Kuinka sulatatte yhden pistokkeen varassa toimivan jääkaappipakastimen?
Kuinka pitkään jääkaappitavarat säilyvät parvekkeella tässä +/- nollakelissä?
Joo, olen hölmö, mutta vastatkaa kuitenkin.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Museokaappi mäkeen. Eihän niitä ole tarvinnut enöä tällä vuosituhannella sulatella.
Heitä sä sun museouuni mäkeen jos sitä pitää pestä. Uudet uunit pesee itse itsensä ja pelkkä pyyhkiminen riittää.
Olen sulattanut kastelemalla pyyhkeitä aivan kuumalla vedellä ja laittanut niitä ritilöiden päälle. Välillä huuhdellut uudestaan kuumalla vedellä ja tasaisesti pyyhkinyt ritilöiden alapintoja. Onnistuu aika nopeasti. Ei siinä juuri tuntia kauemmin ole mennyt.
Meillä melko helppoa, kun pystypakastimen tavarat saa arkkupakastimeen. Arkkupakastimen olen sulattanut kesällä ennen marja-aikaa.
Ruoat johonkin pakastearkkuun kylmäkallejen kanssa.
Omistan höyrypesurin joka on erinomainen laite pakastimen sulatukseenkin koska se siirtää hetkessä valtavan määrän lämpöä ja lisäksi desinfioi pinnat millä saa "pakastimen hajun" pois vähäksi aikaa.
Parasta on se että 500 asteista ilmaa puhaltavaan kuumailmapuhaltimeen verrattuna höyry on tasan 120 asteista eikä polta tai sulata muoviosia.
Huono puoli on se että huoneilmaan tulee hetkessä valtava määrä kosteutta mutta pakkaskaudella ilma on muutenkin aivan liian kuivaa.
Kääri ne pakasteet sulatuksen ajaksi kasassa vaikka mattoon, täkkeihin tai sanomalehtipapereihin. Ei tarvi edes viedä mihinkään ulos kylmään tms.
Sulatusta voi nopeuttaa monella tavalla niin ettei siihen kauaa mene.
Jos pitää nopeuttaa pakastimen sulamista, laitan kattilan kuumennettua vettä jollekin ritilähyllylle. Minä sulattaisin kyllä pakastimen mieluiten kesällä, kun marjat ja muut on jo syöty ja uudet ovat vielä torimyyjän tiskissä. Samalla pesisin myös jääkaapin.