Laskiaispullat ovat Ruotsissa huomattavasti parempia
Ja niissä on paljon enemmän kermaa. Myös mantelimassa on korkealaatuisempaa.
Kommentit (32)
Ei ole ikinä tullut mieleen, että suomalaisissa laskiaspullissa olisi liian vähän kermaa.
Pullan koostumus ei ole ollut aina paras mahdollinen mutta kermaa on riittävästi. Pääasia, että kerma on aitoa eikä jotain teollista korviketta.
Ruotsissa kaikki on paremmin. Johtuu varmaankin luonteesta ja laulavasta puhetyylistä että tulevat toimeen keskenään niin ei mene energiaa turhaan erilaisuuden sietämiseen. Se käy kuin luonnostaan ja hyvinvointi ja hyvä olo heijastuu jopa laskiaispulliinkin parempana makuna. "Mulla on unelma" että saataisiin samaa suomeen.
21: Ovatko Ikean lihapullat juuri sellaisia ruotsalaisia lihapullia? Ovat ihan hyviä, mutteivät huippuhyviä kumminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on fakta. Saisipa Suomesta ruotsalaistyylisiä laskiaispullia. Ne ovat aivan suussasulavan herkullisia.
Eikä Ruotsissa semloihin laiteta mitään hilloja kuten Suomessa, meillä kai kuvitellaan, että siihen voi laittaa lisukkeeksi mitä tahansa.
P.S. Ja ruotsalainen näkkileipä on maailman parasta.
"Ruotsalainen näkkileipä on maailman parasta."
Viikinkien keksintöä...
Niin siinä taisikäydä että Suomi-Ruotsin aikana suomalaisten piti tyytyä vaatimattomaan pullaan kun Ruotsissa herkuteltiin kermalla.
Ruotsalaisessa laskiaispullareseptissä niistä pullista leikataan "hattu" pois, sitten sisustasta koverretaan hieman pullaa pois ja sekoitetaan mantelimassan ja maidon kanssa ihanan kosteaksi täytteeksi. Siihen vielä kermavaahdot päälle niin takuulla monin verrroin parempaa kuin suomalainen palmuöljypulla mantelimassan makuisella täytteellä.
Vierailija kirjoitti:
Menikö Ruotsi kuralle, kun minimoi koronahössötyksen, kuoliko kaikki?
Fiksua porukkaa tuolla naapurissa.
Enemmän kuolleita ja talous otti isomman pudotuksen. Vaikea nähdä miten Ruotsin tilanne kokonaisuuteni olisi parempi kuin Suomella.
Onko Haaparannassa paremmat laskiasipullat kuin Torniossa?
Joo, halushan näyttelijä Ingrid Bergmankin syödä kuolinvuoteellaan ruotsalaisia laskiaispullia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa niissä pullissa on oikeaa mantelimassaa, Suomessa useimmiten mantelimassan makuista täytettä, joka on valmistettu jauhetuista aprikoosinkivistä.
Vihdoin joku kertoi tämän.
Kiitos = )Suomessa on bullissa manteli vain kielikuva.
Aprikoosinsiementä, esanssia, kaikkea muuta mut ei mantelia.Lisäksi pihtaillaan sen feikkitäytteen kanssa.
Ruotsissa saa noita semlor muulloinkin kuin paskiaisena. Suomi on feikki pihtari.
Ilmankos moni ei Suomessa tykkää mantelimassapullista ja hehkuttavat hilloversioita. Mäkään en tykännyt vuosiin "mantelimassapullista" kun olin syönyt vain kaupan versioita niistä ja hillopullia sitten teimme kotonakin, kun vanhemmat olivat samaa mieltä niistä kaupan mantelimassapullista. Aikuisena tein itse mantelimassan ja nykyään en tee itse enää ollenkaan hilloversioita.
Niin muuten on! Maisteleppas seuraavaksi ruotsalaisia lihapullia! Sen jälkeen muutatkin sinne, ilman että tarvitsee erikseen yllyttää.