Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työlästä on työkyvyttömyyseläkkeelle hakeminen?

Vierailija
10.02.2022 |

Mulla on ollut lapsesta saakka ocd, diagnosoitiin myös masennus, joka ei kumminkaan ole ainakaan enää niin vaikea. Jotenkin pärjäilen perusarjessa, mutta mua väsyttää jatkuvasti. Mulla on opiskelupaikka, mutta opinnot eivät etene ollenkaan. Mietin työkyvyttömyyseläkkeelle hakemista, mutta jo se tuntuu työläältä. Olen ollut mielenterveyspalveluiden asiakkaana aikasemmin, mutta en enää, ja jo pelkkä ajatus sinne palaamisesta ahdistaa. Tuntuu, että mua pidetään jotenkin hauraana siellä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, miten sen ottaa: minulta kesti 10 vuotta päästä työkyvyttömyyseläkkeelle ja olin koko sen ajan erikoissairaanhoidon asiakas, kävin säännöllisesti lääkärillä ja eläkettä haettiin useamman vuoden ajan 2-4 kertaa vuodessa.

On huono homma heittäytyä sairaaksi ilman hoitokontaktia ja käymättä lääkärissä, sillä vain jatkuva työkyvyttömyys oikeuttaa työkyvyttömyyseläkkeeseen. Jatkuva tarkoittaa tuota, minkä kuvasin edellisessä kappaleessa. Käytännössä pitää olla kuntoutusrahalla/-tuella, millä nimellä saikku nyt kulkeekaan.

Eläkkeelle ei pääse omalla ilmoituksella, vaan pitää olla lääketieteellinen näyttö, joka kerätään vuosien ajalta.

Vierailija
62/64 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OCD ei ole mikään eläkeperuste, etenkin jos sitä ei ole edes yritetty hoitaa. On olemassa tehokas, lääkkeellinen ja terapiaan perustuva kuntoutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään takia voi päästä eläkkeelle ei juuri muuten. Kuntouttavassa työtoiminnassa on rollaattorilla liikkuvia ihmisiä ja hoivakodeissa työikäisiä jotka eivät ole eläkkeellä. Koska työkkäri ei hoida velvollisuuttaan järjestää heitä työkykyselvitykseen.

Vierailija
64/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu itse 40v mies ja puolivuotta ollut eläkkeellä.Kaksisuuntainen mielialahäiriö,pakkoajatuspainoitteinen häiriö, masennus ja muutakin mitä en muista on syynä.Kolmisen vuotta meni siihen kun sain eläkkeen tautien diagnoosista.Miljoonaa eri lääkettä koitettu eri sivuvaikutuksineen.Nyt menee lito 1200mg,thyroxin ja temesta.Paskaa on elämä näin.Paljon mieluummin olisin töissä niinkuin kaverini.Onhan sitä aikaa joo mutta mitä sillä tekee kun ei saa mitään tehtyä.Hyvä kun sängystä pääsee ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä