Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvän ystävän tyly käytös

Vierailija
11.02.2022 |

Miten toimisit tilanteessani? Hyvä pitkäaikainen ystävä ja lapseni kummi käyttäytyy ikävästi. En ole häntä loukannut, tai mitään erimielisyyksiä tai sanomista tai muutakaan draamaa ei ole ollut. Hänellä on aikaa, ei ole töissä. Ei lapsia, puolison kanssa elää. Aiemmin asuimme samalla paikkakunnalla vuosia ja näimme viikottain, soittelimme useamman kerran viikossa tasapuolisesti. Nykyään hän soittaa harvoin, mutta kun soittaa puhuu pitkäänkin. Itse soittelen hänelle useammin max kerran viikossa välillä harvemmin. Kun soitan hänellä on aina kiire. Kiire lähteä lenkille, kiire alkaa syömään tai muusta syystä lopettaa puhelu lyhyeen. Välillä sanoo, että.sori hän on pahoillaan pitää lopettaa. Usein ei myös vastaa, eikä välttämättä soita takaisin lähipäivinäkään. Suren asiaa koska hän on hauska tyyppi ja olimme ennen hyvin läheisiä ja jaoimme paljon asioita , puhuimme kaikesta. Nyt hänellä on yksi ystävä selvästi ylitse muiden, josta usein puhuu mainiten nimellä tyyliin Maria sanoi sitä, Marian mielestä asia on näin, puhuin Marialle sinunkin tilanteesta ja hän sanoi näin. Soittelevat ymmärtääkseni päivittäin tai lähes. Minua harmittaa hyvän ystävyyden menetys tai niin koen sen. Paitsi silloin kun hän itse soittaa ja haluaa puhua enemmänkin tai tapaamme. Tai joskus harvoin kun häntä huvittaa ja " ehtii" puhua kun soitan. Monet kerrat olen miettinyt , etten enää soita , ja välillä niin olen tehnytkin ja on voinut mennä kuukausia ennenkuin hän soittaa. Koen että ystävyytemme toimii hänen ehdoilla täysin ja hän määrittelee koska voimme esim. puhua. Tiedän jos kysyn asiasta, että hän sanoo, ettei mitään ole käynyt välillämme. Mutta selkeästihän hän ei jaksa tai halua useinkaan jutella kanssani. Miten itse toimisit tilanteessani?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on uusi bestis, ei kai tuossa sen kummempaa. Olet pudonnut listalla alemmaksi.

Hippasen lapsellista aikuisiässä puhua bestiksistä.

Ja ei se ystävyys ole myöskään parisuhde jossa ollaan mustasukkaisia muista muista ystävistä, kun se teini-ikä on ylitetty.

No tuo nyt taas on pelkkää itsepetosta väittää ettei yhtään haittaa jos läheisin ystävä löytääkin uuden ja jäät kakkoseksi.

Jäät kakkoseksi? Oikeesti onko teillä on joku sija asteikko teidän ystävistä?

Vierailija
22/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla oli aikanaan samaa mun hyvän ystäväni kanssa, tunnettiin lapsuudesta saakka. Tiesin kyllä hänellä olevan ongelmia ja kuuntelin huolia, oli paljon yhteydessä.

Kuitenkin aina kun itse soitin tms hänellä ei oikein ollut aikaa ja sanoi olevansa myöhemmin yhteydessä, näissä saattoi mennä viikkoja kuukausia, ennenkuin otti yhteyttä.

Minulla olisi pitänyt olla aikaa hänelle töissä ollessanikin.

Himmasin yhteydenpidon kun yhden oharin jälkeen tajusin, että on mulle energiasyöppö ja minun mielipiteeni ja toiveeni ovat yhdentekeviä. Totesin etten tarvitse sellaista ystävyyttä, jossa kelpaan kun muuta ei ole. Tätähän hän ei ymmärtänyt.

En voi käsittää, että toista pidetään odottamassa koko päivä kun on luvattu tulla ja sit ilmoitetaan kuin ei mitään olisi tapahtunut, että sori tuli muuta. Kamelin selkä katkesi tuossa kohtaa. En ole vihainen, pettynyt kyllä, enkä ole ollut yhteydessä tuon jälkeen. Toivon kaikkea hyvää hänelle, mutta mulle riitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit ystäväsi lopettavan puhelun lyhyeen. Kuinka pitkä on lyhyt puhelu? Minulla on ystävä, jonka mielestä 30 minuutin puhelu on  lyhyt ja keskustelu vasta alussa. 

Vierailija
24/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun ystäväsi soittaa niin sano, että Tiina oli sitä mieltä, että ystävyytemme on yksipuolinen. Tiina oli myös sitä mieltä, että kannattaa miettiä tarkkaan mitä puhuu ettei bestis juotua Marialle.

Typistetään itsensä lapsen tasolle?

👍

Vierailija
25/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi ihan sama juttu entisen ystävän kanssa. Siis ihan sama. Hän alkoi kohdella mua vähän tylysti, just tolleen lopetti puheluita lyhyeen, ei aina vastannut viestiin tai vastasi tosi lyhyesti, perui menoja. Puheissa esiintyi paljon paras kaverinsa. Minusta on ankeaa kohdella yhtä kaveria yli muiden noin räikeästi, eikö molemmat mahdu elämään?

Vierailija
26/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on lapsi ja hänellä ei = erilainen elämän tilanne ja tämä yleensä muuttaa sitä ystävyyden asetelmaa.

Kaveri sai esikoisensa. Halusi kumminkin nähdä ja jutella kuten silloin joskus ennen muinoin. Eihän siitä mitään tullut kaiken huomion mennessä vauvaan. Ei kuulemma halua liittyä mammaryhmiin (??)

Vierailija
27/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on uusi bestis, ei kai tuossa sen kummempaa. Olet pudonnut listalla alemmaksi.

Hippasen lapsellista aikuisiässä puhua bestiksistä.

Ja ei se ystävyys ole myöskään parisuhde jossa ollaan mustasukkaisia muista muista ystävistä, kun se teini-ikä on ylitetty.

No tuo nyt taas on pelkkää itsepetosta väittää ettei yhtään haittaa jos läheisin ystävä löytääkin uuden ja jäät kakkoseksi.

Jäät kakkoseksi? Oikeesti onko teillä on joku sija asteikko teidän ystävistä?

Olen eri, mutta ei minulla ole vaan niillä on jotka pitää tuollaisia bestiksiä. He tuossa töykeitä ovat. Esim. Ap:n kaveri.

Vierailija
28/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa ensin viesti ja kysyä, milloin hän ehtisi jutella kanssasi. Minä esimerkiksi sovin useinkin etukäteen puhelut, koska minulla on oikeasti aika paljon muutakin tekemistä. Toisaalta taas puhun mielelläni puhelimessa samalla kun kävelen tai ajan autoa. 

Vierailija
29/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan elämäksi. Ystävyyssuhde on solmittu tietyssä elämänvaiheessa tai tiettyyn tarpeeseen, ja nämä alkuperäiset motiivit eivät enää täyty

Inhoan tätä lausetta! Ihan pokkana myöntää että hyväksikäyttää kavereita vaan siksi aikaa kun tarvetta on. Itse ajattelen ystävyydestä vähän eri lailla...

Vierailija
30/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan ymmärrä miksei voi kohdella kaikkia kavereita kivasti. Että miksi yksi menee niin räikeästi muiden edelle. Eihän siinä olisi mitään ongelmaa että jollain on läheisempiäkin ystäviä, jos hän silti kohtelee mukavasti niitä vähemmän läheisiäkin. Eli ei mitään ohareita koska bestis ehdottikin tekemistä, tai vastaa viesteihin ystävällisesti, tai varaa aikaa puheluille. En vaan käsitä. Mutta näitä ihmisiä (naisia kai lähinnä) on paljon joilla on sellainen hierarkia kavereille. Ja ikävää se on kun elämään tulee uusi bestis joka syrjäyttää sen vanhan yhtäkkiä karusti kokonaan. En vaan tajua. Yksi pitkäaikainen kaverini on juuri tuollainen, ollut aina. Kun lapsena tuli uusi tyttö luokalle, halusi olla vain sen kanssa. Ihan samanlainen on kolmekymppisenäkin. Itse taas olen enemmän sellainen että on monia ihmisiä eri elämänvaiheista tarttunut mukaan. Ettei kukaan ole yli muiden niinkun muiden kustannuksella. Enkä solmi kaveruuksia vaan hyödyn vuoksi.

Vierailija
31/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ystävä on ehkä enemmän samassa elämäntilanteessa ystäväsi kanssa kuin sinä. Myös välimatka saattaa erottaa. Tai olette kasvaneet ihmisinä kovin erilaisiksi.

Vierailija
32/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerta kaikkiaan ymmärrä miksei voi kohdella kaikkia kavereita kivasti. Että miksi yksi menee niin räikeästi muiden edelle. Eihän siinä olisi mitään ongelmaa että jollain on läheisempiäkin ystäviä, jos hän silti kohtelee mukavasti niitä vähemmän läheisiäkin. Eli ei mitään ohareita koska bestis ehdottikin tekemistä, tai vastaa viesteihin ystävällisesti, tai varaa aikaa puheluille. En vaan käsitä. Mutta näitä ihmisiä (naisia kai lähinnä) on paljon joilla on sellainen hierarkia kavereille. Ja ikävää se on kun elämään tulee uusi bestis joka syrjäyttää sen vanhan yhtäkkiä karusti kokonaan. En vaan tajua. Yksi pitkäaikainen kaverini on juuri tuollainen, ollut aina. Kun lapsena tuli uusi tyttö luokalle, halusi olla vain sen kanssa. Ihan samanlainen on kolmekymppisenäkin. Itse taas olen enemmän sellainen että on monia ihmisiä eri elämänvaiheista tarttunut mukaan. Ettei kukaan ole yli muiden niinkun muiden kustannuksella. Enkä solmi kaveruuksia vaan hyödyn vuoksi.

Osalla on menossa kuin kanalan orsilla, on ns. nokkimisjärjestys.

Vierailija
33/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se jaksat näitä ”mitä itse tekisit tilanteessani” satuja väsätä.

Sinuna vetäisin itseni kiikkuun, niin turha ihminen olet. Pitänee toivoa, että joku tauti sinut pian nappaa, T-kirjaimella.

Vierailija
34/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin kaltaisesi typeryksen ”Mariaan” riemusta kiljuen. Ja ilmeisesti ystäväsikin on viisaasti vaihtanut.

Kuka jaksaa sinua? Ei kukaan.

Vierailija
35/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se jaksat näitä ”mitä itse tekisit tilanteessani” satuja väsätä.

Sinuna vetäisin itseni kiikkuun, niin turha ihminen olet. Pitänee toivoa, että joku tauti sinut pian nappaa, T-kirjaimella.

Nää on kylläkin tylsiä ja sitten tämä aloittaja vastailee itselleen pitkät rämpsykeliä kun osoite on vastauksissa sama. No jos mielenterveys on mennyt niin tässä on tulos.

Vierailija
36/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi ystävä on ehkä enemmän samassa elämäntilanteessa ystäväsi kanssa kuin sinä. Myös välimatka saattaa erottaa. Tai olette kasvaneet ihmisinä kovin erilaisiksi.

Miksi vanhaa ystävää alkaisi silloin kohdella tylysti? Eikö jutut vaan enää kiinnosta? Harmi juttu. Luulisi että elämään mahtuu erilaisiakin ystäviä. No, näin me ollaan erilaisia kaikki ja erilaiset prioriteetit.

Vierailija
37/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää n näitä Supon trolleja, jotka haluaisivat lisää oikeuksia ihmisten kyttämiseen. Eli määrärahat lopussa kun k uspöät istuu trollaten netissä. Mä tunnistaa aina yhdestä seikasta.. ja se on big secret!

Mee töihin sinne filetehtaalle, kun sun jutut on niin huonoja. Hessu pieni

Vierailija
38/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää AP on varmaan sellainen m unahaukka ja ystikset kelpaa vaan paikkaan haavoja kun taas yksi mu namies jätti

Eli. Hoorako.. tai huomiohoora?

Vierailija
39/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a69v. kirjoitti:

Ystävyys on kuin kukka sitä pitää kastella. Jos tuntuu toinen ei huomioi ja menee aina muotisanan kireen taakse. Anna olla. Jatka eteenpäin.Sinulla on oikeus karsia ne ihmiset elämästäsi pois ,jotka kohtelevat sinua huonosti. Niin olen minäkin tehnyt ja voin hiton hyvin.

En minä voisi hyvin jos karsisin vähäiset ystävyyssuhteenikin vielä pois, ei jäisi enää ketään. Tyydyn siihen että näillä kahdella ystävälläni on joskus aikaa tai kiinnostusta minuakin kohtaan. Ei aikuisiällä löydä enää uusia ystäviä. Työpaikka sama kauan ja opiskelut menneet niin missä sitä tutustuu.

Vierailija
40/56 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mulla oli aikanaan samaa mun hyvän ystäväni kanssa, tunnettiin lapsuudesta saakka. Tiesin kyllä hänellä olevan ongelmia ja kuuntelin huolia, oli paljon yhteydessä.

Kuitenkin aina kun itse soitin tms hänellä ei oikein ollut aikaa ja sanoi olevansa myöhemmin yhteydessä, näissä saattoi mennä viikkoja kuukausia, ennenkuin otti yhteyttä.

Minulla olisi pitänyt olla aikaa hänelle töissä ollessanikin.

Himmasin yhteydenpidon kun yhden oharin jälkeen tajusin, että on mulle energiasyöppö ja minun mielipiteeni ja toiveeni ovat yhdentekeviä. Totesin etten tarvitse sellaista ystävyyttä, jossa kelpaan kun muuta ei ole. Tätähän hän ei ymmärtänyt.

En voi käsittää, että toista pidetään odottamassa koko päivä kun on luvattu tulla ja sit ilmoitetaan kuin ei mitään olisi tapahtunut, että sori tuli muuta. Kamelin selkä katkesi tuossa kohtaa. En ole vihainen, pettynyt kyllä, enkä ole ollut yhteydessä tuon jälkeen. Toivon kaikkea hyvää hänelle, mutta mulle riitti.

Sama

Nää on näitä sellaisten meidän tyttö on niin super äitien kasvattajia narskuja ja käyttävät vain ystävyyksiä hy.väkseen. itsekin feidannut tuollaisen peukuilla ;) V ttuilu takaisin on kuolemaa feikeille. Tajusin kyllä heti alussa että kyseessä ei ole aito ystävä, mutta hauskaahan tuota omahyväistä oli hetken aitojen ystävien ohella seurailla ;)