Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla oli koira kun menimme miehen kanssa yhteen.

Vierailija
21.06.2015 |

Koira kuoli vanhuuttaan enkä hankkinut uutta koska lapset olivat pieniä eikä aikaa oikein olisi löytynyt harrastaa koiran kanssa. Oli 10 koiratonta vuotta ja nyt harkitsen uuden koiran ottamista. Mies pentele lyökin kapuloita rattaisiin. Ei ole ikinä pitänyt koirista ja on turha kuvitella että heltyisi kun hänelle laittaa pennun syliin.

Mä olen joutunut joustamaan tässä avioliitossa huomattavasti enemmän, laittamaan lapset ja miehen uran omani edelle. Millä oikeudella mies kuvittelee olevansa oikeutettu kieltämään multa koiran?

Tästä taitaa tulla vuosisadan kiista.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:27"]

Olen sun puolella, toivottavasti saat koirasi, mutta älä vaan tee sitä temppua, että otat koiran ilman miehen lupaa.

[/quote]

En, se ei ole hyvä ajatus munkaan mielestäni. Jossain pienemmissä asioissa voisin niin tehdäkin mutta en tässä. Antaa asian muhia, mä en anna periksi. Aivan varmasti asiasta päästään kompromissiin

ap

Vierailija
22/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:01"] Hanki se koira? Älä kuuntele äijän urputusta, mutta älä myöskään oleta että se paappoo sitä koiraa valtavasti. Todennäköisesti kuitenkin alkaa pitämään siitä kun aikaa kuluu [/quote] Edes minä itse en paapo koiriani, en odota sitä todellakaan mieheltä. En myöskään odota että  hän hoitaisi sitä. ap [/quote] Ymmärrätkö ollenkaan, että koirasta lähtee esimerkiksi karvaa. Jaksatko käyttää tuntikausia päivässä siivoamiseen, ettei karvoja tartu miehen vaatteisiin? [/quote] Juu, ymmärrän. Jos luit aloituksen, tajusit varmaan että mulla on aina ollut koira/koiria. Ei sentään tuntikausia päivässä tarvitse siivota, riittää ettei koira nouse sohville, sänkyyn jne. meillä on jo kissankarvaa joka paikassa, kissahan ei puhetta usko ja makaa sohvalla aina kun silmä välttää. ap [/quote] Hyh, mikä läävä. Ei taitaisi enää koira tuota konkurssia pahentaa.

[/quote]

Meillä ei ole ollenkaan läävä. Oikein kiva n 300m2 talo viime vuosisadan alusta. Kyllä tänne vähän karvaa mahtuu, toki osa talosta on kissalta periaatteessa suljettu (niinkuin se sitä pirulaista estäis)

Parempi vähän karvoja sohvalla kuin ihan puhdas helvetti =)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet joustanut lapsista ja töistä miehen uran takia?

Kyllä tosta pitää olla yhteisymmärrys, ei voi tuoda uutta lemmikkiä kotii, jos toinen ei halua. En ymmärrä joustamattomuuttasi tästä, ottaen huomioon asiat (suuruusluokissaan), josta olet jo joustanut.

Vierailija
24/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin vain että otan koiran.

Tiedän perheen jonka isä vastusti sekä kissa että koiraa, niinpä heillä vain on molemmat. Äiti ja lapset hommasivat ja hoitavat.

Kumma kyllä perheenisä on viehättynyt koirasta, se jotenkin sulatti sydämen.

Vierailija
25/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:46"]

Miksi olet joustanut lapsista ja töistä miehen uran takia?

Kyllä tosta pitää olla yhteisymmärrys, ei voi tuoda uutta lemmikkiä kotii, jos toinen ei halua. En ymmärrä joustamattomuuttasi tästä, ottaen huomioon asiat (suuruusluokissaan), josta olet jo joustanut.

[/quote]

Olen joustanut koska me molemmat emme olisi pystyneet samalla lailla panostamaan työhön ja olemaan niin paljoa pois kotoa. Olen ehkä se puolisko jolla ei ole niin paljoa kunnianhimoa ja halua olla esillä. Olen myös pitänyt tärkeänä että edes toisella vanhemmalla on aikaa lapsille. Mies voi olla viikon reissussa ennekuin kukaan lapsista edes huomaa ettei hän ole kotona.

Olen joustamaton sen takia että mun joustavavuus on loppu, finito.

ap

Vierailija
26/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva laittaa eropapreihin syy :D

Vierailija
27/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:55"]

Kiva laittaa eropapreihin syy :D

[/quote]

No, parempi koira kuin toinen mies =) 

ap

Vierailija
28/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy sitä miestä sääliksi.

Vierailija
29/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:08"]

Kyllä käy sitä miestä sääliksi.

[/quote]

Miksi? 

Vierailija
30/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in, mies vai koira, siinäpä kysymys.

Toivottavasti keksit pian vastauksen dilemmaasi, kun molempia et voi saada.

Vierailija
31/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jankkaamaan siitä koirasta jatkuvasti, mutta älä missään nimessä "kivana" yllätyksenä tuo uutta koiraa kotiisi. Silloin olisit kauhea ämmä.

Vierailija
32/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on törkeää kiristää sillä, että on laittanut perheen uran edelle. Et voi vanhoilla asioilla kiristää. Olet itse hankkinut perheen ja ura on siitä kärsinyt. Näin se nyt vaan monella äidillä on, koska äiti on se, joka sen vauvan synnyttää ja pystyy imettämään. Turha siitä on miestä syyttää.

Kun koira hankitaan perheeseen, jokainen on koirasta vastuussa. Vaikka itse koiran kouluttaisit, ulkoiluttaisit ja ruokkisit, niin koira tulee silti vaikuttamaan myös perheesi elämään. Esimerkiksi lomamatkojen järjestäminen hankaloituu, kun koiralle pitää aina saada hoitopaikka. Jokaisen perheenjäsenen tulee olla valmis hyväksymään koira osaksi perhettä. Koiraa ei pitäisi missään nimessä hankkia perheeseen, jossa joku vihaa koiria. Vaikka hän ehkä ajan kanssa alkaisikin koirasta tykkäämään, niin on kuitenkin vaara, että koira joutuu tämän vihamielisen henkilön väkivallan uhriksi. Voitko olla varma, että kun olet kotona, niin miehesi ei lyö koiraa, kun tämä sattuu ärsyttämään häntä?

Vierailija
33/33 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:32"]

Mielestäni on törkeää kiristää sillä, että on laittanut perheen uran edelle. Et voi vanhoilla asioilla kiristää. Olet itse hankkinut perheen ja ura on siitä kärsinyt. Näin se nyt vaan monella äidillä on, koska äiti on se, joka sen vauvan synnyttää ja pystyy imettämään. Turha siitä on miestä syyttää.

Kun koira hankitaan perheeseen, jokainen on koirasta vastuussa. Vaikka itse koiran kouluttaisit, ulkoiluttaisit ja ruokkisit, niin koira tulee silti vaikuttamaan myös perheesi elämään. Esimerkiksi lomamatkojen järjestäminen hankaloituu, kun koiralle pitää aina saada hoitopaikka. Jokaisen perheenjäsenen tulee olla valmis hyväksymään koira osaksi perhettä. Koiraa ei pitäisi missään nimessä hankkia perheeseen, jossa joku vihaa koiria. Vaikka hän ehkä ajan kanssa alkaisikin koirasta tykkäämään, niin on kuitenkin vaara, että koira joutuu tämän vihamielisen henkilön väkivallan uhriksi. Voitko olla varma, että kun olet kotona, niin miehesi ei lyö koiraa, kun tämä sattuu ärsyttämään häntä?

[/quote]

Mun mieheni on ihan täyspäinen ihminen eikä todellakaan lyö koiraa. Hän ei ole vihamielinen, hän vaan ei pidä koirista. Se että ei pidä koirista ei ole synonyymi vihaamiselle. Välinpitämättömyys on ehkä lähempi tunne..

Tietenkin koiralle pitää olla hoitopaikka, ihan itsestään selvää.