Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleva urani: palkaton poppanankutoja

Vierailija
23.06.2015 |

Minut aiotaan ohjata kuntoutuksen kautta poppanankutojaksi 30h/vko, ei palkkaa. Olen työtön, alle 30-vuotias ja täysin työkykyinen tavanomaisiin hanttihommiin ja toimistotöihin, opiskelemaan en välttämättä pystyisi vaikean elämäntilanteen vuoksi. Olen ollut pari vuotta vasten tahtoani työtön, eikä töitä ole näköpiirissä. Siispä kudon poppanoita ainakin seuraavat 30 vuotta, jos ei ihmeitä tapahdu. 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:39"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.)  Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja. [/quote] Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia.  -ap [/quote] Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta. [/quote] Ok. Sä et nyt ihan taida tietää, että skitsofrenia on krooninen sairaus, joka alentaa henkilön kognitiivista kapasiteettia pysyvästi. Poppanankutominen sopii hyvin skitsofreenikolle, sillä sellaiset ihmiset eivät yl. pysty normaaliin tuottavaan palkkatyöhön. Ap taas pystyy. [/quote] Tiedän paljon skitsofreniasta. Mutta ap vaikuttaa olevan irti realiteeteista. Emmehän me tiedä, mihin hän pystyy toki. Raivostuttaa vaan lukea joitakin hänen kommenttejaan. Voihan olla, että on syykin siihen, että on arvioitu, että hänen paikkansa on nyt poppanaa kutomassa. [/quote] Sä ylitulkitset. Onko joku perheenjäsenesi skitso, vai miksi aihe on niin arka? Sun pitäisi kyetä myöntämään, että on olemassa eriasteisia mielenterveyden ongelmia. Skitsofrenia on niistä yleensä pahimpia. [/quote] Totta kai on olemassa eriasteisia ongelmia! Takerrut nyt turhaan tähän yhteen diagnoosiin. Ap on se, jota ihmettelen. Ihan oikeasti, hän ei tule pääsemään eteenpäin, ennen kuin kohtaa ja hyväksyy nykyisen tilanteensa. Todella moni ihminen määrittää itseään sen kautta, mitä hänestä olisi joskus voinut tulla, kohtaamatta koskaan todellisuutta.

[/quote]

Siis mitä ihmettä puhut? Minä EN TARVITSE mitään helv. poppanaterapiaa. Pystyn tekemään kotonakin ihan riittävästi kotitöitä, taidetta ym. käytännön juttuja. Hoitona tarvitsen PSYKOTERAPIAA, en mitään poppanankutomista, se ei ole ratkaisu. Kyseessä ei siis ole mikään oikea työ, se ainoastaan tuhlaa yhteiskunnan resursseja, eikä auta minua yhtään. Poppanaryhmässä on mm. skitsofreniaa sairastavia, ja uskon monia heistä poppanankutomisen auttavan. Minun kohdallani kyse on vain kunnan yrityksestä säästää kustannuksista, on halvempaa lähettää minut poppanoita kutomaan, kuin tarjota oikeaa terapiaa. Niinpä minua yritetään kouluttaa muka poppanankutojaksi. Kelan psykoterapiaan taas pääsen vasta myöhemmin.

Vierailija
2/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.)  Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja. [/quote] Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia.  -ap [/quote] Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta.

[/quote]

Ok. Sä et nyt ihan taida tietää, että skitsofrenia on krooninen sairaus, joka alentaa henkilön kognitiivista kapasiteettia pysyvästi. Poppanankutominen sopii hyvin skitsofreenikolle, sillä sellaiset ihmiset eivät yl. pysty normaaliin tuottavaan palkkatyöhön. Ap taas pystyy.

[/quote]

Kyllä siinä vaiheessa ollaan aika pohjalla kun työkkäri pistää poppanoita kutomaan. Ap siis kuuluu porukkaan joka on hyvin vaikeasti työllistettävä. Ilmeisesti mt-ongelmiensa takia. Ap siis kuuluu ihan samaan joukkoon kuin skitsofreenikot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.)  Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja. [/quote] Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia.  -ap [/quote] Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta.

[/quote]

Ok. Sä et nyt ihan taida tietää, että skitsofrenia on krooninen sairaus, joka alentaa henkilön kognitiivista kapasiteettia pysyvästi. Poppanankutominen sopii hyvin skitsofreenikolle, sillä sellaiset ihmiset eivät yl. pysty normaaliin tuottavaan palkkatyöhön. Ap taas pystyy.

[/quote]

Työkkärissä taidetaan olla sitä mieltä, että ap ei normitöihin pysty. Eihän sinne poppanankudontaan pistetä kuin ne jotka ei muualta saa töitä ja jotka kuitenkin tarvii jonkun homman. Kuntouttavaa työtoimintaahan tuo on.

Vierailija
4/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:44"]

Jos kerran olet siivoustöihin valmis niin luulisi että sieltä löytyisi edes jotain, ettei tarvitsisi tehdä uraa poppanoiden parissa?

[/quote]

No tosiaan olen. Kotikaupungissani vain noita siivojankin töitä on aika niukasti, ja kai minua pidetään ylikoulutettuna niihin duuneihin, kun työnantajat ei huoli. -ap

[/quote]

Ihan vaan kylmästi poistat siitä cv:stäsi koulutusta niin alkaa näyttää paremmalta.
[/quote]

Juuri niin, ja tilalle työvoimakoulutuksena suoritettu puhdistusalan ammattitutkinto. Sitten työhaastattelussa kerrot kuinka siivousala on kutsumuksesi etkä missään nimessä mainitse yliopistoa.

Vierailija
5/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tsemppiä. Joku sekopää on nähtävästi kaapannut tämän ketjun.

Vierailija
6/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut työvoimapoliittisiin koulutuksiin? Jos et, niin hae kaikkiin mahdollisiin, mitä alueellasi on. Koulutuksissakin on eroja, ja osa voi tuntua turhilta, mutta jos mietit vaihtoehtona poppanaa ja mitä tahansa kurssia, niin ehkä se koulutus kuitenkin olisi järkevämpi? Parhaita ovat erilaiset rekrykoulutukset, joissa jo kurssin alussa on tiedossa yhteistyöyritys, johon kurssilta työllistytään. Niihin on tietysti vaikeinta päästä, mutta kannattaa yrittää.

Vierailija
7/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa hallitusohjelmassahan todetaan, että entistä enemmän ihmisiä pyritään "aktivoimaan" jo entistä aikaisemmassa vaiheessa työttömyyttä. Ja tuota poppanankudontahan se aktivointi tulee olemaan, koska ei valtiolla tai kunnilla ole varaa järjestää koulutusta tai palkkatukitöitä valtavalle määrälle työttömiä. Sen sijaan iso halli, jonne mahtuu paljon ihmisiä askartelemaan, tulee halvaksi.

Vierailija
8/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:39"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:57"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:43"] Olen pahoillani tilanteestasi. Toivon, että löydät mieleisesti, palkallisen työn. Anteeksi, että sanon, mutta olisivatko mielenterveysongelmasi syynä päätökseen? (Minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen, mutta poppanaa oli hauska kutoa. Suosittelen, että kokeilet jossain vaiheessa harrastuksena.)  Varmasti diagnoosi vaikuttaa, mutta tämä on ihan älytöntä. Kyseessä siis lievä ahdistus- ja masennustila yhdistettynä postraumaattisen häiriöön. Siis ei todellakaan estä tavanomaista työssäoloa. Ymmärrän kyllä, jos jollekin peruskoulun käyneelle skitsofreenikolle tarjotaan poppanankutomista, mutta minun kohdallani tämä on aivan järjetöntä. -ap [/quote] [/quote] Olet kyllä ihan saatanan ylimielinen. Ensin haukut vangit, sitten peruskoulun käyneet ja skitsofreenikot. Sinulla on ollut mahdollisuus päästä parempiin hommiin. Et sitä kyennyt käyttämään. Et ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan poppanankutoja. [/quote] Siis mitä? On ihan tosiasia, että skitsofreenikoiden kognitiivinen kapasiteetti on lähes poikkeuksetta muuta väestöä heikompi, juuri siksi heidät tyypillisesti ohjataan käsityöterapiaan ym. psykoterapioiden sijasta. Tietääkseni en myöskään ole haukkunut vankeja tai poppanankutojia.  -ap [/quote] Haukkunut, no joo, väärä sana. Mutta huomaatko, että koko ajan ylennät itseäsi? Jos pääset vain poppanaa kutomaan, niin ei ehkä kannata huudella yo-opinnoista ja hyvin hoidetuista asioista. Ei siinä mitään, hienoa, että pääset tukitöihin, kaikki eivät pääse. Mutta se skitsofreenikko, joka myös on tehnyt parhaansa, ja päässyt kutomaan viereistä poppanaa, on ihan samalla tasolla kanssasi. Et ole parempi. Jos olisit, tekisit jotain muuta. [/quote] Ok. Sä et nyt ihan taida tietää, että skitsofrenia on krooninen sairaus, joka alentaa henkilön kognitiivista kapasiteettia pysyvästi. Poppanankutominen sopii hyvin skitsofreenikolle, sillä sellaiset ihmiset eivät yl. pysty normaaliin tuottavaan palkkatyöhön. Ap taas pystyy. [/quote] Tiedän paljon skitsofreniasta. Mutta ap vaikuttaa olevan irti realiteeteista. Emmehän me tiedä, mihin hän pystyy toki. Raivostuttaa vaan lukea joitakin hänen kommenttejaan. Voihan olla, että on syykin siihen, että on arvioitu, että hänen paikkansa on nyt poppanaa kutomassa. [/quote] Sä ylitulkitset. Onko joku perheenjäsenesi skitso, vai miksi aihe on niin arka? Sun pitäisi kyetä myöntämään, että on olemassa eriasteisia mielenterveyden ongelmia. Skitsofrenia on niistä yleensä pahimpia. [/quote] Totta kai on olemassa eriasteisia ongelmia! Takerrut nyt turhaan tähän yhteen diagnoosiin. Ap on se, jota ihmettelen. Ihan oikeasti, hän ei tule pääsemään eteenpäin, ennen kuin kohtaa ja hyväksyy nykyisen tilanteensa. Todella moni ihminen määrittää itseään sen kautta, mitä hänestä olisi joskus voinut tulla, kohtaamatta koskaan todellisuutta.

[/quote]

Siis mitä ihmettä puhut? Minä EN TARVITSE mitään helv. poppanaterapiaa. Pystyn tekemään kotonakin ihan riittävästi kotitöitä, taidetta ym. käytännön juttuja. Hoitona tarvitsen PSYKOTERAPIAA, en mitään poppanankutomista, se ei ole ratkaisu. Kyseessä ei siis ole mikään oikea työ, se ainoastaan tuhlaa yhteiskunnan resursseja, eikä auta minua yhtään. Poppanaryhmässä on mm. skitsofreniaa sairastavia, ja uskon monia heistä poppanankutomisen auttavan. Minun kohdallani kyse on vain kunnan yrityksestä säästää kustannuksista, on halvempaa lähettää minut poppanoita kutomaan, kuin tarjota oikeaa terapiaa. Niinpä minua yritetään kouluttaa muka poppanankutojaksi. Kelan psykoterapiaan taas pääsen vasta myöhemmin.
[/quote]
Eli haluaisit oikeaa terapiaa poppanankutomisen sijaan? Ymmärrettävä halu. Miksi pääset Kelan terapiaan vasta myöhemmin?

Vierailija
9/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen Kelan terapiaan vasta myöhemmin, koska sitä edellettävä väh. 3 kk:n hoitosuhde psykiatriin. Ja hoitosuhde ei ole vielä edes alkanut, koska psykiatrille pääsen vasta lähikuukausien aikana. -ap

Vierailija
10/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on väärin =(

Vierailija
11/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen silti opiskelua, jos ei hanttihommia ole ja poppanankudonta ei ole unelmasi. Miten olisi vaikka oppisopimuskoulutus tai opiskelu työttömyystuella? Työkkäri varmasti puoltaa.

Vierailija
12/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta repesin:) Palkaton poppanankutoja kuulostaa huvittavalta. Toivottavasti löydät ihan palkkatöitäkin, tsemppiä!

Vierailija
13/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sä siitä työmarkkinatuen ainakin. Mulle kelpaisi.t.ammattivalittaja

Vierailija
14/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:05"]Saathan sä siitä työmarkkinatuen ainakin. Mulle kelpaisi.t.ammattivalittaja
[/quote]
Ilmoittaudu työttömäksi, niin sama voi olla sinun.

Vierailija
15/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko todellakaan tätä. Ei ole totta. Ja aika ikävä asenne oikeita poppanan kutojia kohtaan.

Vierailija
16/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:05"]Saathan sä siitä työmarkkinatuen ainakin. Mulle kelpaisi.t.ammattivalittaja [/quote] Ilmoittaudu työttömäksi, niin sama voi olla sinun.

[/quote] Olisikin mutta mua ei huolita edes työllistämistukitöihin.t.ammattivalittaja

Vierailija
17/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:05"]Saathan sä siitä työmarkkinatuen ainakin. Mulle kelpaisi.t.ammattivalittaja [/quote] Ilmoittaudu työttömäksi, niin sama voi olla sinun.

[/quote] Olisikin mutta mua ei huolita edes työllistämistukitöihin.t.ammattivalittaja
[/quote]
Tietääkseni et ole työtön. Työllistämistuen saadakseen pitää olla työtön työnhakija.

Vierailija
18/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totta puhuakseni aika järkyttynyt. Olen kuitenkin ihan älykäs ihminen, yliopisto-opintojakin takana. Poppanankutomisesta kieltäytymisestä saisin karenssia samantien. Olen vielä aina inhonnut kaikkia käsitöitä, tylsistyn kuoliaaksi sellaisesta. Tekisi mieli itkeä, elämäntilanteeni on muutenkin aivan järkyttävä, tätä ei todellakaan olisi tarvittu. Haluaisin vain oikeisiin palkkatöihin, vaikka kahvia keittämään tai ikkunoita pesemään, aivan sama. Ja omassa työkkärissäni ovat tosi nihkeitä, mihinkään palkkatukiin ym. eivät suostu. -ap

Vierailija
19/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:10"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:05"]Saathan sä siitä työmarkkinatuen ainakin. Mulle kelpaisi.t.ammattivalittaja [/quote] Ilmoittaudu työttömäksi, niin sama voi olla sinun. [/quote] Olisikin mutta mua ei huolita edes työllistämistukitöihin.t.ammattivalittaja [/quote] Tietääkseni et ole työtön. Työllistämistuen saadakseen pitää olla työtön työnhakija.[/quote] Mä en saa työmarkkinatukea tuon miehen yrittäjyyden takia. Sitä niin miljoona kertaa yritetty että sen saisin etten enää ole viitsinyt turhaa hakea. Toki ilman miestäni  sen saisint.t.ammattivalittaja

Vierailija
20/58 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele nyt hyvä ihminen