Miksi helvetissä joku haluaa omakotitalo nimisen työleirin?
Lunta tulee, joten raskaan työvuoron jälkeen taas kotia raatamaan. Vapaillakaan et saa ottaa rennosti, vaan aina se työleiri kutsuu lumikolan, ruohonleikkurin, pensassaksien, haravan, trimmerin, plus miljoonan muun asian muodossa. Lisäksi asuminen on hemmetin kallista. En voi kuin ihmetellä niitä, jotka haluaa moisessa kalliskustanteisessa raadanan oravanpyörässä elää elämänsä.
Kommentit (455)
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan köyhä elämä, jos ei sille muuta käyttöä keksi kuin pihan kolaaminen ja ruohonleikkuu.
Miten niin ei keksi muuta? Just tultiin hiihtämästä, ja olipa kiva istua hetki laavulla ja paistaa makkarat.
Ne, jotka on aktiivisia, on sitä yleensä kaikilla osa-alueilla. Toiset sitten taas lähinnä löhöää ja mätänee.
Jos kerrostalojen ja rivitalojen äänieristys olisi niin hyvä, että ei kuuluisi naapurien ääniä, omakotitalo menettäisi merkityksensä ainakin minulle. Se on työleiri, mutta hiljaisuutta ei saa muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan köyhä elämä, jos ei sille muuta käyttöä keksi kuin pihan kolaaminen ja ruohonleikkuu.
Kyllä siinä jää vielä aikaa jääkaapilla ramppaamiseen ja takapuolen raapimiseen,
kun seinänaapurin tekemisten kyttääminen ja sättiminen jää kokonaan pois.
Meillä kolaukset ja ruohonleikkuut hoitaa lapset.
Eikös lapsia just siksi tehdä?
325e/kk sisältäen ihan kaiken hulevesimaksusta jätehuoltoon.
140m2+60m2 lämmin autotalli.
Näytä kerrostaloasunto, jossa halvempi asua samoilla spekseillä?
Lumityöt v*tuttaa aina viimeistään helmikuussa, mutta polttomoottorikäyttöisellä lumilingolla ei oikeasti ole kovin kova homma. Pakko ei ole vetää koko pihaa puhtaaksi, sen verran, että autoilla pääsee kulkemaan ja roskis- ja postiauto pääsee tekemään hommansa. Tähän vois ostaa myös mönkijän, jos piha olis iso. Tai traktorin.
Nurtsi (jota ei ole pakko olla) leikataan ajettavalla leikkurilla. Muita pihahommia, kuten tyhjänpäiväistä haravointia en harrasta. Sen yhden vaahteran lehdet silppuan ajamalla ruohonleikkurilla yli aina kun niitä sopiva kerros tipahtelee. Kestää 20sekuntia per veto, en pidä työläänä. Muita roskaavia puita ei ole.
Kaikki rempat on tehty omaan tahtiin, eikä ole koettu työlääksi, vaan silloin kun remppakärpänen iskee, on ihan kiva niitä hommiakin tehdä.
Meillä on 70-luvun talo ja kaikki isot ja tarpeelliset (ja vähän tarpeetontakin) rempat tehty.
Ei niitä remppoja koko ajan ole. Eikä niitä ole pakko tehdä omin käsin. Kaikki pakolliset rempat on pakko tehdä siinä kerrostalossakin 🤷
Jokainen asukoon miten haluaa, mutta ihan turha on ap:n kaltaisten väittää että okt asuminen automaattisesti on a ) kalliimpaa ja b ) työleiri.
Ps. Sama koskee sitä kesämökkiä.
Nuorena jaksoin ok-taloasumista. Lapset oli pieniä ja lääniä piisasi. Nyt en enää jaksa. Aikansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kolaukset ja ruohonleikkuut hoitaa lapset.
Eikös lapsia just siksi tehdä?
Jumalan terve sinullekin! Juuri näin, puhut asiaa. Lapset tehdään kotityöorjiksi ja samalla äiti keskittyy olemaan raskaana ja isä käy selkä vääränä ansiotöissä ja tulee kauppareissulta 15 maitopurkin kera.
Vierailija kirjoitti:
Me jotkut pidämme siitä, että on järkevää tekemistä. Emme vietä vapaa-aikaamme vain löhöten kännykkä toisessa kädessä, kalja toisessa.
Et ainakaan mikään kauhean kiva & sivistynyt ihminen ole, sanoisin jopa että olet että laiska tunneälyltäsi.
Minä asun kerrostalossa, koska haluan matkustella ja käyn paljon erilaisissa kulttuuri- ym. tapahtumissa. En siis notku sohvalla kalja kädessä. Ymmärrän silti omakotitalossa asuvia, että heillä on omat mielipuuhansa joita he omakotitalossa asuvina pääsevät toteuttaa. Meitä on moneen lähtöön.
Omakotitalossa voi tehdä ihan vain sen mitä huvittaa ja tokihan monet työt voi ulkoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me jotkut pidämme siitä, että on järkevää tekemistä. Emme vietä vapaa-aikaamme vain löhöten kännykkä toisessa kädessä, kalja toisessa.
Et ainakaan mikään kauhean kiva & sivistynyt ihminen ole, sanoisin jopa että olet että laiska tunneälyltäsi.
Minä asun kerrostalossa, koska haluan matkustella ja käyn paljon erilaisissa kulttuuri- ym. tapahtumissa. En siis notku sohvalla kalja kädessä. Ymmärrän silti omakotitalossa asuvia, että heillä on omat mielipuuhansa joita he omakotitalossa asuvina pääsevät toteuttaa. Meitä on moneen lähtöön.
"Minä asun kerrostalossa, koska haluan matkustella."
Nyt kerron sulle jymy-yllätyksen. Me omakotiasujatkin voidaan matkustella. Ja voidaan käydä kulttuuritapahtumissakin! Ajatella.
Kaikki eivät halua asua kolhooseissa nimeltä kerrostalot.
Myös omakotitaloon saa halutessaan huoltoyhtiön hoitamaan esimerkiksi lumityöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kerron sulle jymy-yllätyksen. Me omakotiasujatkin voidaan matkustella. Ja voidaan käydä kulttuuritapahtumissakin! Ajatella.
Ymmärrän, sitähän en sanonutkaan. Vaan kerroin kokonaisuuden miksi minä haluan asua kerrostalossa. Vaikutat tosi epämiellyttävältä ihmiseltä. -sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, sitähän en sanonutkaan. Vaan kerroin kokonaisuuden miksi minä haluan asua kerrostalossa. Vaikutat tosi epämiellyttävältä ihmiseltä. -sama
Olen vallan eri kommentoija, kuin alkuperäinen viestittelijä. On sulla melkoset harhat, et vaikuta yhtään sen miellyttävämmältä persoonalta.
Kauhea jänkyttäminen. :D Minulle on ihan sama kuka missäkin tykkää asua.
En halua kulkea kuselta haisevissa rappukäytävissä tai hisseissä. Enkä koskea räällä liipattuihin rapunkaiteisiin.
Kokemusta on ihan Eirassa olevasta kerrostalosta.
Myös halpaa asumusta, n 350e/kk, sisältää kaikki kulut.
Eikä kannata änkyttää remppakuluista, joita on kaikissa asunnoissa, mutta näin saa itse päättää, koska maksaa ja mitä maksaa.
On kokeiltu ne kerrostalot ja rivitalot, pakosta, ja vitutti, mutta kyllä meidän asumismuoto on omakotitalo. Niin kauan kuin vain mahdollista on. Just vaihdettiin asuinpaikkakuntaa, myytiin siis entinen talo ja ostettiin uusi. On niissä taloissakin paljon eroja siinä, miten paljon ne tontteineen työtä teettää. Esimerkiksi entisessä oli turhan pitkästi sitä kolattavaa autokatoksesta tielle, nyt vain pari metriä. Eikä nykyisessä ole välissä kevyen liikenteen väylää, minkä auraaminen aiheutti entisessä hirveän vallin kolattavaksi ja lapioitavaksi, sen autotievallin lisäksi. Tässä vain pikkutie, umpikuja, ei kevyen liikenteen väylää lainkaan. Helppoa.
Ja kesämökki, ahh, paras paikka maailmassa! Oma saari, jossa ollaan kuin omassa maailmassa.
Jos haluaa asua rauhassa, eikä kuunnella muiden ripulipieruja?
Ja turha väittää, ettei kuuluisi. Kyllä kuuluu kerrostalossa kuin kerrostalossa. Kauhea älämölö, hissit nitisee 24/7, lattiat ja katot ja ovet paukkuu, aina saa pelätä auton puolesta jne.
Omakotitalossa päätät itse remonttien toteutusaikataulusta. Kerrostalossa taloyhtiö voi pamauttaa päätöksen että tulee putki- ja ikkunaremppa tiheään tahtiin.
Kyllä on, mutta tosin sen verran totean, että omistan asunnon puoliksi. Oma puolisko on kuitenkin velaton. Tosin sitäkin avitti kun aikoinaan tuli merkittävä pelivoitto ja sen tiimoilta asuntolainan lyhennysaika hupeni useita vuosia. Mutta paskaako tuolla on väliä, itse pelasin ja itse voitin. Joka ei pelaa, ei edes voi voittaa.
Ap