Tyhmä kysymys: saako taksissa kuljettaa lemmikkiä?
Onko lemmikin kuljettaminen taxilla sallittua? Esim. allergikkojen vuoksi voisi ajatella sen olevan ei-toivottua. Jos se ok ok, meneekö eläimestä lisämaksu? Minulla on siis kissa ja eläinlääkärikäynti edessä.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:48"]Tietääkseni kun soitat taksikeskukseen, mainitse lemmikistä. Lähettävät sitten sellaisen auton, jossa eläimiä kuljetetaan
[/quote]
Kiitos! Tämä kuulostaakin järkevältä, eli teenpä näin. :)
Saa tottakai, itse olen ainakin usein kuljettanut kissaa taksissa. Eläimen pitää tietenkin olla kopassa ja taksia tilatessa kannattaa mainita että on kissa mukana, niin eivät lähetä allergista kuskia.
Tsemppiä kisulle lekuriin, toivottavasti ei ole mitään vakavaa.
Siis mitä?! Ei ole koskaan käynyt edes mielessä, etteikö saisi. Vuosia olen kissani kanssa matkustellut, milloin olen ottanut taksin tolpalta, milloin tilannut ennakkoon, eikä kertaakaan ole yksikään taksi kieltäytynyt ottamasta kyytiin - puhumattakaan, että pitäisi maksaa jotain ekstraa.
Jaa. Ei minua ja kissaani taksi ottanut kyytiin. Syy: Jos seuraava asiakas on allerginen. Mies sitten heitti. Mitä se tarkoittaa, kun taksikuski ei pyynnöstä huolimatta antanut kuittia? Ihan oli kantasuomalainen, iäkäs mies kyseessä. Teki äkkijarrutuksen moottoritiellä, kun ajoi liittymän ohi, eikä osannut määränpäähän. Mietin, että ehkä hän oli juuri aloittanut, eikä osannut työtään vielä.
Olen kuljettanut koiraani taksissa sinne sun tänne, mutta olen aina ilmoittanut etukäteen koirasta. Tietysti lemmikit pitää olla kopassa tai kantokassissa.
Kuskihan sen päättää, joten kannattaa mainita lemmikistä jo taksia tilatessa.
Yleensä ei ole mitään ongelmaa, mutta jollain kuskilla saattaa olla.
.
Varatessa kannattaa mainita lemmikki. Ei ole lisämaksua mennyt koskaan. (pienestä koirasta)
Kaikki taksit ei ota lemmikkiä autoonsa. Minut on torpattu kerran siksi, että sylissäni oli 5 kilon painoinen lemmikki.
Noh tilasin taksin toisena kertana, ja sanoin taksikeskukseen, että minulla on pieni lemmikki mukanani. Silloin sain taksin, johon lemmikki otettiin mukaan.
Tilatessa ilmoitan, että koira on mukana. 15 vuotta olen ajellut taksilla koirien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuljettanut koiraani taksissa sinne sun tänne, mutta olen aina ilmoittanut etukäteen koirasta. Tietysti lemmikit pitää olla kopassa tai kantokassissa.
Tietysti? No ei todellakaan ole mitään tuommoista "tietysti". 🙄
Näin se menee, että kerrot tilatessasi, että eläin on mukana. Esimerkiksi itse olen esim. kissoille ja koirille niin allerginen, etten niitä taksiini ottanut. Keskuksella on siis siellä tiedossa, että laittavat jonkun toisen auton sille keikalle.
Vastaava tapaus sitten kaveri kuskasi säännöllisestä erittäin allergista lasta sairaalaan, ei siinäkään autossa voinut mitään elukoita kuskata. Olisi voinut olla tälle lapselle hengenvaarallista.
Tietääkseni kun soitat taksikeskukseen, mainitse lemmikistä. Lähettävät sitten sellaisen auton, jossa eläimiä kuljetetaan