Kolmas lapsi? Pelottaa...uskaltaako?
Minulla on kaksi ihanaa lasta. 5 v ja 2.5 v. Pian esikoinen 6 v ja syksyllä kuopus 3 v. Esikoisen odottaessa ei mitään ongelmia. Sitten koin keskenmenon ja tyhjennys. Kuopusta odottaessa niskaturvotus 3.2 mm ja kaikki mahdolliset kontrollit käyty. Kuopus on terve ja hyvin kehittynyt mutta en ole pelännyt mitään niin paljon kun sinä raskaudessa ja en nauttinut raskaudesta tai koko ensimmäiset 6 kk hänen elämästään kun pelkäsin että syytä niskaturvotukseen varmasti löytyy. Nyt haaveissa kolms lapsi mutta mies tähän hyvin epäröivä ja mua pelottaa ihan sairaasti. Vauvakuume kova. Voiko vauvakuumeesta vaan päästä pois? Miten teillä, onko ollut vastaavia pelkoja? Olen muuten 30 v just täyttänyt ja sekin lisää hieman riskejä. Pelko siitä että koitan onneani uhkarohkeasti jos saisin kolmannen lapsen. Jos ei olekkaan terve? Rakastan lapsiani ihan sairaasti. Kokemuksia kaipaan ja ajatuksia.
Kommentit (5)
Miksi niitä lapsia pitää niin paljon tehtailla. Ole onnellinen kahdesta terveestä lapsesta ja keskity heihin
Samoja asioita punnitaan meilläkin. Lapset 3- ja 6-vuotiaat, itse kolmikymppisiä ja tuntuu että vielä yksi haluttaisiin. Mutta se pelko joka tulevan lapsen terveyteen ja kaikkeen muuhun liittyy on jotain jäätävää. Eniten mietin isompien lasten tuntemuksia, kun äiti on väsynyt raskausaikana, jos joutuisin sairaalalepoon, kuinka paljon pikkusisarus vaatisi huomiota terveenä saati sitten sairaana jne. Juuri tuo kohtalon uhmaaminen on käynyt mielessä, kaikki on niin hyvin nyt, en uskalla haluta enempää. Ja kuitenkin "kadehdin" kolmilapsisia perheitä, pidän sitä jonkinlaisena ihanteena. Ei tästä taida olla apua sinulle, kunhan avauduin. Toivottavasti syntyy keskustelua, ehkä sieltä löytyy uusia näkökulmia itsellekin :)
Ehkä ei kannata. Anna sekin aika kahdelle ihanalle lapsellesi ja puolisollesi ja ITSELLESI.
Minä rohkaistuin yrittämään kolmatta lasta. Tärppäsi kolmannella yrityskerralla. Ultrat olleet kaikki ok ja ei ole kertaakaan käynyt mielessä, että lapsi voisi ikäni puolesta olla jotenkin sairas tms. Täytin juuri 34v. Lapset 7v ja melkein 4v. Nyt rv21 menossa.
Rohkeasti vain, jos siltä tuntuu.
Monet keskustelut käsittelevät paljon jaksamisesta vauvan kanssa. Siitä en ole huolissani. Enemmänin pelko sairaasta lapsesta.