Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko isokin virhe olla tekemättä toista lasta?

Vierailija
24.06.2015 |

En haluasi lapsia enään enempää kuin tämän yhden. Jääkö lapsi yksinäiseksi ilman sisarusta? Vai pärjääkö hyvin ilmankin?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et halua et tee,kamalan yksinkertaista.Synnäriltäkö kyselet?:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäähän se ilmankin, mutta kysyt miltei keneltä vaan perheelliseltä, niin kyllä se sisarus on kullanarvoinen.

Vierailija
5/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:27"]

Pärjäähän se ilmankin, mutta kysyt miltei keneltä vaan perheelliseltä, niin kyllä se sisarus on kullanarvoinen.

[/quote]

Ja höpö höpö. Mulla ja veljellä ei koskaan toimineet kemiat ja emme koskaan kyllä saaneet toisistamme seuraa muksuina, että älä yleistä. 

Tunnen monta aivan onnellista ainutta lasta, ilman ongelmia. 

Vierailija
6/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella joka on perheensä ainut on paljon isompi riski tulla narsistiksi kun muilla lapsilla, kun ei koskaan joudu jakamaan omistaan ja saa aina kaiken haluamansa

Vierailija
7/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:36"]

Lapsella joka on perheensä ainut on paljon isompi riski tulla narsistiksi kun muilla lapsilla, kun ei koskaan joudu jakamaan omistaan ja saa aina kaiken haluamansa

[/quote]

Mitenhän nämä sulkee toisensa pois? Miten ainut lapsi saa aina kaiken haluamansa jos sitä kasvatetaan ihan niinkuin ketä tahansa muutakin lasta?

Mutu-tuntuma "tutkimukset" on aika huvittavia kylläkin!

Vierailija
8/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:36"]Lapsella joka on perheensä ainut on paljon isompi riski tulla narsistiksi kun muilla lapsilla, kun ei koskaan joudu jakamaan omistaan ja saa aina kaiken haluamansa
[/quote]

Ja millä asiantuntijuudella annat tämän lausunnon?

Vierailija
9/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:36"]Lapsella joka on perheensä ainut on paljon isompi riski tulla narsistiksi kun muilla lapsilla, kun ei koskaan joudu jakamaan omistaan ja saa aina kaiken haluamansa
[/quote]

Ja millä asiantuntijuudella annat tämän lausunnon?
[/quote]

En ole edellinen, mutta sanon kokemuksta että ainoa lapsijää vaille ns peiliä, mitä sisar edustaa, tämän vuoksi hänestä tulee helposti sosiaalisesti kömpelö ja toisaalta itserakas kritiikin puuttuessa. Kaverin kritiikki on usein kiusaamista, sisaren kritiikistä opitaa..

Vierailija
10/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:36"]Lapsella joka on perheensä ainut on paljon isompi riski tulla narsistiksi kun muilla lapsilla, kun ei koskaan joudu jakamaan omistaan ja saa aina kaiken haluamansa [/quote] Ja millä asiantuntijuudella annat tämän lausunnon? [/quote] En ole edellinen, mutta sanon kokemuksta että ainoa lapsijää vaille ns peiliä, mitä sisar edustaa, tämän vuoksi hänestä tulee helposti sosiaalisesti kömpelö ja toisaalta itserakas kritiikin puuttuessa. Kaverin kritiikki on usein kiusaamista, sisaren kritiikistä opitaa..

[/quote]

No huhhuh, onpas väittämiä. Jos kyseisellä henkilöllä on sisaruksia, niin eipä sisarus ainakaan järkeä päähän tuo :) Olen itse ainoa lapsi ja pahimmat kiusaamistapaukset, mitkä muistan lapsuudesta oli sisarusten kesken. Sisarukset voivat olla todellä läheisiä tai sitten ei. Ikää ja sukupuolta tärkeämoi tekijä on sisarusten kemiat ja luonteet. Tämän väitteen perustan siis omaan lähipiirini. 

Vierailija
11/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kaverin poika kuoli kun paras ystävä puukotti hänet tämän nukkuessa. Oli suunniteltu murha. Asuivat saman katon alla Helsingissä.

Työkaveri kertoi että joku oli kuollut tukehtunämalla ruokaan, kun työntekijä oli syönyt luvatta talon ruokia ja työntekijä oli luullut että esimies oli tullut nii vetäisi henkeen ja tukehtu

Vierailija
12/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:12"]Isäni kaverin poika kuoli kun paras ystävä puukotti hänet tämän nukkuessa. Oli suunniteltu murha. Asuivat saman katon alla Helsingissä.

Työkaveri kertoi että joku oli kuollut tukehtunämalla ruokaan, kun työntekijä oli syönyt luvatta talon ruokia ja työntekijä oli luullut että esimies oli tullut nii vetäisi henkeen ja tukehtu
[/quote]
Oho väärä ketju

Vierailija
13/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainoana lapsena (nyt 51 v) kaipaan juuri nyt sisarusta enemmän kuin koskaan. Vanhempani ovat vanhoja ja sairaita. Joudun itse järjestämään ja hoitamaan kaiken, siis aivan kaiken. Keneltäkään en tukea saa tai edes voi pyytää. Toki mieheni on henkisenä tukena, mutta se ei vähennä tekemäni työn määrää ja huolestumista. Tähän kun lisään teini-ikäiset lapset (harrastuksiin kuskaamiset, ruoka, pyykit jne; onneksi varsinaisia ongelmia heidän kanssaan ei ole), niin kiirettä pitää. Ja ennen kuin joku älisee mieheni roolista, niin hän on olosuhteiden pakosta toisella paikkakunnalla viikot töissä. Tee siis ainakin toinen lapsi, jos yhtään epäröit!

Vierailija
14/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:14"]

Itse ainoana lapsena (nyt 51 v) kaipaan juuri nyt sisarusta enemmän kuin koskaan. Vanhempani ovat vanhoja ja sairaita. Joudun itse järjestämään ja hoitamaan kaiken, siis aivan kaiken. Keneltäkään en tukea saa tai edes voi pyytää. Toki mieheni on henkisenä tukena, mutta se ei vähennä tekemäni työn määrää ja huolestumista. Tähän kun lisään teini-ikäiset lapset (harrastuksiin kuskaamiset, ruoka, pyykit jne; onneksi varsinaisia ongelmia heidän kanssaan ei ole), niin kiirettä pitää. Ja ennen kuin joku älisee mieheni roolista, niin hän on olosuhteiden pakosta toisella paikkakunnalla viikot töissä. Tee siis ainakin toinen lapsi, jos yhtään epäröit!

[/quote]

Miksi teet kaiken aivan itse, tiedät hyvin ettei olisi pakko. 

Vierailija
15/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ainoa ja yksinäinen!En ole sosiaalisesti erityisen taitava ja kuvittelen edelleenkin olevani jollain tasolla maailman napa!

Meillä lapsista toisilleen seuraa ja ovat hyviä ystäviä.Kaks menee siinä missä yksiki,ja kolme,ja neljäs...;)

Vierailija
16/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kannalta molempi on ok, ajatelkaa itsenne kannalta.

Vierailija
17/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne hommat hoitaisi ellen minä? En nyt tarkoita siivoamista tai nurmikon leikkausta. Isälläni on loppua lähenevä syöpä ja äidilläni alkavaa dementiaa ja lievää masennusta. He tarvitsevat juurikin läheisen tukea. Ja tänä päivänä hoitoon pääsemisen eteen on "taisteltava". Esim intervallipaikkaa palvelukodissa ei viikoksi saa, ellei sitä raivokkaasti vaadi viikkojen ajan. En myöskään halua "ulkoistaa" vanhempiani yhteiskunnan armoille, vaan haluan, että heidän olonsa olisi mahdollisimman hyvää. He ovat huolehtineet minusta lapsena ja nyt on minun vuoroni. Tähän huolenpitoon vaan kovasti kaipaisin sisarusta mukaan. Lopuksi vielä todettakoon, että haluan omille lapsilleni opettaa, että vanhemmat ovat arvokkaita ja rakkaita. Näin uskon, että lapseni jaksavat rakastaa ja auttaa minua sittenkin, kun olen vanha.

Vierailija
18/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:36"]

Kuka ne hommat hoitaisi ellen minä? En nyt tarkoita siivoamista tai nurmikon leikkausta. Isälläni on loppua lähenevä syöpä ja äidilläni alkavaa dementiaa ja lievää masennusta. He tarvitsevat juurikin läheisen tukea. Ja tänä päivänä hoitoon pääsemisen eteen on "taisteltava". Esim intervallipaikkaa palvelukodissa ei viikoksi saa, ellei sitä raivokkaasti vaadi viikkojen ajan. En myöskään halua "ulkoistaa" vanhempiani yhteiskunnan armoille, vaan haluan, että heidän olonsa olisi mahdollisimman hyvää. He ovat huolehtineet minusta lapsena ja nyt on minun vuoroni. Tähän huolenpitoon vaan kovasti kaipaisin sisarusta mukaan. Lopuksi vielä todettakoon, että haluan omille lapsilleni opettaa, että vanhemmat ovat arvokkaita ja rakkaita. Näin uskon, että lapseni jaksavat rakastaa ja auttaa minua sittenkin, kun olen vanha.

[/quote]

Niin, siinähän se tuli. Apua on saatavilla jos sitä haluaa, palvelutalot eivät ole mitenkään huonoja, jos on vaarassa ainoana lapsena polttaa itsensä loppuun. 

Vierailija
19/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suuresta perheestä ja rakastan sisaruksiani ja ahdistaa että en halua toista lasta vaikka sisarukset on tärkeitä. Mietin juuri miten tylsiä kaikki mökkireissut ym. Olisi ollut ilman sisaruksia :/ kauhean ristiriitaiset tunteet.. Ap

Vierailija
20/44 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks äiti sanoi et teki kolme lasta ettei kenenkään niistä tarvi olla yksin.Kaksi niistä lapsista kuoli.Ihminen suunnittelee, Jumala nauraa