Apua pitäisi ajaa autolla Hesaan tänään, mutten osaa ajaa isossa kaupungissa ollenkaan! Neuvokaa kiltit pliis!
Elikkä pitäis ajaa Hesaan ja siellä keskustaan Uudenmaankadulle. Olen kattonut eri reittejä mutten tiedä mikä olisi paras reitti. Tulen Hesaan Lahdentietä. Muten mun kannattaa ajaa keskustassa?
Missä Uudenmaankadulla voi pysäköidä? Ilmanen paikka olis hyvä, mutta ei taida löytyä?
Pelottaa ajaa Hesassa, niin neuvokaa ja tsempatkaa mua! Esim pelottaa kaistanvaihot, kääntymiset ja yleensä risteykset, liikennevalot, ylämäet.
Mäkilähdöt, taskuparkki, vastaantulevat autot (onks kadut kapeita vai ei?) peruuttaminen, linja sutot ja raitsikat pelottaa kanssa.
Oon ajanut 15 vuotta mutta en ikinä Hesassa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Auto liityntäparkkiin ja loppumatka julkisilla tai suto keskustassa esim. Stockan parkkihalliin ja loppumatka kävellen. Kadunvarsilla huonosti parkkipaikkoja nyt lumikasojen takia.
Itse en Helsinkiläisenä aja keskustaan vaan jätän auton metron liityntäparkkiin ja loppumatka metrolla.
Hyvä idea, P-city Forum tai Stockmannin parkkihalliin pääsee Ruoholahdenkadulta, jonne helppo ajaa Kehä I - Länsiväylä -reittiä. Vain yksi ratikkakiskojen ylitys ja muutamia liikennevaloja. On muitakin parkkihalleja, mutta tuo ehkä helpoin sisäänajo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo otsikko. Olet menossa Heseen, mutta et osaa ajaa isossa kaupungissa. No ÄLÄ aja siellä isossa kaupungissa. AJA vain Hesessä. Ratkaistu. Ole hyvä.
Saako hampurilaisravintolaan nykyään ajaa sisään asti autolla?
Ka' sitä jo siellä muallakin herräillään. Sittee tät meijän piäkaapunkiin on aenaan sanottu Heseksi.
Sorry, en osaa teidän kieltä, mutra ymmärsitte kai Helsinki=Hese
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ja ehkä vaarallisin ero on ratikat. Sen jälkeen muiden oletus että tiedät koko ajan mihin olet menossa. Muuten ihan kuin missä vaan. Mitä nyt parkkipaikkojen vähyys lumivallienkin vuoksi. Eli ei ehkä löydy helposti. Navigaattoria kannattaa käyttää.
Ratikka tosiaan ainoa isompi ero. Maalaiset tuppaavat kokeilemaan onnea ratikan kanssa, mutta ratikan suuren massan takia huonoin tuloksin. Ratikalla on monesti etuajo-oikeus, selvitä liinkennesäännöt etukäteen tai älä kokeile onneasi ratikoiden kanssa.
Ratikoita kannattaa tosiaan varoa, jos ei ole opetellut ajamaan Helsingissä.
- nimim. kolari 10 sentin päässä
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus... Jos osaat yleensäkään ajaa, niin ajat. Jos et osaa, niin ota taksi.
Olipas rakentavaa.
Munkin pitää mennä tänään Uudenmaankadulle, mutta juuri tänään en todellakaan aio mennä autolla. Ajan muuten paljon Helsingin keskustassa, mutta veikkaan, että Uudenmaankatu on niin tukkeessa lumesta ettei kiinnosta sinne lähteä.
Lisäksi odotettavissa on katujen sulkemisia mieltään osoittavien ääliöiden takia, joten säästän hermojani ja jätän suosiolla auton kotiin.
Aja siis junaparkkiin, esim. Oulunkylässä on aina hyvin tilaa ja tule I- tai K-junalla keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Auto liityntäparkkiin ja loppumatka julkisilla tai suto keskustassa esim. Stockan parkkihalliin ja loppumatka kävellen. Kadunvarsilla huonosti parkkipaikkoja nyt lumikasojen takia.
Itse en Helsinkiläisenä aja keskustaan vaan jätän auton metron liityntäparkkiin ja loppumatka metrolla.
Metrolla steissille ja siitä taksilla loppumatka. Ei ole kallista ja säästää hermoa.
Ymmärrän täysin, että jännittää. Mulla on ihan sama - muualla ajan, mutta Helsingin keskustaa pelkään (ratikat, yksisuuntaiset, taskuparkkeeraus). Pari kertaa olen joutunut ajamaan, se meni sitten kuitenkin ihan hyvin ja vähensi Helsinki-stressiä.
Jos mahdollista, kannattaa aluksi harjoitella keskustassa ajoa niin että on joku on kyydissä mukana tsemppaamassa.
Miksi tuppukylässä ajo pelottaa?
Siksihän Heksinkiä ainakin av.llä kutsutaan. Joka välissä korostetaan, miten pieni pääkaupunkimme on.
Mun täytyy tunnustaa, että olin käymässä "keskikokoisessa" yliopistokaupungissa ja kun siellä oli kolme kaistaa suoraan ja yksi kääntyvä oikealle niin olin ihan hukassa kun oli vaan hitosti lunta eikä näkynyt ollenkaan kaistaviivoja. Ajoin varmaan eka vasemman puoleisinta ja sitten koukkasinkin keskikaistalle :D Ja olen ajanut kyllä ennenkin mutta hitto miten hämysti kun ennen siinnä oli vain kaksi + kääntyvä. Savolaiset prkl olivat laittaneet tässä parin vuoden aikana uusia kaistoja sinne muutenkin kyrpäotsaiseen liikennekulttuurinsa rikastuttajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus... Jos osaat yleensäkään ajaa, niin ajat. Jos et osaa, niin ota taksi.
Olipas rakentavaa.
Ei, vaan siinä oli hyvä ehdotus, eli taksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo otsikko. Olet menossa Heseen, mutta et osaa ajaa isossa kaupungissa. No ÄLÄ aja siellä isossa kaupungissa. AJA vain Hesessä. Ratkaistu. Ole hyvä.
Ka' sitä jo siellä muallakin herräillään. Sittee tät meijän piäkaapunkiin on aenaan sanottu Heseksi.
Sorry, en osaa teidän kieltä, mutra ymmärsitte kai Helsinki=Hese
Emme ymmärrä. Helsinki on stadi. Heinähatuille se hesa. Käytä sinä siellä suolla mieluummin sanaa Helsinki.
Suomen kieroin kansa = savolaiset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuppukylässä ajo pelottaa?
Siksihän Heksinkiä ainakin av.llä kutsutaan. Joka välissä korostetaan, miten pieni pääkaupunkimme on.
Pienellä paikkakunnalla syntyy omat pienen piirin tavat eli ainahan meillä näin on tässä ajettu. Ja ne eivät välttämättä ole minkään liikennesäännön tai lain mukaisia. Ulkopaikkakuntalaisten on syytäkin pelätä. Niin ap:nkin.
Googleta "Helsinki kokoojakadut" ja opettele edes pintapuolisesti se, joka koskee tulosuuntaasi keskusta-alueelle. Muuten yksityiskohdista ei niin väliä, käytä navigaattoria. Katso kaistaopasteet yläviistosta, käytä vilkkua ajoissa, ja varaudu jättämään auto vähän kauemmaksi kohteestasi kun olisit toivonut. Tsemppiä! T. stadin taksikuskina toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, en osaa teidän kieltä, mutra ymmärsitte kai Helsinki=HeseEmme ymmärrä. Helsinki on stadi. Heinähatuille se hesa. Käytä sinä siellä suolla mieluummin sanaa Helsinki.
Junttikin heräsi. Helsinki on aina ollut Hese ja stadi on vain Hesen snadi keskusta.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy tunnustaa, että olin käymässä "keskikokoisessa" yliopistokaupungissa ja kun siellä oli kolme kaistaa suoraan ja yksi kääntyvä oikealle niin olin ihan hukassa kun oli vaan hitosti lunta eikä näkynyt ollenkaan kaistaviivoja. Ajoin varmaan eka vasemman puoleisinta ja sitten koukkasinkin keskikaistalle :D Ja olen ajanut kyllä ennenkin mutta hitto miten hämysti kun ennen siinnä oli vain kaksi + kääntyvä. Savolaiset prkl olivat laittaneet tässä parin vuoden aikana uusia kaistoja sinne muutenkin kyrpäotsaiseen liikennekulttuurinsa rikastuttajaksi.
Ööö, muilla on siellä ihan sama ongelma lumen takia, eli välillä joutuu säätämään. Ihan samoin pitää tehdä muuallakin.
En todellakaan ymmärrä sinunlaisia kuskeja, jotka syyttelevät muita omasta huonosta osaamisestaan auton ratissa. Jos ei osaa ajaa ja hallitse yhtään sääntöjä, vaan ruikuttaa heti, kun tulee jotain poikkeavaa, niin pitää lopettaa ajaminen tai ajaa vain siellä pellon reunalla kesäkelillä.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa ei lue Heseen, vaan Hesaan.
Auto suosiolla Forumin parkkiin tai vielä fiksumpaa, auto metron tai juna-aseman parkkiin ja siitä sitten metrolla/junalla keskustaan. Kadunvarsipaikkoja varsinkin nyt talvella on toivotonta löytää keskustasta.
Sinne vaan. Osaat ajaa autoa.
Liikennesäännöt ne on sielläkin samat ja auto toimii, kuten aiemminkin.
Ekan kerran ne muutkin on sinne joskus menneet. Sinun vuorosi. Ota tai jätä. Molempi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, en osaa teidän kieltä, mutra ymmärsitte kai Helsinki=HeseEmme ymmärrä. Helsinki on stadi. Heinähatuille se hesa. Käytä sinä siellä suolla mieluummin sanaa Helsinki.
Junttikin heräsi. Helsinki on aina ollut Hese ja stadi on vain Hesen snadi keskusta.
Tämä. Juntit ei ymmärrä, että stadi päättyy Tullinpuomiin. Loppu on Hesee.
Tänään ei ole hyvä päivä tulla Helsinkiin, 3x mielenosoitus, eli liikenne sekaisin näiden kusipäiden takia.