Olen aamuvirkku, mutta joudun ärsyttävästi hissuttelemaan aamuisin muun perheen takia
Olen energisimmilläni heti aamulla. Teen etätöitä kotona ja tykkäisin heti laittaa tv:n päälle, musat soimaan, imuroida ja ties mitä.
Mutta kotona asuva opiskelija nukkuu siihen asti kunnes eka luento alkaa. Mies on yrittäjä ja nukkuu 10 asti.
Viikonloppuisin olis niin kiva heti aamusta viedä matot ulos, potkaista koko perhe hereille mukaan siivoamaan. Mutta en tee niin, kuten äitini teki kun olin teini. Kihisen kiukusta sitten vaan hiljaa lehteä lukien ja hiljaisia kotitöitä tehden. Puolilta päivin olen jo ihan kypsä kun muut vaan venyy ja vanuu, ja koko päivä valuu haaskuun. Eikä nuo tasan siivoa illallakaan
Kommentit (42)
Musat kuulokkeisiin. Auttaa jaksamaan kun tajuaa, että ne muut ovat virkkuja vielä silloin kun sinusta ei ole enää mihinkään älylliseen.
-toinen aamuvirkku
Vierailija kirjoitti:
Noh, nyt vaan opettelet arvostamaan ihmisten erilaisia luonteita. Se on rikkautta.
Nyt vaikuttaa siltä, että halveksit perhettäsi jollain tasolla.
Arvostankin ja arvostan erityisesti muiden unta enkä häiriköi äänekkäästi. Itse tosin joudun usein muistuttamaan, että tv hiljemmälle kun itse menen kympiltä nukkumaan. Ja mua pidetään vaan niuhona.
Ap
Sama täällä. Enemmän ärsyttää se, että perheen iltavirkut katsovat telkkaria ja käyvät jääkaapilla kun minä nukun.
Vierailija kirjoitti:
Musat kuulokkeisiin. Auttaa jaksamaan kun tajuaa, että ne muut ovat virkkuja vielä silloin kun sinusta ei ole enää mihinkään älylliseen.
-toinen aamuvirkku
Ainakaan mun perheen iltavirkut ei tee mitään älyllistä enää illalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-toinen aamuvirkkuAinakaan mun perheen iltavirkut ei tee mitään älyllistä enää illalla
Me ollaan jo kaksin iltavirkun miehen kanssa. Hän keskustelisi mielellään syvällisiä ja suunnittelua vaativista asioista siinä vaiheessa iltaa, kun omat aivoni sanovat "kraah, krooh, zzzzzzzz." Perhevuosina oli kieltämättä hankalaa, enää erirytmisyys ei haittaa. Ja me siis välillä nukutaankin täysin eri aikoihin, minä 11-05 ja hän 05-11.
Sopikaa aika, jolloin pitää olla niin hiljaista, että saa nukkua. Sekä iltaan, että aamuun.
Eli oikeasti sua ärsyttää se, ettei ne tee kotitöitä mihinkään vuorokauden aikaan ja haluaisit nyt tiedostamatta kostaa niille häiritsemällä niiden nukkuhetkeä? :D Keskustelun paikka
Mulla vähän samat mietteet, mutta onneksi teini on aika hyväuninen. En kuitenkaan kovin aikaisin viikonloppuaamuina ala mitään metelöiviä hommia tekemään, mutta saatan esim. pyykkikoneen käynnistää tai siivota kylppäriä. Mutta on se vähän tylsää odotella, että teini herää ennen kuin pääsee kunnolla touhuilemaan. Onneksi meillä nämä sijoittuvat pelkästään viikonloppuihin, ja usein teini onkin pois kotoa pelireissussa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Enemmän ärsyttää se, että perheen iltavirkut katsovat telkkaria ja käyvät jääkaapilla kun minä nukun.
Meillä telkkaria kuunnellaan kuulokkeilla niin muiden ei tarvitse kuunnella telkkarin ääntä kun kaikki katsovat eri ohjelmia ja nukkuvat eri aikoihin.Silloin television ääni ei häiritse koskaan ketään.
Nukkuminenkin on tärkeää.Esim.imuroiminen ei vie kovin kauaa,sen voi kyllä tehdä myöhemminkin, kun kaikki ovat hereillä.Tosin olisi mielestäni kohtuullista,että kaikki osallistuisivat kotitöihin.Anna kuitenkin kaikkien nukkua rauhassa ja tarpeeksi.Hyvin levänneinä kaikki pysyvät terveempinä ja hyväntuulisempina.Ehkä heistä silloin saa paremmin myös siivousapua.
Aamuvirkku minäkin olen ja nautin omasta ajasta kahvikupin ääressä. Kannattaa opetella taito, että jossain vaiheessa kun muut herää niin saat toteuttaa unelmiasi. On rikkaus kunnioittaa itseä, rakkaus ottaa muut huomioon.
Mulla on mahdollisuus etätöiden myötä työskennellä vain öisin. Aloitan työpäivän joskus klo 18-19 pintaan ja lopetan aamuyöllä/aamulla. Mua ärsyttää että joudun käyttämään öisinkin kuulokkeita, kun puoliso ähisee ja tuhisee ja tyylii pierii. Joskus olisi romanttista käydä yökävelyllä ruokatauolla niin kuin viime yönäkin, kun oli hienot revontulet, mutta ei. Puoliso nukkua röhnöttää. En tajua miksi hän haluaa haaskata hienoimman ajan vuorokaudesta. Nyt se ei päästä mua nukkumaan vieläkään, kun meluaa omien etätöidensä kanssa. Tekis työnsä niin kuin minäkin, ja moni muu. Valittaa vaan kaiket päivät, etten saisi edes kahvia keittää klo 03 kun havahtuu porinaan omilta örinöiltään.
En minäkään kihise, vaikka olen iltavirkku ja saisin siivousinspiraation yleensä joskus 21-22 aikoihin, mikä tekisi seinänaapurin hulluksi. Olen tottunut elämään aamuvirkkuyhteiskunnan säännöillä ja vietän vuorokauden parasta aikaa kotona hissutellen.
Kauhea äiti, kun miettii kaiken siivoamisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea äiti, kun miettii kaiken siivoamisen kautta.
Kaiken? Mites se tv ja musiikki?
Aamuvirkut on kyllä harvinaisen rasittavaa porukkaa.
Pahinta on aamuvirkun olla kylässä. Kahvia tekisi mieli, mutta joutuu odottelemaan hiljaa, ettei häiritse muita. Vessassakin on käytävä hipihiljaa.
Mua ärsyttää, ettei mies arvosta mun unta. Viikonloppuaamujen lasten kanssa heräämiset on jaettu. Omalla vuorollani vahdin, ettei lapset melua, huudata telkkaria tai juokse herättämään isää.
Mies omalla aamuvuorollaan ihan tyytyväisenä saattaa istua vessassa ja lapset tulee pomppimaan sänkyyn. Olen siitä niiin kiukkuinen
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää, ettei mies arvosta mun unta. Viikonloppuaamujen lasten kanssa heräämiset on jaettu. Omalla vuorollani vahdin, ettei lapset melua, huudata telkkaria tai juokse herättämään isää.
Mies omalla aamuvuorollaan ihan tyytyväisenä saattaa istua vessassa ja lapset tulee pomppimaan sänkyyn. Olen siitä niiin kiukkuinen
Valitettavasti emme voi sinua auttaa. Kertoisitko saman miehellesi!
Sun pitää tehdä niitä etätöitä eikä kotitöitä.