Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aamuvirkku, mutta joudun ärsyttävästi hissuttelemaan aamuisin muun perheen takia

Vierailija
11.02.2022 |

Olen energisimmilläni heti aamulla. Teen etätöitä kotona ja tykkäisin heti laittaa tv:n päälle, musat soimaan, imuroida ja ties mitä.
Mutta kotona asuva opiskelija nukkuu siihen asti kunnes eka luento alkaa. Mies on yrittäjä ja nukkuu 10 asti.
Viikonloppuisin olis niin kiva heti aamusta viedä matot ulos, potkaista koko perhe hereille mukaan siivoamaan. Mutta en tee niin, kuten äitini teki kun olin teini. Kihisen kiukusta sitten vaan hiljaa lehteä lukien ja hiljaisia kotitöitä tehden. Puolilta päivin olen jo ihan kypsä kun muut vaan venyy ja vanuu, ja koko päivä valuu haaskuun. Eikä nuo tasan siivoa illallakaan

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa aika itsekkäältä tuo narina. Samahan se koskee meitä iltavirkkujakin. Illalla / yöllä pitää hiiviskellä ja katsoa telkkaria pienellä, ettei se aamuvirkku häiriinny. Täällä valitetaan aamutorkuista ja samaan aikaan valitatte, kun iltavirkut häiritsee teidän elämää :D

Vierailija
22/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala taas näitä "ongelmia". Vaihda perhettä jos noin ärsyttää! Jätä ne siat. Helppoa kuin mikä. Uusi aamuvirkkuperhe vaan kehiin niin elämäsi on taas kivaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa istua vessassa ja lapset tulee pomppimaan sänkyyn.

Miten vessassa istuva estää lapsia tulemasta sänkyyn?

Asentakaa oveen lukko.

Vierailija
24/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää tehdä niitä etätöitä eikä kotitöitä.

Niin. Mikset voi aloittaa niitä etätöitä aamuneljältä? Ja siivota sitten kun muut on koulussa ja töissä.

Vierailija
25/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa aika, jolloin pitää olla niin hiljaista, että saa nukkua. Sekä iltaan, että aamuun. 

Tämä on hyvä. Siihen voi toki tehdä poikkeuksia sovitusti, sillä joskus on vain pakko pitää ääntä illassa/aamussa.

Itse olen normaalirytminen, mutta joskus kun herään aamulla aikaisin viikonloppuisin, niin nautin! En tee mitään hyödyllistä, vaan vain olen, syön rauhassa, lueskelen ja katselen ikkunoista ulos ja kesäisin menen ulos syömään ja kökkimään. Teinit nukkuvat joka tapauksessa ainakin puoleenpäivään, metelöin tai en, joten heitä ei tarvitse varoa.

Vierailija
26/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järkkään sellaisia kotitöitä aamuksi, että niistä ei koidu melua. Viikkaan pyykkiä, puuhaan kodinhoitohuoneessa toisessa päässä taloa, jos keittiössä niin esivalmistelen päivän kasvikset ja samalla katson youtubesta videoita, käytän koiran kävelyllä, käyn kaupassa, kesällä puutarhatöitä.

Valmis lista muista tehtävistä kotitöistä, joista jokainen kädellinen talon asukas valkkaa itselleen vähiten vastenmieliset kotityöt ja tekee ne tai ei hyvä heilu.

Vierailija
27/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lähtis aamukävelylle energiapaukkua purkamaan. Samalla voi kuunnella myös kuulokkeilla ohjelmia.

Vierailija
28/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asentakaa oveen lukko.

Aivan sivuraiteille heitän tässä.. Mä en pysty ymmärtämään, miten useimmiten miesoletetut pystyvät istumaan siellä vessassa niin pitkään. Miten kakkaaminen voi kestää vaikka 45 minuuttia?! Eikö se ole jo hemmetin ällöttävää istua siellä hajuissa tuo aika.

Ei muuta. Jatkakaa.

Vierailija
29/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajumala taas näitä "ongelmia". Vaihda perhettä jos noin ärsyttää! Jätä ne siat. Helppoa kuin mikä. Uusi aamuvirkkuperhe vaan kehiin niin elämäsi on taas kivaa!

Enempi tuli mieleen aloituksesta, että miksi ap ei ole työskennellyt tavoitteellisesti opintojensa ja uransa eteen niin olisi varaa asumukseen missä aamuvirkku voi riehua toisessa päässä taloa, kun muut nukkuvat.

Tai miksi yleensäkään on hankittu se perhe ärsyttelemään, jos oma napa on noin tärkeä.

"Koko perhe aamulla siivoamaan". Ei saat... on muulla perheellä kestämistä, kun viikonlopun lepoaikaa sabotoidaan.

Vierailija
30/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap juoksulenkille tai salille tms. jos kerran aamulla on energiatasot tapissa. Ne lepää joilla on levon tarvetta, ne touhuaa joilla on energiaa - miksi pitäisi joku ryhmätyö tehdä viikonloppuaamuista?

Vierailija
31/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti aamuisin omasta ajasta ja lue vaikka tai katsele telkkaria kuulokkeiden kanssa tai kuuntele musiikkia kuulokkeilla.Jos tykkäät käsitöistä,tee niitä.

Vierailija
32/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asentakaa oveen lukko.

Aivan sivuraiteille heitän tässä.. Mä en pysty ymmärtämään, miten useimmiten miesoletetut pystyvät istumaan siellä vessassa niin pitkään. Miten kakkaaminen voi kestää vaikka 45 minuuttia?! Eikö se ole jo hemmetin ällöttävää istua siellä hajuissa tuo aika.

Ei muuta. Jatkakaa.

Täytyy olla tyytyväinen, että itsellä tulee kakka vauhdilla eikä tarvitse vessassa viettää aikaa. Ehkä ne miehet haluavat myös omaa aikaa ja surffaavat netissä siellä, muuten en ymmärrä miten siihen kakkaamiseen menee niin kauan aikaa. 

Vierailija
33/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ilmeisesti ole paljon töitä, jos voit siivota ja touhuta kaikkea muuta kuin tehdä niitä töitä? 

Vierailija
34/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa aika, jolloin pitää olla niin hiljaista, että saa nukkua. Sekä iltaan, että aamuun. 

Tämä on hyvä. Siihen voi toki tehdä poikkeuksia sovitusti, sillä joskus on vain pakko pitää ääntä illassa/aamussa.

Itse olen normaalirytminen, mutta joskus kun herään aamulla aikaisin viikonloppuisin, niin nautin! En tee mitään hyödyllistä, vaan vain olen, syön rauhassa, lueskelen ja katselen ikkunoista ulos ja kesäisin menen ulos syömään ja kökkimään. Teinit nukkuvat joka tapauksessa ainakin puoleenpäivään, metelöin tai en, joten heitä ei tarvitse varoa.

Kiinnostaisi kyllä tietää, mikä on "normaalirytminen" :)

Vierailija
35/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asentakaa oveen lukko.

Jännästi itse pystyn käymään vessassa JA estämään, ettei lapset herätä isää.

Vierailija
36/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ilmeisesti ole paljon töitä, jos voit siivota ja touhuta kaikkea muuta kuin tehdä niitä töitä? 

Ehtisin hyvin aamulla imuroimaan eteisen ja keittiön, ennenkuin eka työpalaveri alkaa.

Vierailija
37/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asentakaa oveen lukko.

Vessassa istuvan pitää myös huolehtia, ettei lapset karkaa ulos tai telo itseään tai ihan mitä vaan voi sattua. Sitä kutsutaan vanhemmuudeksi.

Vierailija
38/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset rytmit oli meillä tosi jees kun lapset oli pieniä. Mulla oli vetovastuu iltaisin, mies taas antoi mun nukkua viikonloppuaamuisin. Nykyisin ei oo enää yhtä jees, kun itse hoitelen (hiljaisia) kotitöitä yms iltaisin miehen mentyä nukkumaan ja teinit hilluu hereillä pidempään kuin minä =ei enää omaa rauhaa. Mies taas ei aamuvirkkuudestaan huolimatta saa aamulla aikaiseksi kuin kahvinjuontia ja netflixiä vaikka heräisi 4 tuntia ennen mua. Jos on oikein reipas, täyttää pyykkikoneen ja saa sen päälle. Minä sit ripustan pyykit kun herään.

Mitä tuohon vessassa istumiseen tulee, niin veikkaan että se on perheellisille omaa aikaa (ja pakoa kotitöistä?). Ainakin meillä ainut huone minkä saa lukkoon, siellä sit viettää aikaa sekä teinit että isänsä, pahimmillaan lähes tunnin kerrallaan. Myönnän sortuneeni siihen joskus harvoin itsekin, kun oon halunnut hetken olla kuuntelematta muiden natinaa, mutta vartissa kulkee mulla raja, vaikka ois kuinka iso tarve olla yksin. Oon yrittänyt sanoa että jos on noin paha ummetus niin vois hakea apua lääkäriltä, mut ei kuulemma ole mitään ongelmaa. Musta vois kyllä ihan suoraan sanoakin jos haluu olla yksin. Ei tarttis sitä varten pitää vessaa varattuna, sinne kun saattais muillakin olla ihan oikeeta asiaa.

Vierailija
39/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun herätys on jo 3-5 arkisin töihin, nukkumaan meen 19-20..myös mieheni ja 4 vuotias poika koska he lähtevät 6.00 tarhaan kun itse olen jo tunteja ollut töissä,teinit tietää olla hiljaa ja kunnioittaa meidän unta vaikka valvovat mutta herään siis vapaalla myös aikasin,sisäinen kello,välillä turhauttaa kun kaikki nukkuu No tottakai tuohon aikaa normaali ihmiset nukkuu😅

Vierailija
40/42 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aamutorkku niin nukkuu kyllä, vaikka muut eläisivät normaalisti. Ei omassa kodissa pidä hissutella päiväaikaan.