseni häntä ja saadakseni hänet kateelliseksi. 
Kysyin sitten tuolta "Tiinalta" että mikäs se homma oikein oli, niin hän kertoi että "Merja" oli jo pitkään kertoillut tuollaisia asioita ja huomannut itsekin että se piti paikkansa. Huomasi asian kuulemma siitä, kuinka katsoin tuota Merjaa aina ensimmäisenä, kun kerroin jotain iloista tapahtumaa. Näinhän se saattoi ollakin, mutta eniten se johtui siitä, että pidin tuota "Merjaa" kaikkein läheisimpänä ja jotenkin typerästi oletin, että hän osaisi iloita asioista parhaiten kanssani.. 

Myöhemmin sain kuulla "Merjan" exältä, että "Merja" kuvitteli monen muunkin ärsyttävän häntä tahallaan ja kuvittelevan että muut halusivat tehdä hänestä kateellisen. No, ei sitä tarvinnut tekemällä tehdä, hän oli todella kateellinen ja katkera ihminen.

Mutta joo. Tämähän siinä on että katkeruus ja kateellisuus on suomalaisten kansallissairaudet. Minä en osaa olla kateellinen muille, koska muiden onni ei ole minulta pois, niinkin kliseistä kuin se onkin. Minulla itselläni on kaikki hyvin ja olen ihan aidosti onnellinen. Pinnan alla ei ole mitään mätää, ei luurankoja kaapissa, enkä teeskentele. Tämäkin tuntuu olevan ihmisille käsittämätöntä. Jos kohdataan joku aidosti positiivinen ja elämäänsä tyytyväinen ihminen, on hän feikki ja typerä ja vaikka mitä muuta. 

Vierailija
35/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:35"]

Ap tyypillinen katkera ja kateellinen suomalainen nainen. Mulla asiat hyvin oikeasti. Huomisesta en tiedä, mutta tänään on kaikki hyvin. Facessa en ole. Teille ketkä vituttaa toisten päivitykset. Piilota ne. Tai poistu facesta.

[/quote] Missä lukee ap:n olevan suomalainen ja nainen? Toisekseen, missä ap. mainitsee olevansa katkera ja kateellinen? En itse näe missään edellä mainitusti mainittavan aloituksessaan mistään katkeruudesta ja kateudesta. Kiva, että sulla on asiasi hyvin, kun niin monilla ei ole kaikki asiansa hyvin. Mä en niinkään kehuisi omaa tilaani, mutta kaikkeen on syyllisensä ja syynsä, joten jätänpä nyt tähän, ettei haukuttaisi vaan katkerikoksi ja kateelliseksi sinua kohtaan, jolla asiasi ilmoitit olevan hyvin. Naurattaa vaan toisten lapsellisuus, kyllä se elämä vielä opettaa, ei sen puoleen.
[/quote]

Yritä päästä tuosta katkeruudestasi. Iloitse elämästäsi ja iloitse toisten onnesta. Tuollainen pahansuopa pessimistisyys ja katkeruus ei tee ketään hyvinvoivaksi

Vierailija
36/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue viestini tarkemmin. En väittänyt, etten voisi olla iloinen toisten onnesta. Mutta jos on vain jotain superia perheestä ja vain superia siis, eikö tule fiilis ja kysymys, että miksi.

Vierailija
37/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:26"]Lue viestini tarkemmin. En väittänyt, etten voisi olla iloinen toisten onnesta. Mutta jos on vain jotain superia perheestä ja vain superia siis, eikö tule fiilis ja kysymys, että miksi.
[/quote]

Miksi kukaan haluaisi päivittää faceen että olipas paska tänään löysää ja aamulla vitutti?. Ne on pikkuvikoja. Ja suuria murheita (esim. Vakava sairaus, sukulaisen kuolema) tuskin kukaan haluaa edes päivittää...
Sitä paitsi. Joillakin voi olla asiat hyvin. Mikset voi olla empaattinen ja iloita toisen puolesta ?? Miksi heti kyynisesti ajattelet negatiivisia? Ja jos toi facebook sua noin ahdistaa niin lähde pois sieltä hyvä ihminen

Vierailija
38/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa positiivinen viesti menettää uskottavuutensa ja/tai alkaa ärsyttää kun sitä toistetaan koko ajan facebook-päivityksessä. Eli ei se haittaa vaikka koirista ja lapsista ja elämän ihanuudesta ja pikku ylellisyyksistä ja kivoista hetkistä on päivityksiä, mutta kun niitä tehtaillaan jatkuvasti niin kyllä silloin tulee sellainen olo ihmisestä että voisiko millään harventaa tuota yksipuolista hehkutusta.

Vierailija
39/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face ei ole mikään avautumispaikka missä kerrotaan kaikki. Se on hyvin kepeä ajatustenvaihtopaikka. Sitä paitsi. Onnellisuus on subjektiivinen käsite. Joku voi olla hyvinkin onnellinen vaikka olisi rahahuolia tai joku sairaus.
Minä ainakin luen mielelläni iloista ja olen ilpinen iloinen jossa jollakulla menee hyvin. Monille menee oikeasti hyvin. Ei siitä saa olla katkera ja miettiä naama norsunvitulla että hmmm...Onkohan tuossa nyt jotain mätää kun se on onnellinen! ! Ei saa olla! Koska minua alkaa vituttaa.
Usein sellaset muuten pystyvät olemaan onnellisia, jotka osaavat iloita toista puolesta.

Vierailija
40/108 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:26"]

Lue viestini tarkemmin. En väittänyt, etten voisi olla iloinen toisten onnesta. Mutta jos on vain jotain superia perheestä ja vain superia siis, eikö tule fiilis ja kysymys, että miksi.

[/quote]

Ei? Miksi tulisi? Mikä minä olen arvioimaan mitsä elämänsä osa-alueesta kukin ammentaa superinsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi