Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No antakaa nyt sitten niitä vinkkejä pyylevän naisen pukeutumiseen!

Vierailija
24.06.2015 |

Luin tuon ketjun, jossa nauretaan pyöreän naisen kesäpukeutumista (legginsit, iso t-paita ja crocsit), niin nyt vinkkejä kehiin, miten vähän ylipainoinen nainen voisi pukeutua kesällä? Mahamakkaroita löytyy, samoin reisiä ja takapuolta. Itsellä on vähän hukassa idea, miten voisi olla tyylikäs jos ei ole ihan mallimittainen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:22"]

Löysäpaita sopii, jos on yläosasta iso ja alhaalta hoikka.

[/quote]

Enpä sanoisi. Ne valtavat löysät yläosat ja ihan hoikat jalat sieltä paidan alta kurkistamassa on miltei koominen näky. Ihan se klassinen omena.

Vierailija
22/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalosi mallista riippuu, miten kannattaa rakentaa asukokonaisuuus. JA tärkeää on myös, että asut ovat sopivankokoisia, ei liian pieniä eikä liian suuria. Panosta laatuun, unohda H&M-rievut. Nyt on meneillään alennusmyynnit joten tee sovitusretki vaikka Gudrun Sjödenin liikkeeseen, siellä on myös hyvä palvelu ja neuvontaa. Olen itsekin ylipainoinen ja joutunut aina panostamaan rahallisesti vaatteisiin enemmmän kuin hoikat ikätoverini. Nyt kun alaln lähestyä keski-ikää, se ei enää haittaa koska ikätoveritkin ovat siirtyneet kertakäyttörievuista laadukkaampiin vaatteisiin.

Mun susimia merkkejä ovat Gudrunin lisäksi Masai, Jackpot, Gerry Weber ja Nanso. Jos asut pk-seudun lähellä, kannattta käydä Jokisella (Aleksanterinkatu) ja Halosella sekä ehdottomasti myös Mark&Spencerillä, josta löytää isoja kokoja joka vaateessa. Stockalle ei kannata vaivautua, sieltä ei läski löydä mitään päälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:15"]Jos ylipainoinen on vaikka kokoa 44, niin kannattaako ostaa tyköistuviksi tarkoitettuja yläosia kokoa 46-48, niin ne eivät ole säkkimäisiä kuten suorat jätti t-paidat, mutta jättävät väljyyttä ja piilottavat vähän niitä makkaroita?[/quote] Jos olet kokoa 44, osta koko 44. Laadukkaissa vaatteissa on oikeassa koossa huomioitu sopiva väljyys. Ei liian isojen vaatteiden käyttäminen näytä hyvältä. EIkö löysä ylipäänsä aina näytä hyvältä tai piilota todellista kokoa. Esim. A vartaloisella ei näytä lainkaan hyvältä nyt muodissa olevat löysät paidat, ne saavat näyttämään entistä pulskemmalta. Löysäpaita sopii, jos on yläosasta iso ja alhaalta hoikka.

[/quote]

No ei todellakaan sovi noi nykymuodin paidat yläosasta isolle! Ne tekee vaan lihavan näköiseksi. Hartialinja roikkuu ja se leventää. Sirolle ja hoikalle yläkropalle ne sopii tai kokonaan hoikalle.

Vierailija
24/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin niistä vaatteiden vuorista lämpimällä säällä jotain: itse asiassa vuori ei tee vastteesta kuumempaa, vaan on tärkeä juuri lämpimällä säällä. Se edtää hikeä tulemasta näkyviin vaatteessa, vähentää rypistymistä ja ylipäänsä sitä lookia, ett olet ollut vaatteet päällä saunassa.

sitten mulla on yksi neuvo lisää, jonka olen omassa käytössä huomannut. Jos päälläsi on trikoota, katso, että se on väljää. Anna sen laskeutua rauhasssa vähän kaumpana niistä makkaroista - ja todiaan, se laskeutuu kauniisti. Jos taas päälläsi on joku jäykempi ja kudottu materiaali, katso että se on huolella muotoon leikattu ja juuri sopiva (ei pieni, eikä missään tapauksessa iso), koska se ei laskeudu, sen täytyy olla leikattu niihin muotoihin, joita haluat esitellä (eikä ne taatusti ola suora laatikko tai kartio). Etsi vaatteita, joissa on "princes seam" eli sellainen kainalosta rintojen päälle ja siitä alas vyötärölle suuntautuva muotoleikkaus. Myös selässä olisi hyvä olla muotoleikkauksia.

oon myös huomannut peilikuvistani, että tuo yllä jonkun kuvaama kikka käyttää mekkoa ja tai saman värisiä ylä -ja alaosia "koska tulee hoikentava vaikutus kun vartaloa ei katkaise" ei toimi ainakaan mulla. Näytän yleensä paremmalta, kun vyötärö on merkitty ja tunnistettavissa. Ehkä se johtuu siitä, että ylipainosta huolimatta mulla vielä on sellainen, tai ehkä sitä, että mulla on tavaraa sekä rinnoissa että reisissä ja se "yhtenäinen" vartalo vaikuttaa melkoiselta tankilta. Eli kannattaa katsoa peliin ja miettiä joka neuvon kohdalla erikseen, ett onko hyvä vai huono omalla kohdalla.

Joo ja tiedän, se on kamalaa ja masentavaa, mutta älä ajattele, että oletko Sinä hyvä vai huono, vaan oliko se vaate tai pukeutumisperiaate sun kannata hyvä vai huono.

Vierailija
25/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap:han sanoi olevansa vain vähän ylipainoinen, muutama makkara siellä ja täällä. Ehkä hänen tulisi kuitenkin aloittaa minäkuvansa realisisesta hyväksymisestä, tajuta ylipainon todellinen mittakaava ja alkaa rakastaa itseään siten, että voi panostaa itseensä ja vaatteisiinsa. Mitä luin, kammoksutti mua riippumatta painosta: crockseja, leggareita, T-paitoja, voi kamala sentään. Samaan aikaan oerheen isä ajelee sadan tonnin autolla ja lapset haarrastavat jääkiekkoa ja ratsastusta. Mars ap kampaajalle, kosmetologille, pukeutumisneuvontaan ym. Naisen kuin naisen täytyy alkaa iän karttuessa ja raskauksien muokattua keskivartaloa uuteen kuosiin alkaa kiinniittöäö huomiota ulkoasuunsa aivan toisella tavalla kuin silloin, kun nuoruuden hehku ja timmiys hoitivat homman itsestään.

Vierailija
26/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoliteltu kokonaisuus tekee myös paljon. Jos on nätti mekko, mutta crocsit jalassa, niin eipä se kovin tyylikästä ole. Sievät nätit kengät, pikkuisen korkoa pukee yleensä kaikkia paremmin kuin tasapohja. Valitse myös asuun sopivat laukut, huivit, korut yms. Katso myös, että kaikki vaatteesi sopivat yhteen. Helpommalla pääsee, jos ostaa aina samanlaista värimaailmaa, kovin värikkäiden ja isokuosisten vaatteiden yhdisteleminen toisiinsa on hankalampaa. Älä yhdistä isokuosiseen yläosaan toisenlaista isokuosista alaosaa jne.

Vierailija
27/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään selluliittia reisissä (sitä voi olla hyvinkin hoikallakin), niin valkoiset housut näyttää tosi pahalta, koska selluliitti näkyy läpi. Samoin hiemankaan leveä peppuista tai leveäreitistä vaaleat housut suurentaa entisestään, tummat värit tässä kohtaa hoikentavat. Väriä voi laittaa sitten yläosaan.

Vierailija
28/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:15"]Jos ylipainoinen on vaikka kokoa 44, niin kannattaako ostaa tyköistuviksi tarkoitettuja yläosia kokoa 46-48, niin ne eivät ole säkkimäisiä kuten suorat jätti t-paidat, mutta jättävät väljyyttä ja piilottavat vähän niitä makkaroita?[/quote] Jos olet kokoa 44, osta koko 44. Laadukkaissa vaatteissa on oikeassa koossa huomioitu sopiva väljyys. Ei liian isojen vaatteiden käyttäminen näytä hyvältä. EIkö löysä ylipäänsä aina näytä hyvältä tai piilota todellista kokoa. Esim. A vartaloisella ei näytä lainkaan hyvältä nyt muodissa olevat löysät paidat, ne saavat näyttämään entistä pulskemmalta. Löysäpaita sopii, jos on yläosasta iso ja alhaalta hoikka.

[/quote]

Tähän sanoisin, että lopettaa tuijottamasta sitä kokomerkintää. Sovittaminen on tärkeintä - ja se, että vaate sopii. Jos slim-fit -leikkaus toimii isommassa koossa niin siitä vaan.

Vaatteen pitää istua myös hartioista, tissit ja maha eivät ole ainoita ongelmakohteita.

Vierailija
29/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on leveä takapuoli ja paksut reidet, pohkeet ja nilkat, eikä tunikat sovi mulle ollenkaan! Useimmiten ne ylettyvät juuri siihen reiden leveimpään kohtaan ja saavat jalat näyttämään vielä paksummilta ja lyhyiltä. Sääreni ovat pitkät (sisäpituus 83 cm), siitä huolimatta tunika tekee ne tolpan näköisiksi. Samoin capri- tai nilkkapituiset housut ei sovi paksujalkaiselle.

Nykyinen housumuoti - siis leggings, pilli ja capri - saa mut repimään hiukset päästäni vaatekaupassa!

Vierailija
30/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:15"]

Jos on yhtään selluliittia reisissä (sitä voi olla hyvinkin hoikallakin), niin valkoiset housut näyttää tosi pahalta, koska selluliitti näkyy läpi. Samoin hiemankaan leveä peppuista tai leveäreitistä vaaleat housut suurentaa entisestään, tummat värit tässä kohtaa hoikentavat. Väriä voi laittaa sitten yläosaan.

[/quote]

Tähän taas riippuu ihan täysin vaatteen kankaasta, sen paksuudesta ja joustosta sekä vaatteen istuvuudesta. Ap voi ihan hyvin mielin ostaa valkoiset housut, jos haluaa ja löytää hyvät. Hiukkasen pidempi yläosa voi olla hyvä ihan joka väristen housujen kanssa, sellainen joka seittää strategisen osan takapuolesta.

Vierailija
31/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:21"]

Itselläni on leveä takapuoli ja paksut reidet, pohkeet ja nilkat, eikä tunikat sovi mulle ollenkaan! Useimmiten ne ylettyvät juuri siihen reiden leveimpään kohtaan ja saavat jalat näyttämään vielä paksummilta ja lyhyiltä. Sääreni ovat pitkät (sisäpituus 83 cm), siitä huolimatta tunika tekee ne tolpan näköisiksi. Samoin capri- tai nilkkapituiset housut ei sovi paksujalkaiselle.

Nykyinen housumuoti - siis leggings, pilli ja capri - saa mut repimään hiukset päästäni vaatekaupassa!

[/quote]

Gudrun Sjödenillä on ihania löysiä ja vähän pussimaisia kesähousuja.

Vierailija
32/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja kummarrus teille keskusteluun osallistuneille ja vinkkejä antaneille. Olette ihania :)

Sain monta hyvää ideaa seuraavaa vaatekaupassa käyntiä varten!

ap

Vierailija
33/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:03"]Luin tuon ketjun, jossa nauretaan pyöreän naisen kesäpukeutumista (legginsit, iso t-paita ja crocsit), niin nyt vinkkejä kehiin, miten vähän ylipainoinen nainen voisi pukeutua kesällä? Mahamakkaroita löytyy, samoin reisiä ja takapuolta. Itsellä on vähän hukassa idea, miten voisi olla tyylikäs jos ei ole ihan mallimittainen.
[/quote]

Mainostanpa yhtä omaa suosikkivaatevalmistajaani, monenmallisille naisille: Gudrun Sjöden :) Googlaas!

Vierailija
34/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin jo mainittu tuo :) Olen itse nykyinen rimpula ja entinen pampula. vartalon mallista viis kun löytää Ne Vaatteet missä itse viihtyy parhaiten :) Gudrunilla kohtalaisen hintaisia ovat nuo vaatteet mutta kun kattelee hissukseen voi bongata tarjouksessa olevia. Myös muut tuon hintaluokan vaatteet on monesti kauniimpia ja paremmillaleikkauksilla, kuoseilla ym - joka taas takaa paremman istuvuuden ja käyttömukavuuden. Hyvä merkki myös kestää pidempään - ja jos vaate on juuri Miun maun mukanen niin se on mahdollisesti käypä 10 v päästäkin :)

Vierailija
35/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:13"]

Miten vuorillisten, paksujen vaatteiden kanssa pärjää lomamatkalla jossain, jossa on yli 30 astetta? Mä sulaisin tai saisin jonkun lämpöhalvauksen. Suomessakin tekee tiukkaa, jos ja kun lämpötilat taas alkavat kohota lähelle hellelukemia :(

[/quote]

Ohutta, ilmavaa ja väljänmallista pellavaa kehiin, ilman vuorta. Näitä vaatteita ei tarvita monta, ellei matkaile tropiikissa tiheään. Suomessa helteet ovat lyhykäisiä jaksoja ja parilla hyvällä pellavavaatteella pötkii pitkälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme