Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua pitäisi ajaa autolla Hesaan tänään, mutten osaa ajaa isossa kaupungissa ollenkaan! Neuvokaa kiltit pliis!

Vierailija
12.02.2022 |

Elikkä pitäis ajaa Hesaan ja siellä keskustaan Uudenmaankadulle. Olen kattonut eri reittejä mutten tiedä mikä olisi paras reitti. Tulen Hesaan Lahdentietä. Muten mun kannattaa ajaa keskustassa?
Missä Uudenmaankadulla voi pysäköidä? Ilmanen paikka olis hyvä, mutta ei taida löytyä?
Pelottaa ajaa Hesassa, niin neuvokaa ja tsempatkaa mua! Esim pelottaa kaistanvaihot, kääntymiset ja yleensä risteykset, liikennevalot, ylämäet.
Mäkilähdöt, taskuparkki, vastaantulevat autot (onks kadut kapeita vai ei?) peruuttaminen, linja sutot ja raitsikat pelottaa kanssa.
Oon ajanut 15 vuotta mutta en ikinä Hesassa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraalla paikkakunnalla ajaminen on aina haastavampaa kuin tutulla paikkakunnalla. Mutta kyllä se onnistuu, ajat vain rauhallisesti seuraamalla liikennemerkkejä ja -opasteita. Navigaattorista on apua, syötä osoite valmiiksi siihen äläkä yritä sitä vasta ollessasi jo tien päällä. Ei ole kiirettä ja jos joku hermostuu ajoosi, se on hänen ongelmansa, ei sinun. Jos jonkun muun liikennekäyttäytyminen on sinua kohtaan epäkohteliasta niin muista että yhteiskunnassamme on myös mielenterveysongelmaisia ja olet ehkä vain sattunut kohtaamaan sellaisen tapauksen. Parkkipaikat ovat nyt kortilla kun lunta on aika lailla ja lumikasoja on jätetty moneen parkkiruutuunkin, joudut ehkä hyödyntämään parkkeerauksessa suolaisenhintaisia parkkiluolia tyyliin Eliel parkki, Forum parkki, yms.

Asun itse pääkaupunkiseudulla mutta en itsekään lähde Helsingin keskustaan autolla ellei se oikeasti ole tarpeen. Aika harvoin on, viimeksi taidettiin hakea jotain Verkkokaupasta ilta-aikaan. Ja jos haluan päästä baariin niin menen bussilla juna-asemalle ja sieltä junalla keskustaan.

Noi "mene bussilla" huutelijat eivät luultavasti ole koskaan käyneet missään Helsinkiä isommassa kaupungissa ja siksi yrittävät paikata itsetunto-ongelmiaan huutelemalla kaikkea typerää.

Vierailija
42/44 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minämen tässä lumikaaoksessa ajaisi hesaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/44 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elielin parkkihalliin  on helppo tulla, on aseman edessä maan alla. Itse ajan yleensä aina sinne, jos kohteessa mihin menen, ei ole kunnolla parkkipaikkoja

Vierailija
44/44 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus... Jos osaat yleensäkään ajaa, niin ajat. Jos et osaa, niin ota taksi.

On paljon ihmisiä, jotka eivät uskalla ajaa edes lähikaupungissa. Hyvästä syystä, sillä esimerkiksi Rovaniemen keskustan poronsarviasemakaava on paljon ikävämpi ajettava kuin monien muiden kaupunkien selkeä ruutukaava. Siellä on paljon enemmän mäkiä, yksisuuntaisia tai kapeita katuja ja muuta ikävää kuin Helsingissä.

Menet vaan ja ajat. Nykyään ei auton rekisterikilpi paljasta, että olet tullut sinne jostakin maakunnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan