Aura-autot menevät vaarallisesti eestaas peruuttaen. Miten he voivat ehtiä nähdä esim. jalankulkijat?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä te tässä ketjussa olevat tädit nyt voisitte kertoa miksi jähmetytte paikallenne jos esim pyöräilijä tulee vastaan?
Ehkä sinä et tiedä itse, mistä puhut?
Ei minulla ainakaan ole ikinä ollut mitään ongelmaa väistellä normaalia liikennettä. Mutta jostain syystä nuo "pikkuaurat" liikkuvat kuin sähikäiset, viimeksi näin kun peruutteli pikavauhtia marketin vilkkaalla parkkipaikalla. Minä kierrän niin pitkältä kuin suinkin pystyn, mutta mitä jos vastaan osuu lapsi tai vanhus?
En ole koskaan nähnyt minkään muun auton liikkuvan samalla tavalla jalankulkijoiden seassa, olkoon pitsakuski tai taksi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä te tässä ketjussa olevat tädit nyt voisitte kertoa miksi jähmetytte paikallenne jos esim pyöräilijä tulee vastaan?
Pyöräilijät on niin sekopäitä, että ne saattaa vaikka huitasta ohimennessään.
Ja siihen auttaa juuri paikalleen jähmettyminen?
Hyvin harvoin on uutisia aurausauton alle jääneistä jalankulkijoista. Itse en ole nähnyt sellaisia paikallisuutisia koskaan. Joskus on vähältä piti-tilanteita lumikasoissa möyrivistä lapsista. Silloinkin kyse on siitä, ettei lapsia vahdi kukaan ja kiellä heitä menemästä ajotien varrella oleviin lumikasoihin
Moni ei katso valitettavasti jos tekee nopean peruutuskäännöksen kinoksen takaa tai etukäännöksen +ajo. Olisiko ratkaisuna joku laite joka tutkii nopeutta eri kohdissa kartalla ja vaarallisia käännöskulmia (taitaa olla nykytekniikalla vielä liian kallis), vaikka heillä onkin kiire. Vähän kuin musta laatikko, mutta reaaliajassa. Tai sitten ajotavan valvontaa lähiöissä +uusi ohje. -Se on ollut vaarallista, koska on ihmisiä ja eläimiä jotka eivät ehdi varmaan alta pois. Itse Ennakoin ja etsin turvapakopaikkoja, muuten olisi ollut jo varmaan alla, viimeksi auratraktori teki peruutuksen katsomatta sinne missä minun piti olla. Yleensä olen mahdollisimman kaukana.
Oma alakoululaiseni pelkää näitä kun eivät tosiaan varo yhtään. Usein aamulla yksi on juuri hänen koulumatkan varrella ja joutuu kiertämää tosi kaukaa ettei tarvitse ohittaa. Hänelle on vaikea hahmottaa missä kohtaa voisi mennä ohi että kuski hänet huomaisi.
Kyllä tuossa todellinen vaaran paikka on ja joskus vielä sattuu jotain.
Itse jouduin kerran yöllä hyppäämään koirieni ojaan pakoon mutkan takaa tulevaa aura autoa joka ajoi niin kovaa kuin sillä vaan pääsee. Ei varmaan olettanut yöllä kenenkään siellä kävelevän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät on niin sekopäitä, että ne saattaa vaikka huitasta ohimennessään.
Ja siihen auttaa juuri paikalleen jähmettyminen?
Sepä just. Jäädytään paikoilleen ostoskassi kourassa ihmettelemään. Tuollaisen tollon päälle saisikin ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet? 🤣🤣🤣
Se on luonnollinen reaktio, koska pyöräilijää ei voi luottaa. Itse olen pyöräilyn kannalla, mutta tuo jäykistyminen ei ihmetystä minua.
Vierailija kirjoitti:
Oma alakoululaiseni pelkää näitä kun eivät tosiaan varo yhtään. Usein aamulla yksi on juuri hänen koulumatkan varrella ja joutuu kiertämää tosi kaukaa ettei tarvitse ohittaa. Hänelle on vaikea hahmottaa missä kohtaa voisi mennä ohi että kuski hänet huomaisi.
Kyllä tuossa todellinen vaaran paikka on ja joskus vielä sattuu jotain.Itse jouduin kerran yöllä hyppäämään koirieni ojaan pakoon mutkan takaa tulevaa aura autoa joka ajoi niin kovaa kuin sillä vaan pääsee. Ei varmaan olettanut yöllä kenenkään siellä kävelevän..
Mitähän ihmettä. Pysy kotonasi.
Kyllä te tädit pelkäätte IHAN KAIKKEA. Mksette vaan tunnusta sitä?
Vierailija kirjoitti:
Jalankulkijana kiertäisin aurausauton sen verran kauempaa, ettei vaaratilannetta syntyisi. Eikö jalankulkija voi myös varoa tärkeää työtä tekevää aurausautoa?
Entä iäkkäät hitaat, sokeat, kuurot, muu vamma ettei voi liikkua nopeasti, lapset ja tietämättömät nuoret, eläinten poikaset, muut eläimet, loukkaantunut eläin? Eivät kaikki ole reippaita aikuisia.
Hassuista peukutuksista päätellen täällä päivystää auraajien ammattiliiton johtokunta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet? 🤣🤣🤣
Se on luonnollinen reaktio, koska pyöräilijää ei voi luottaa. Itse olen pyöräilyn kannalla, mutta tuo jäykistyminen ei ihmetystä minua.
Jähmettyykö gaselli paikalleen kun näkee leijonan hyökkäävän?
Jos aurassa on vilkkuvalo katolla, niin sinä jalankulkijana väistät...myös jalkakäytävällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet? 🤣🤣🤣
Se on luonnollinen reaktio, koska pyöräilijää ei voi luottaa. Itse olen pyöräilyn kannalla, mutta tuo jäykistyminen ei ihmetystä minua.Jähmettyykö gaselli paikalleen kun näkee leijonan hyökkäävän?
Jahtaako pyöräilijä jalankulkijaa vai mikä järki tuossa vertauksessa on?
Parempi pysyä paikallaan ja antaa toisen mennä ohi. Luulisi pyöräilijöidenkin arvostavan, jos heille annetaan tilaa? Monihan ei anna.
Tuula 57 v kirjoitti:
SEN TAKIA ON TÄRKEÄ PITÄÄ HEIJASTINVALJAITA MYÖS KIRKKAALLA PÄIVÄNVALOLLA😱
On heijastimet. Siitä huolimatta kuskit eivät katso ja ajavat kuin formulassa, tehden äkkiliikkeitä. Nuoret miehet ajavat ilmeisesti näitä ja kukaan kunnolla aikuinen ei ohjeista kunnolla turvallisuutta saati valvo sitä. Osa kuskeista onneksi katsoo ja on varovaisempia, he ovat fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuossa todellinen vaaran paikka on ja joskus vielä sattuu jotain.Itse jouduin kerran yöllä hyppäämään koirieni ojaan pakoon mutkan takaa tulevaa aura autoa joka ajoi niin kovaa kuin sillä vaan pääsee. Ei varmaan olettanut yöllä kenenkään siellä kävelevän..
Mitähän ihmettä. Pysy kotonasi.
Kaikki ei makaa koko aikaa kotona sohvalla, silloin katsos tulee näitä tilanteita eteen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiötä hoitaa pieni aura-auto joka esim peuuttaa todella kovaa. Koko ajan pelkään että ajaa jobku päälle tai parkkiksella kolauttaa jonkun autoon. Todella hurjaa menoa.
Ne kuormat vaatii vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalankulkijana kiertäisin aurausauton sen verran kauempaa, ettei vaaratilannetta syntyisi. Eikö jalankulkija voi myös varoa tärkeää työtä tekevää aurausautoa?
Tietenkin varoo. Mutta pitää seistä minuuttikaupalla, että tulee sellainen väli, että uskaltaa mennä ohi.
Niin. Parempi olisi ettei aurattais ollenkaan, niin ei tarvisi odotella. sitäpaitsi umpihangessa tarpominen on hyvää arkiliikuntaa...
On se ihmisillä vaikeaa seisoskella minuuttikaupalla paikoillaan ja puhelin kourassa näkemättä mitään, mitä ympärillä tapahtuu.
Miten puhelun puhuminen estäisi ympärilleen näkemistä?
Mietipä sitä. Ei se turhaan ole kielletty autoakaan ajaessa. Valitettavasti kukaan ei sitä(kään) sääntöä noudata.
Kyllä se puhelu saa keskittymisen herpaantumaan, jos vaikka naapuri kertoo sinulle, että puolisosi on pettänyt sinua jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Jos aurassa on vilkkuvalo katolla, niin sinä jalankulkijana väistät...myös jalkakäytävällä.
Aina ei ole mahdollista väistää jos aura sinkoilee miten sattuu paikassa jossa olit jo ennen sitä.
Oletko jotenkin vieraantunut todellisuudesta? Kalustoa ja työntekijöitä ei ole rajattomasti, ja hoidettavia kiinteistöjä on paljon.