Ostatteko villasukat vai teette itse/saatte sukulaiselta
Kommentit (26)
Meillä käyttää koko perhe villasukkia, tytär neuloo.
Neulon itse. Kuuskymppisenä tarvii verenkierron takia villasukkia joka päivä. Kesälläkin käytän sandaaleissa ohuemmasta villalangasta neulottuja sukkia. Talvi kuluu mukavasti neuloessa. Pitkävartiset villasukat talvella ihan ehdottomat. Tilaan myös 100% lampaanvillaa sukan neulontaan kovemmille pakkasille eikä palele jalat.
Ostan valmiina.
Ja käytän ahkeraan.
Villasukkia pitää olla useat. Neulon villasukkia, saan lahjaksi ja ostan. Kaikki käyvät. Olisiko toistakymmentä paria.
Me ollaan villasukkien suurkuluttajia, myös kolme teini-ikäistä lasta. Asutaan vanhassa talossa, teinit käyttävät koulussa ja me vanhemmat töissä, jos asiakastapaamisia, silloin laitan kengät jalkaan, muuten mennään niin ihanilla villasukilla.
Vierailija kirjoitti:
Edesmenneen mummon kutomilla mennään edelleen, enkä tiedä mitä teen kun vihdoin loppuvat. Nuorimmatkin liki 20 vuoden takaa eivätkä nykylangoista tehdyt kuulemma enää kestä käytössä?
m52
Kyllä kestää, kun tekee laadukkaasta langasta. Nykyään on paljon enemmän valikoimaa sen suhteen kuin ennen.
Miehetkin voi opetella neulomaan, suosittelen. Toinen vaihtoehto on ostaa sellaiselta, joka neuloo. Vaikka minulta. Minkä kokoinen jalka sinulla on?
Käytän äitini tekemiä, olen myös saanut lapsuudenystäväni äidiltä lahjaksi ihania villasukkia. Lämmittää sydäntä, se että hän on nähnyt vaivaa niihin.
N28