Mikä elukka tai elukat aiheuttaa sinussa puistatusta ja miksi? Minä aloitan
Kyse on nyt siis ELÄIMISTÄ.
Virtahepo. Ensinnäkin ruma otus, toiseksi kasvinsyöjä ja silti voi tappaa ihmisen. Eli tappaa vain ilkeyttään toisin kuin lihansyöjät, jotka vain haluavat ruokaa.
Rotat ja hiiret. Lemmikkinä jotenkuten ok, en itselleni ottaisi mutten ajattele mitenkään erityisesti mitään pahaa. Luonnossa vipeltävät hiiret ja rotat oksettavat minua, samoin sisätiloihin tunkeutuneet villivipeltäjät. Minulle tulee heti mieleen lika ja saasta jyrsijöistä. Eivät ole muutenkaan erityisen söpöjä, ainakaan rotat.
On kai muitakin inhoja elukoita, tässä kuitenkin top 2.
Kommentit (69)
Jos ei nyt lasketa käärmeitä, rottia, paarmoja, punkkeja jne. yleisiä inhon kohteita...
Mursut. Ovat todella yksinkertaisia eläimiä, esim. koostaan ja asemastaan huolimatta säikkyvät olemattomia ja runnovat toisiaan kuoliaaksi säännöllisesti. Niin, ja rumia myös.
Haikarat. Olen nähnyt videoita missä haikarat tappavat oman poikasensa ilman mitään näkyvää syytä. Työntävät pesän laidan yli ja seuraavat vierestä kun poikanen yrittää roikkua jostain epätoivoisesti ennen putoamistaan, tai runnovat nokallaan kuoliaaksi. Sittemmin ko. linnut ovat tuoneet mieleeni enemmän esihistoriallisen lentoliskon enkä todellakaan yhdistä niitä romanttiseen vauvelin tuojaan.
Vierailija kirjoitti:
HYÖNTEISET eivät ole eläimiä -_-
Ap
Hyönteiset eivät kuulu kasvikuntaan eivätkä kivikuntaan vaan eläinkuntaan kuten ihmisetkin.
Hyönteiset (Insecta) on lajimäärältään suurin biologinen luokka. Hyönteisiä tunnetaan yli miljoona lajia, ja ne kattavat yli puolet kaikista tunnetuista eliölajeista.
Inhottavimista päästä lienevät kärpäset, punkit, lutikat, torakat, täit ja muut vastaavat ökkömönkiäiset, jotka viihtyvät ihmisasunnoissa tai ihmisen ihossa. Paarmat ja itikat jaksavat myös kiusata sitkeästi ihmisiä taisin omasta hengestään piittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Linnut, etenkin pikkulinnut.
Minä pidän variksista niiden älykkyyden ja sopeutumiskyvyn ansiosta. Niille on terveen varauksellinen suhtautuminen ihmisiin. Ainoa huono seikka niissä on se että ne levittävät roskia ympäriinsä mikäli ihmiset eivät vaivaudu käyttämään kannellisia suojattuja roska-astioita.
Karhukainen, jotenkin vaan niin. ällö vaikka voisihan sen nähdä söpönäkin, mutta kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ettei hyönteiset ole eläimiä...on elänyt 62-vuotiaaksi kuullakseni tuommoisen typeryyden.
Entäs kalat ja linnut.
Meneeköhän sulla nyt tyypit sekaisin.Hyönteiset kalat ja linnut ja osin liskot eivät ole nisäkkäitä,mutta eläimiä ne ovat.
Tiedätkö mikä on nisäkäs...oiskohan muniva otus munakas.
Öööö, nisäkäs on eläin, joka imettää pentujaan😑 Hyönteinen on eliö.
Sulla on päässä kuolio.
Tämä on jopa ihan kohtuullisen taitavasti rakennettu provo. Onnittelut ap:lle!
Merimakkarat, merietanat ja muut ällöttävät lierot, mitä trooppisissa vesissä elää. Luonto-ohjelmissa niitä nähnyt ja saan niistä puitatuksia. On näissä kylmissä ja likaisissa Suomen vesistöissä omat hyvätkin puolensa.