Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puoliso kieltäytyy keskustelemasta mistään syvällisesti

Vierailija
12.02.2022 |

Lyö vähintään leikiksi heti ja vähätellen naureskelee lopettamaan tai kehottaa tekemään jotakin hyödyllistä kuten pestäänkö ikkunat tai matot, tai sanoo että lähdetäänkö elokuviin. Kavereiden kesken suoraan sanoen kiusaantuu jos yhtään yritän parantaa maailmaa ja taas vähätellen kääntää heti puheenaiheen johonkin käytännölliseen kuten asuntolainoihin, lomamatkoihin tai häihin ja sopivaan lapsilukuun.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puoliso on tuollainen. On sanonut ettei osaa keskustella vakavista asioista ja kieltämättä se tympii. Laput silmillä elelee onnellisena kun ei omalle kohdalle muutenkaan mikään vääryys osu niin se on helppoa silloin. Alkanut hiertää välejä ihan kunnolla tuo toisen kuplassa elo vaikka tietyllä tavalla olen kateellinen. Onhan hän tietämättönä mistään maailman pahasta selkeästi onnellisempi ja tyytyväisempi elämäänsä. Mutta se on myös sukupuolen tuoma etu. Naisena olen siihen maailman ikävään puoleen tutustunut väkisin jo nuorena.

On raskasta kun ei saa koskaan tukea omille ajatuksille eikä lievitystä ahdistukseen. On kuin lapsen kanssa eläisi. Otan osaa. Puolisosi ei vaan osaa eikä pysty.

Vierailija
22/24 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermo menisi jos vaimon kanssa pitäisi parantaa maailmaa joka välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemuksen mukaan "syvälliset keskustelut" on sitä, että otetaan esille aihe jota on juuri käsitelty jossain mediassa, ja sitten kuorossa länkytetään vain ja ainoastaan sitä näkökulmaa mikä on sillä hetkellä se ainoa hyväksytty näkökulma.

Olen nainen, ei sillä että sillä pitäisi mitään merkitystä tässä olla. Minun mielestä nämä kahvipöydän ääressä käydyt keskustelut ei mitään eikä ketään auta, jos oikeasti halutaan muutoksia niin sitten ruvetaan elämässä toimimaan eri tavalla. Mietitään ketä kannattaa äänestää, mistä kannattaa tuotteensa ostaa, puututaan arkipäivän tilanteisiin (esim. työpaikkakiusaaminen, kaveripiirissä tapahtuva juoruaminen jne)...

Minua on nämä "tiedostavat" ja "syvälliset" kloonit haukkuneet tyhmäksi ja itsekkääksi, mutta enpä ole huomannut että he puuttuisivat arkipäivässä mihinkään tai esim. luopuisivat kosmetiikasta, lihasta, shoppaamisesta jne. Kaikki juttuja joita minä olen tehnyt, mutta en halua toitottaa muille koska ne joita kiinnostaa niin osaavat itse tehdä samat ratkaisut, ne jotka eivät tee, eivät ole kiinnostuneita.

Vierailija
24/24 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyky abstraktiin ajatteluun puuttuu, matalahko älykkyys usein selittää? Lisäksi kiinnostuksen puute esim. yhteiskunnallisia asioita ja ilmiöitä kohtaan.

Tai sitten nimenomaan päinvastoin eli tietää pystyvänsä puhumalla saartamaan kenet tahansa keskustelussa nurkkaan, mutta ei halua tehdä sitä. Osaa argumentoida muita terävämmin ja löytää vastapuolen perusteluista heikon kohdan heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi