Mikä elukka tai elukat aiheuttaa sinussa puistatusta ja miksi? Minä aloitan
Kyse on nyt siis ELÄIMISTÄ.
Virtahepo. Ensinnäkin ruma otus, toiseksi kasvinsyöjä ja silti voi tappaa ihmisen. Eli tappaa vain ilkeyttään toisin kuin lihansyöjät, jotka vain haluavat ruokaa.
Rotat ja hiiret. Lemmikkinä jotenkuten ok, en itselleni ottaisi mutten ajattele mitenkään erityisesti mitään pahaa. Luonnossa vipeltävät hiiret ja rotat oksettavat minua, samoin sisätiloihin tunkeutuneet villivipeltäjät. Minulle tulee heti mieleen lika ja saasta jyrsijöistä. Eivät ole muutenkaan erityisen söpöjä, ainakaan rotat.
On kai muitakin inhoja elukoita, tässä kuitenkin top 2.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Sammakot! Kun pahaa aavistamatta vaikka kitken jotain kasvimaata, eiköhän sieltä aina hyppää sammakko suoraan kohti. Siis ihan pienet ovat vielä ok, mutta yhtään isommat ovat karmivia. Ymmärrän, että kuuluvat Suomen luontoon, enkä todellakaan niille mitään tee, mutta en tiedä kumpi pelkää enemmän kumpaa.
Jännä, minulle samppu ei aiheuta mitään kauhua. En varsinaisesti niitä rakasta, mutta en koe niitä myöskään puistattavina. Samoin käärmeet ovat vähän ällöttäviä luonnossa (minne ne kuuluvatkin), mutta olen nähnyt jopa söpöjä käärmeitä kuvissa ja videoissa. Hämpyistä en pysty katsomaan kuvia enkä videoita, ihan hirveä fobia ja karmii se epäluonnollinen ulkomuoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ampiaiset. En vaan pääse fobiasta eroon.
Se ei ole eläin. Minulla on aivan kammottava hämppyfobia, mutta hämppy ei ole eläin, joten en kirjoittanut siitä.
Ap
Ööö, no mitä ne hämikset ja ampiaiset sitte on?
Ööö, hyönteisiä. Mene kouluun.
Öööö, ei jaksa nyt väitellä elämämkoululsisten kanssa
Sori mutta olen erittäin kaukana elämänkoululaisesta. Satun vain ymmärtämään, että hyönteinen ei ole eläin. Siksi sana ELÄIN on isolla, kun yritin painottaa, että kysymys ei nyt koske HYÖNTEISIÄ.
Jaa ettei hyönteiset ole eläimiä...on elänyt 62-vuotiaaksi kuullakseni tuommoisen typeryyden.
Entäs kalat ja linnut.
Meneeköhän sulla nyt tyypit sekaisin.Hyönteiset kalat ja linnut ja osin liskot eivät ole nisäkkäitä,mutta eläimiä ne ovat.
Tiedätkö mikä on nisäkäs...oiskohan muniva otus munakas.
Laiskiaiset. Niillä on creepy hymy ja kynnet.
Vierailija kirjoitti:
Jaa ettei hyönteiset ole eläimiä...on elänyt 62-vuotiaaksi kuullakseni tuommoisen typeryyden.
Entäs kalat ja linnut.
Meneeköhän sulla nyt tyypit sekaisin.Hyönteiset kalat ja linnut ja osin liskot eivät ole nisäkkäitä,mutta eläimiä ne ovat.
Tiedätkö mikä on nisäkäs...oiskohan muniva otus munakas.
Öööö, nisäkäs on eläin, joka imettää pentujaan😑 Hyönteinen on eliö.
poliitikko on maailman inhottavin elukka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ampiaiset. En vaan pääse fobiasta eroon.
Se ei ole eläin. Minulla on aivan kammottava hämppyfobia, mutta hämppy ei ole eläin, joten en kirjoittanut siitä.
Ap
Ööö, no mitä ne hämikset ja ampiaiset sitte on?
Ööö, hyönteisiä. Mene kouluun.
Sori mutta olen erittäin kaukana elämänkoululaisesta. Satun vain ymmärtämään, että hyönteinen ei ole eläin. Siksi sana ELÄIN on isolla, kun yritin painottaa, että kysymys ei nyt koske HYÖNTEISIÄ.
Kannattaisi oikeasti kuunnella siellä koulussa. Hyönteiset kuuluvat eläinkuntaan (animalia). Ne ovat siis eläimiä.
Lepakot. Vampyyreiden oloisia elukoita.
En jaksa enää edes reagoida tuohon eläinjankkaukseen. Olkoon mikä tahansa alalaji, niin HYÖNTEINEN on HYÖNTEINEN ja ELÄIN on ELÄIN. Onhan niillä eri nimityksetkin -_- Kaikki ymmärtävät, että eläimellä tarkoitetaan kissaa, koiraa, kania, kettua, sutta, majavaa, mäyrää jne. Kirahvia, leijonaa yms. isoja kissoja, norsuja ymsyms.
Torakat, seinäluteet, suolistoloiset. Livenä nähty vain torakka.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää edes reagoida tuohon eläinjankkaukseen. Olkoon mikä tahansa alalaji, niin HYÖNTEINEN on HYÖNTEINEN ja ELÄIN on ELÄIN. Onhan niillä eri nimityksetkin -_- Kaikki ymmärtävät, että eläimellä tarkoitetaan kissaa, koiraa, kania, kettua, sutta, majavaa, mäyrää jne. Kirahvia, leijonaa yms. isoja kissoja, norsuja ymsyms.
Nuo ovat nisäkkäitä. Eläimiä toki nekin. Vaan niin ovat hyönteisetkin.
Sammakot, rukoilijasirkat, liskot.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä jaksaisi kannata, aika hyvin sulle perusteltu jo yllä tuo asia. Toisaalta ymmärrän kyllä eihän eläinsaduissakaan ole kovin usein hyönteisiä. Ei se hyönteinen eläinkunnasta poistu vaikka miten capslockia painaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä jaksaisi kannata, aika hyvin sulle perusteltu jo yllä tuo asia. Toisaalta ymmärrän kyllä eihän eläinsaduissakaan ole kovin usein hyönteisiä. Ei se hyönteinen eläinkunnasta poistu vaikka miten capslockia painaa
*Jankata*
Ap on kyllä todella ällöttävä elukka.
On olemassa eläinkunta, kasvikunta ja kivikunta. (Tosin joitain lajeja on vaikea määritellä noihin)
Ei ole erikseen hyönteiskunta.
Koirat. Läähättää ja lähentelee, jos ei satu murisemaan vihamielisesti. Poukkoilevat välillä randomisti, mikä on raivostuttavaa. Paskovat tien varret täyteen (varmaan muillakin "perheenjäsenillä" pitäisi sitten olla oikeus samaan?)
Kun tähän lisätään kotieläimelleen vajaamielisen kuuloisesti lässyttävä koiranomistaja - joka roudaa elikkonsa toimistollekin, allergikoista piittaamatta - ei voi muuta kuin kokea puistatuksen väreitä.