Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä elukka tai elukat aiheuttaa sinussa puistatusta ja miksi? Minä aloitan

Vierailija
10.02.2022 |

Kyse on nyt siis ELÄIMISTÄ.

Virtahepo. Ensinnäkin ruma otus, toiseksi kasvinsyöjä ja silti voi tappaa ihmisen. Eli tappaa vain ilkeyttään toisin kuin lihansyöjät, jotka vain haluavat ruokaa.

Rotat ja hiiret. Lemmikkinä jotenkuten ok, en itselleni ottaisi mutten ajattele mitenkään erityisesti mitään pahaa. Luonnossa vipeltävät hiiret ja rotat oksettavat minua, samoin sisätiloihin tunkeutuneet villivipeltäjät. Minulle tulee heti mieleen lika ja saasta jyrsijöistä. Eivät ole muutenkaan erityisen söpöjä, ainakaan rotat.

On kai muitakin inhoja elukoita, tässä kuitenkin top 2.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalle jalostetut koirat, tulee inhon väreet kun niitä näkyy kadulla. Ihminen on tarkoituksella luonut kärsiviä eläimiä, jotka ovat avuttomia ja olevinaan söpöjä "voi kun sillä on niin lyhyet töppöjalat ja yrittää juosta hassusti! voi pientä kun on tuollainen suloinen lyttynaama!". Tämä ei tietenkään ole kyseisten eläinten syytä mutta puistattaa silti.

Vierailija
42/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin nimeltä ihminen.

Yksikään eläin ei ole yhtä julma ja laskelmoiva kuin ihminen.

Eläimet eivät minua inhota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkki ei ole hyönteinen, mutta se on eläin.

Vierailija
44/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilalle jalostetut koirat, tulee inhon väreet kun niitä näkyy kadulla. Ihminen on tarkoituksella luonut kärsiviä eläimiä, jotka ovat avuttomia ja olevinaan söpöjä "voi kun sillä on niin lyhyet töppöjalat ja yrittää juosta hassusti! voi pientä kun on tuollainen suloinen lyttynaama!". Tämä ei tietenkään ole kyseisten eläinten syytä mutta puistattaa silti.

Samaa mieltä.

Vierailija
45/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sammakot! Kun pahaa aavistamatta vaikka kitken jotain kasvimaata, eiköhän sieltä aina hyppää sammakko suoraan kohti. Siis ihan pienet ovat vielä ok, mutta yhtään isommat ovat karmivia. Ymmärrän, että kuuluvat Suomen luontoon, enkä todellakaan niille mitään tee, mutta en tiedä kumpi pelkää enemmän kumpaa.

Jännä, minulle samppu ei aiheuta mitään kauhua. En varsinaisesti niitä rakasta, mutta en koe niitä myöskään puistattavina. Samoin käärmeet ovat vähän ällöttäviä luonnossa (minne ne kuuluvatkin), mutta olen nähnyt jopa söpöjä käärmeitä kuvissa ja videoissa. Hämpyistä en pysty katsomaan kuvia enkä videoita, ihan hirveä fobia ja karmii se epäluonnollinen ulkomuoto.

Samppu ja hämppy? Voi jemppu 😅.

Vierailija
46/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää edes reagoida tuohon eläinjankkaukseen. Olkoon mikä tahansa alalaji, niin HYÖNTEINEN on HYÖNTEINEN ja ELÄIN on ELÄIN. Onhan niillä eri nimityksetkin -_- Kaikki ymmärtävät, että eläimellä tarkoitetaan kissaa, koiraa, kania, kettua, sutta, majavaa, mäyrää jne. Kirahvia, leijonaa yms. isoja kissoja, norsuja ymsyms.

Toivon että olet trolli, mutta jos nyt muka et ole, niin googlaapa "hämähäkki". Vastauksena on ihan kaikilla kielillä "spider: animal". Yhden sanan määritelmä.

Että se siitä jankkauksesta 😁.

Vierailija
47/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanikärpänen. Kakanvärinen ötökkä joka levittelee kakkaa keittiönpöydille. Joutuu tappamaan käsin tai ällöttävällä etikkaliuoksella, jonne banaanikärpäset hukkuvat ja jäävät pinnalle lillumaan.

Vierailija
48/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Russakka ja lutikka joita näki lapsuudessa. Meillä ei ollut lutikoita, mutta naapurissa oli ja oli pieni lapsi rottinkikorissa jossa oli jalat. Oli pitänyt laittaa jalat vesiastioihin, jotta lutikat ei päässeet kiipeämään vauvaa syömään. Russakoita olen nähnyt jopa sairaalassa nuorena.

Vierailija
49/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat ja siirat. Ja juoksujalkaiset. Veikkaan, että olen liian nuorena nähnyt jonkun kauhuelokuvan jossa jätti siirtoja ja juoksujalkaisia. Rotat miellän tautipesiksi. Olen kyllä elänyt yhden rotan kanssa joka juoksi päin yms. Se juoksi sisällä nurkan takaa ja törmäsi jalkoihin. Katsoin matkaansa, ei jäänyt selvittämään tai hyökkäilemään. Pidän rottaa hyökkäävänä eläimenä. Ja ärsyttävän. Se vain tulee yöllä etsimään herkkuja, eikä välitä vaikka sitä ajaa pois.

Vierailija
50/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammakot. Vihaan niitä maailmassa eniten. Meillä on pihalla paljon ja estää kesällä nurmikolla olemisen täysin. Kukkapenkkeihinkään ei ole mitään asiaa.

Vierailija
51/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo sapiens kirjoitti:

Eläin nimeltä ihminen.

Yksikään eläin ei ole yhtä julma ja laskelmoiva kuin ihminen.

Eläimet eivät minua inhota.

Ihminen ei ole eläin, vaikka ne samanlaisia olioita onkin. Tämä on ihan kielellinen juttu . Eläimeksi kutsutaan usein kaikkia eliöitä, paitsi ihmistä.

Vierailija
52/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ampiaiset. En vaan pääse fobiasta eroon.

Se ei ole eläin. Minulla on aivan kammottava hämppyfobia, mutta hämppy ei ole eläin, joten en kirjoittanut siitä.

Ap

Ööö, no mitä ne hämikset ja ampiaiset sitte on?

Ööö, hyönteisiä. Mene kouluun.

Öööö, ei jaksa nyt väitellä elämämkoululsisten kanssa

Sori mutta olen erittäin kaukana elämänkoululaisesta. Satun vain ymmärtämään, että hyönteinen ei ole eläin. Siksi sana ELÄIN on isolla, kun yritin painottaa, että kysymys ei nyt koske HYÖNTEISIÄ.

Olisit kirjoittanut siihen selkeästi, koska pääosin ihmiset ymmärtää eläin sanan koskemaan kaikkia eläinkuntaan kuuluvia.

Vierailija
53/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisijat ja sohvaperunat ovat ällöttävintä mitä tiedän. Eläimiä rakastan.

Vierailija
54/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyönteiset kuuluu eläinkuntaaan.

Vierailija
55/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orpo

Vierailija
56/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat, hämähäkit, käärmeet ja muut matelijat, isot hyönteiset..

Vaikka tiedostankin, että näistä 98% on minulle vaarattomia.

Vierailija
57/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ja hiiret, myyrät, rotat jne jyrsijät. Yök.

Vierailija
58/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaanikärpänen. Kakanvärinen ötökkä joka levittelee kakkaa keittiönpöydille. Joutuu tappamaan käsin tai ällöttävällä etikkaliuoksella, jonne banaanikärpäset hukkuvat ja jäävät pinnalle lillumaan.

Pölynimuri on hyvä joukkotuhoase.

Vierailija
59/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira nuolee pyllyjä, virtsaa ja ulsostetta ja työntää kuononsa ties mihin. Syö vaikka oksennusta tai hiirenraadon ja tulee sen jälkeen sänkyyn viereen nukkumaan ja nuolee omistajansa. Samoin kissa.

Vierailija
60/69 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Kari ja Iiris Suomela, lisään vielä Ohisalo ja Marin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi