Miksi helvetissä joku haluaa omakotitalo nimisen työleirin?
Lunta tulee, joten raskaan työvuoron jälkeen taas kotia raatamaan. Vapaillakaan et saa ottaa rennosti, vaan aina se työleiri kutsuu lumikolan, ruohonleikkurin, pensassaksien, haravan, trimmerin, plus miljoonan muun asian muodossa. Lisäksi asuminen on hemmetin kallista. En voi kuin ihmetellä niitä, jotka haluaa moisessa kalliskustanteisessa raadanan oravanpyörässä elää elämänsä.
Kommentit (455)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puutarhanhoito on rentouttavaa ja lumien kolaaminenkin on minusta ihan kivaa. Remontoidessa itse ok-taloa, näkee oman käden jäljen, kokemusta ja taitoa karttuu niistä hommista ja sitä voi tehdä niin hitaasti tai nopeasti kuin haluaa tai voi. Samalla se kasvattaa kuntoa ja pitää mielenkin kunnossa ja tutustuu naapurehinkin usein ja saa heiltä hyödyllisiä vinkkejä vaikka tietämästään parhaasta sähkömiehestä tai putkimiehestä. Mnulla oli haaveissa vielä löytää kumppani, joka olisi kaltaiseni omakotitaloasuja, voisimme ostaa pientä remppaa tarvitsevan ok-talon kivalta paikalta ja tehdä siitä näköisemme. minusta tuollainen on hyvää ajanvietettä ja voittaa mennen tullen jotkut mukahauskat pikkujoulut tai tyky-päivät.
Parasta on vielä se, että omakotitalossa saa rempata kaikessa rauhassa just sillä tavalla ja silloin kun itseä huvittaa, eikä taloyhtiön toiveiden mukaan. 
Yhtälailla omaa osaketta kerrostalossa/ rivitalossa saa rempata. Ei siihen omakotitaloa tarvita.
En tiedä. Minä kärräsin tänään grillin pihalle, paistattelin terassilla, istutin parit orvokit ja nyt lähden lillumaan poreammeeseen drinkin kanssa. Työleirillä en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut kuvittelee omakotitalon olevan työleiri? Ei selvästi mitään kokemusta omakotitalossa asumisesta.
Kannattaisi ehkä opetella lukemaan 😉
Mä osaan kyllä lukea. Ihan turhaan siinä viisastelet. Omaa noloutta jos tekee omakotitalosta työleirin.
Sinulla ei oletettavasti ole sitten omaa pihaa juurikaan vaan joku pieni pläntti, mitä kerran kuukaudessa hinkkaat 😄. Siinä tapauksessa ymmärrän, mutta mites kun puhutaan sen kokoisesta pihasta minkä hoitamisessa meinaa itku päästä. Varallisuusasioita toki pihan suuruus, ymmärrän.
Oleta vähemmän. Mä pystyn maksamaan siitä, että piha lykitään talvisin traktorilla. Nurmikon ajan päältä ajettaval
Meilläkin tuli lunta kaksi kertaa viime talvena, tais mennä puolituntia kun kolasin. Kesällä nurmen hoitaa robotti. Kukat kukkii penkissä itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut kuvittelee omakotitalon olevan työleiri? Ei selvästi mitään kokemusta omakotitalossa asumisesta.
Kannattaisi ehkä opetella lukemaan 😉
Mä osaan kyllä lukea. Ihan turhaan siinä viisastelet. Omaa noloutta jos tekee omakotitalosta työleirin.
Sinulla ei oletettavasti ole sitten omaa pihaa juurikaan vaan joku pieni pläntti, mitä kerran kuukaudessa hinkkaat 😄. Siinä tapauksessa ymmärrän, mutta mites kun puhutaan sen kokoisesta pihasta minkä hoitamisessa meinaa itku päästä. Varallisuusasioita toki pihan suuruus, ymmärrän.
Oleta vähemmän. Mä pystyn maksamaan siitä, että piha lykitään tal
No täällä tuli kyllä lunta huomattavasti enemmän.
Minulle rentoutuminen= pensassaksien kanssa puuhailua puutarhassa. Tykkään omakotitaloasumisessa itsenäisyydestä: minä päätän milloin rempataan ja kuinka paljon.
Kerrostalossahan tarvitaan hallituksen lupa isompiin remontteihin ja remontoida voi vain sovittuun aikaan.
Monille omakotitalo statuskysymys, kun pitää näyttää kavereille ja sukulaisille että paalua riittää. Ja sitten kun sillä työpaikan Penallakin ok-talo, niin täytyyhän meidänkin saada. Säälittää sellaiset ihmiset.
Eri asia on ne, jotka todella nauttivat pihan laittamisesta ja talon kanssa puuhaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Monille omakotitalo statuskysymys, kun pitää näyttää kavereille ja sukulaisille että paalua riittää. Ja sitten kun sillä työpaikan Penallakin ok-talo, niin täytyyhän meidänkin saada. Säälittää sellaiset ihmiset.
Eri asia on ne, jotka todella nauttivat pihan laittamisesta ja talon kanssa puuhaamisesta.
Ei vaan se on asumismuoto mikä halutaan. Ei sitä muiden vuoksi osteta.
Enemmän mua ahdistais, jos naapuri on kiinni seinässä, eikä parvekkeellakaan saa olla rauhassa. Ja kaikki se melu, hallituksen kokoukset, huoltomiehen metsästys, ramppaavat vuokralaiset, sotkuiset saunojat, kyylät ja kyttääjät. Oma tupa, oma lupa. Puutarhakin voi rehottaa just niin paljon tai vähän kun tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne työt pitää tehdä yhtiössä ja silloin maksetaan huoltoyhtiölle ja lisäksi isännöitsijälle asioiden hoitamisesta. Se vasta kallista on! Mieluummin tehdään itse.
Itse inhoan kerrostaloja koska ei ole omaa pihaa. Asutaan rivarissa. Vasta sitten kerrostaloon kun ei jaksa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää, että joku noin kuvittelee. 😆
No ei tämä mikään työleiri ole. Pihahommat menee harrastuksena eikä pakko ole tehdä mitään jos ei huvita.
Enemmän työleiriä oli kerrostalossa asuessa.
Vierailija kirjoitti:
en ole katkera enkä kateellinen mutta kuitenkin t. sossun tuki elätti kerrostalosta.
Mee töihin!
Ainoastaan täyskädetön laiska läski ei jaksa tehdä pari kertaa vuodessa lumitöitä ja maalata kerran kymmenessä vuodessa seinää. Pihan voi hoitaa robotti. Kerran vuodessa voi kukkapenkin ja puskat raivata. Hirveä homma tosiaan.
Olen asunut ok-talossa, rivitalossa ja kerrostalossa eli yleisimmät asumismuodot tullut koettua itse. Ei enää ikinä omakotitaloon. Eli vain kerros-tai rivitaloasunto tulee kyseeseen. Mutta me ihmiset ollaan erilaisia, tykätään eri asioista.
Ei tekemistä oikeasti ole kovin paljon. Viime talvena ehkä kolmet lumityöt, helppohoitoinen piha, jossa on nurmikkoa mahdollisimman vähän ja istutukset pärjäävät enimmäkseen itsekseen. Talo on uusi, joten mitään laittamista ja remppoja ei ole tulossa pitkään aikaan. Pieni puuhailu on sitäpaitsi kivaa.
Kerrostaloon en muuta enää ikinä. En siedä naapurista tulevia ääniä, ja toisaalta meillä lapset ja aikuiset harrastavat musiikkia, eli metelöimme itse monta tuntia päivässä. Kaikkien hermot säästyvät paremmin näin.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ok-talossa, rivitalossa ja kerrostalossa eli yleisimmät asumismuodot tullut koettua itse. Ei enää ikinä omakotitaloon. Eli vain kerros-tai rivitaloasunto tulee kyseeseen. Mutta me ihmiset ollaan erilaisia, tykätään eri asioista.
Mikäs sinä oli vikana?
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan täyskädetön laiska läski ei jaksa tehdä pari kertaa vuodessa lumitöitä ja maalata kerran kymmenessä vuodessa seinää. Pihan voi hoitaa robotti. Kerran vuodessa voi kukkapenkin ja puskat raivata. Hirveä homma tosiaan.
No ei täällä ainakaan riitä lumitoiden tekeminen pari kertaa vuodessa.
Miksi helvetissä joku luulee että omakotitalo on työleiri? Jos joku omakotiasuja näin ajattelee, asuu väärässä paikassa.
Yhtä typerä aloitus, kuin mä kyselisin, että miksi joku haluaa omistaa kerrostaloasunto-nimisen betonibunkkerin?
Oleta vähemmän. Mä pystyn maksamaan siitä, että piha lykitään talvisin traktorilla. Nurmikon ajan päältä ajettavalla leikkurilla. Ei todellakaan riitä kerran kuukaudessa leikkaaminen. Pensaat saa kasvaa miten kasvaa eikä niitä tarvitse joka vuosi harventaa ja siistiä. Marjat poimin itse. Kukkapenkkejä ei ole montaa. Talo ei tarvitse jatkuvaa huoltamista.
Ja olen siis ihan yksin asuva nainen. Ihmeellinen ja lapsellinen hyökkäys mua kohtaan kun kerroin vain yksinkertaisen asian.