Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkyykö missään jos alkaisin pyöräillä 11km arkipäivisin?

Vierailija
23.06.2015 |

Tulisikohan mitään tuloksia? BMI 34 tällä hetkellä

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, et vähempikin näkyy.

Itse olen käynyt yli vuoden ajan uimassa kaksi kertaa viikossa. Uin 10- 15 min kerrallaan. Sitten suihkuun ja pukemaan. Varreltani olin hoikkaa tai keskipainoista tyyppiä jo ennen uinnin aloitusta (nk. läpipasko vartalotyyppi).

Tuo kaksi kertaa viikossa harjoitettu rauhallinen liikunta näkyy vartalossani kiinteytenä.

Tiina

Vierailija
22/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:19"]Ja siinä on 7 vaihdetta ja poljen 5-7 vaihteella onko ihan ok?[/quote]

Renkaissa lukee maksimipaine (joka on varsinkin painavalle pyöräilijälle ihan hyvä lähtökohta), ja vastaava asteikko löytyy toivottavasti myös huoltsikan ilmalaitteista. Tosin ne ovat usein niin huonossa kunnossa, että mittaria täytyy vähän koputella, että näyttäisi edes suunnilleen oikein.

Vaihteiden 5-7 käyttö rauhallisessa vauhdissa kuulostaa siltä, että runttaat liian isolla vaihteella, eivätkö kammet pyöri läheskään tuota 70 kierrosta minuutissa. Tuolla ajellessa kun katselee muita pyöräilijoitä, niin lähes kaikki käyttävät liian isoja vaihteita, johon tosin epäilemättä vaikuttaa se, että kolmevaihteisissa ykkönen tuntuu olevan todella pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pitäisi näkyä? Hesarin uutisissa?

Vierailija
24/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasmassaakin minulle on tullut, vaikka harrastan tosiaan rauhallista liikuntaa ja vain kaksi kertaa viikossa.

Tiina

Vierailija
25/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:23"]

Ei vaikuta. Pyöräily on usein tosi kevyttä, se ei juuri kohota kuntoa, ellei tosi kovaa mene. Sanon tämän ihan henk koht kokemuksella, sillä jossain vaiheessa pyöräilin 22 km päivässä, eikä sillä ollut vaikutusta painoon tai kuntoon. Menin rauhallista vauhtia aina.

[/quote]

Se näkyy sitten jos sen lopettaa. Paino alkaa nousta ja kunto ei olekaan enää entisellään. Tämä heillä jotka eivät ole kovia liikkumaan muuten vaan pyöräily on ainoa aerobinen laji.

Vierailija
26/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy se, kun joudut ostamaan isommat housut...

Vierailija
27/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:37"]

Lihasmassaakin minulle on tullut, vaikka harrastan tosiaan rauhallista liikuntaa ja vain kaksi kertaa viikossa.

Tiina

[/quote]

Joo joo, mustakin kuoriutui heti Arnold, vaikka vain vilkaisin kuntosalille.

Hilma

Vierailija
28/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vink vink ap :)

osta tällainen

Vierailija
29/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja aloin joku vuosi sitten sitten rauhallisesti pyöräillä työmatkat, vastaava matka kuin ap:lla. En omista vaakaa, enkä usko sen painooni kummemmin vaikuttaneen, mutta reidet tuntuivat kiinteämmiltä parin kuukauden jälkeen, vaikka olen aina harrastanut myös muuta liikuntaa säännöllisesti.

Pyörämatka virkistää mukavasti mieltäkin ja viikossa, kuukaudessa noistakin tulee jo huomattava km-määrä, jota illalla töiden jälkeen tuskin muuten tulisi pyöräiltyä... Suosittelen, AP! Tsemppiä!

Vierailija
30/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyöräilin koko viime kesän töihin. Eli 2 X n.12 km /vrk X 5/viikko. Paino nousi hieman, vaikka toivoin laihtuvani. Kunto kohosi jonkin verran, mutta ei mitenkään radikaalisti. Reidet kiinteytyivät hieman, mut ei nekään mitenkään silmiinpistävästi. Vtutti, koska tunnollisesti heräsin aikaisin ja lähdin polkemaan sangen koleisiin aamuihin. DDD

Vierailija
31/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:16"]

Kannattaa muuten huolehtia siitä, että pyörän renkaat ovat kivikoviksi pumpatut (ei onnistu tavallisella pienellä käsipumpulla vaan sitä varten pitää olla iso pumppu), ketjut rasvassa ja kurat ja liat putsattuina pois vähintään liikkuvista osista, niin pyöräily sujuu paljon kitkattomammin. Sekään ei pahaa tee, jos hankkii enemmän vaihteita sisältävän pyörän, jotta voi pitää poljinten kierrosnopeuden energiatalouden ja lihasharjoittelun kannalta optimaalisena (useimmilla ihmisillä optimaalinen polkemisnopeus on jossain 70 ja 100 kierroksen välillä per minuutti).

[/quote]

Mulla on nyt poikaystävän pyörä lainassa johon se kävi huoltsikalla laittamassa ilmaa onks siellä tarpeeks hyvä pumppu? Ja siinä on 7 vaihdetta ja poljen 5-7 vaihteella onko ihan ok?

ap

[/quote]

Polje ennemmin vähän liian pienellä kuin isolla vaihteella. Liian raskaalla polkemalla tulee polvet kipeäksi.

[/quote]

Olit oikeessa. Eilen poljin ja nyt on polvet kipeet. Pyöräilen tästä eteenpäin pienemmällä vaihteella

ap

Vierailija
32/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:34"]

Missä pitäisi näkyä? Hesarin uutisissa?

[/quote]

Älä viitsi näsäviisastella. Tässä läskiruhossa tietysti ja mahdollisesti parantuneessa kunnossa.

ap