Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teille merkitsee vakituinen työpaikka?

Vierailija
22.06.2015 |

Mulle varmuutta ja sitä et saa ostaa oman kodin....

Ehkä vielä joku päivä

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkinnyt loppujen lopuksi yhtään mitään kun itse irtisanouduin. Luulin sitä kutsumuksekseni, mutta yllättävän helppo lähtö oli.

Vierailija
2/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Mulla ei ole eläessäni ollut yhtään vakituista työpaikka, työuraa on 21-vuotiaasta, nyt olen 42-vuotias. Tällä hetkellä määräaikainen työsuhteeni kestää vuoden 2020 loppuun. Tämä on pisin, mitä mulla on ollut. Todettakoon, että olen myös ollut  viimeiset 15 vuotta melkein koko ajan saman työnantajan palveluksessa.

tämä ei ole estänyt minua suunnittelemasta tulevaisuutta, ottamasta asuntolainaa, sijoituslainaa, ostamasta asuntoa jne.  Olen sanonut pankkiin, että työsuhde on määräaikainen, mutta että kyllä sen loppuessa jotain on aina ennenkin löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden viikon kesälomaa

Vierailija
4/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Teen mielummin keikkaa enkä halua sitoutua.

Vierailija
5/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon mitään. YT:t pyörii kuitenkin jatkuvasti.

Vierailija
6/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuutta

Saa asuntolainaa ja oman kodin

Tietää ettei ole muutaman kk:n päästä PA ja sossun luukulla

Vähemmän stressia

Tunnen itseni arvostetummaksi

Vierailija
7/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se helpottaisi asuntolainan saantia. Jos olisi 10 vuotta tehnyt jatkuvasti pätkää ilman työttömyyttä, olisi varmaan eri asia, mutta kun vakitöistä jää työttömäksi ja siitä määräaikaiseen työhön, on vaikeampi vakuuttaa pankkia.

Vierailija
8/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuutta pitää kesälomaa.

Vierailija
9/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ainoat ihmissuhteet perhesuhteiden lisäksi on työpaikalla. Vaikka en kaikkien kanssa tulekaan toimeen, työpaikka on se joka pitää elämäni kasassa.

Vierailija
10/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin vakkarityöstä nelikymppisenä, koska halusin vapauteni takaisin. Nyt teen osa-aikatyötä. Tosin ehdin hankkia oman kämpän ja maksaa asuntolainan takaisin, joten kulut on pienet. Mieluummin elän niukasti kuin kuuntelen kontrollinhaluisen pomon käskytystä. En ole orja enää.

Vierailija
11/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:08"]Ei mitään. Mulla ei ole eläessäni ollut yhtään vakituista työpaikka, työuraa on 21-vuotiaasta, nyt olen 42-vuotias. Tällä hetkellä määräaikainen työsuhteeni kestää vuoden 2020 loppuun. Tämä on pisin, mitä mulla on ollut. Todettakoon, että olen myös ollut  viimeiset 15 vuotta melkein koko ajan saman työnantajan palveluksessa.

tämä ei ole estänyt minua suunnittelemasta tulevaisuutta, ottamasta asuntolainaa, sijoituslainaa, ostamasta asuntoa jne.  Olen sanonut pankkiin, että työsuhde on määräaikainen, mutta että kyllä sen loppuessa jotain on aina ennenkin löytynyt.
[/quote]

Itse asiassa työsuhteesi on paljon varmempi kuin monen "vakituisen". Saat taatusti palkkaa 31.12.2020 asti. Sen sijaan monella vakituisella on työsuhteen "varmuus" todellisuudessa vain irtisanomisajan pituinen.

Itse vaihdoin työnantajaa tämän vuoden alussa ja jos yt:t käynnistyisivät ja "ikävä arpa" osuisi kohdalleni, olisi irtisanomisaika tylnantajan puolelta yksi kuukausi.

Vierailija
12/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:08"]

Ei mitään. Mulla ei ole eläessäni ollut yhtään vakituista työpaikka, työuraa on 21-vuotiaasta, nyt olen 42-vuotias. Tällä hetkellä määräaikainen työsuhteeni kestää vuoden 2020 loppuun. Tämä on pisin, mitä mulla on ollut. Todettakoon, että olen myös ollut  viimeiset 15 vuotta melkein koko ajan saman työnantajan palveluksessa.

[/quote]

oletko tutkija?

Vierailija
13/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:14"]Varmuutta

Saa asuntolainaa ja oman kodin

Tietää ettei ole muutaman kk:n päästä PA ja sossun luukulla

Vähemmän stressia

Tunnen itseni arvostetummaksi
[/quote]

Millä alalla olet? Työskenteletkö julkisella vai yksityisellä? Nykyisin aika harvan vakituinen työsuhde on varma.

Vierailija
14/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuutta ja tasapainoa elämään. Vakityökaverit, sama oma työhuone, taloudellinen turvallisuus, arjen raamittaja, koulutusta vastaava ja haastava työ. Ei pelkoa irtisanomisesta.

Vierailija
15/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:33"]Varmuutta ja tasapainoa elämään. Vakityökaverit, sama oma työhuone, taloudellinen turvallisuus, arjen raamittaja, koulutusta vastaava ja haastava työ. Ei pelkoa irtisanomisesta.
[/quote]Kyllä vakityöstäkin voi tulla irtisanotuksi.

Vierailija
16/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:33"]Varmuutta ja tasapainoa elämään. Vakityökaverit, sama oma työhuone, taloudellinen turvallisuus, arjen raamittaja, koulutusta vastaava ja haastava työ. Ei pelkoa irtisanomisesta.
[/quote]
Onnekas olet, jos ei mitään pelkoa irtisanomisesta. Aika monella vakityössä olevalla on (ja moni on irtisanottukin).

Vierailija
17/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii edes vähän eläkettä saada. T. 47-vuotiaana vakipaikan saanut. Kolmekymppisenä jäin edellisestä vakipaikasta työttömäksi ja sen jälkeen kierre pätkien ja kurssien yms. parissa vuosikaudet. Tekemisen puute ei ole jos tästä pois joudun, mutta nyt on turvallista ja uskaltaa välillä jopa tuhlata vähän. 

Vierailija
18/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nykyään lähes loton päävoitto. Minä sain työpaikan ja vaikka on tehty vielä vain määräaikaisia sopimuksia, on se mulle jo kuus ja lisänumero, sen verran pitkiä pätkiä monta kertaa elämän aikana työttömänä ollut...

Vierailija
19/19 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vakituisia" työpaikkojakin häviää sitä tahtia, että se turva voi olla hyvin lyhytaikainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi