Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä aikuisten värityskirjoista?

Vierailija
21.06.2015 |

Aikaihmisten värityskirjoja annetaan ja saadaan lahjaksi kovasti, ja toivotaan itsellekin. Ihmettelen että jaksaako kukaan vielä värittääkin niitä ihan oikeasti? Minua ainakaan ei kiinnosta tippaakaan istua värittämässä niitä valmiita koukeroita, pelkkä ajatus kauhistuttaa, tulisin varmaan hulluksi tylsyydestä.

Jos olisi pakko tehdä jotain tuollaista älyvapaata hommaa niin mieluummin tekisin vaikka niitä yhdistä numerot-tehtäviä :D

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:15"]

Minusta nuo värityskirjat ovat iloinen idea. Regressio on varmasti siinä mukana, mutta uskon että jossain määrin ihminen tarvitsee regressiota voidakseen psyykkisesti hyvin. Nukkuminenkin on regressiivistä. Kissan rapsuttelukin voi olla regressiivistä. Joku voisi lanseerata muodin, jossa on sosiaalisesti hyväksyttävää kanniskella nalleja mukana julkisella paikalla. Aijai, miten se helpottaisikaan monen stressiä.

[/quote]

Oijoi, tää oiski hyvä. Pitäisi sopia joku "nallevallankumouspäivä" AV:llä. Sinä päivänä voisi kaikki liikkua kaupungilla nallen kanssa. Sitten voisi vastaantulijoista bongata muita AV-mammoja. :D Ehkä siitä tulisi sitten suurempikin muotivillitys.

Vierailija
62/71 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:28"]

Kyllä tuollainen aikaihmisen värityskirja aika karulta kuulostaa. Millaisiakohan kuvia siinä on? Varmaan jotain tyyliin "työpöytä", "tupo-neuvottelut" ja "av-mammojen kahvakuulatunti". Ap

[/quote]

http://www.huffingtonpost.com/2014/08/27/coloring-book-for-grownup_n_5717281.html

[/quote]

:D Kiitos tästä.

Ap

[/quote]

Ja noiden kanssa saa käyttää luovuttakin! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin vuosia sitten kaverilleni värityskirjan ja se meni kaikesta päätelleen suoraan roskiin, mutta nyt kun ne tulivat muotiin niin hän värittelee niin että koko tupa sauhuaa...

Vierailija
64/71 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:16"]

Annoin vuosia sitten kaverilleni värityskirjan ja se meni kaikesta päätelleen suoraan roskiin, mutta nyt kun ne tulivat muotiin niin hän värittelee niin että koko tupa sauhuaa...

[/quote]

Nyt kun mainitsit tuon, niin minua taitaa hiukan häiritä tämäkin, että vasta sitten kun jostain asiasta tulee muoti-ilmiö, niin kaikki jotenkin automaattisesti rakastavat sitä. Ap

Vierailija
65/71 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:13"]

Minusta nuo värityskirjat ovat iloinen idea. Regressio on varmasti siinä mukana, mutta uskon että jossain määrin ihminen tarvitsee regressiota voidakseen psyykkisesti hyvin. Nukkuminenkin on regressiivistä. Kissan rapsuttelukin voi olla regressiivistä. Joku voisi lanseerata muodin, jossa on sosiaalisesti hyväksyttävää kanniskella nalleja mukana julkisella paikalla. Aijai, miten se helpottaisikaan monen stressiä.

[/quote]

Oijoi, tää oiski hyvä. Pitäisi sopia joku "nallevallankumouspäivä" AV:llä. Sinä päivänä voisi kaikki liikkua kaupungilla nallen kanssa. Sitten voisi vastaantulijoista bongata muita AV-mammoja. :D Ehkä siitä tulisi sitten suurempikin muotivillitys.

[/quote]

Ihana idea! Mä olisin ainakin mukana tällaisessa tempauksessa :)

Vierailija
66/71 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:16"]

[/quote]

Nyt kun mainitsit tuon, niin minua taitaa hiukan häiritä tämäkin, että vasta sitten kun jostain asiasta tulee muoti-ilmiö, niin kaikki jotenkin automaattisesti rakastavat sitä. Ap

[/quote]

Eikö muoti-ilmiöt nimenomaan synny sillä tavalla? Että keksitään joku juttu josta kaikkien sitten kuuluu tykätä tai ainakin olla tykkäävinään.Ja jos joku asia ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä(kuten vaikka se nalle kainalossa kulkeminen kaupungilla),niin ei voi missään nimessä tehdä.

Vierailija
67/71 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:06"]

Ei ap ole Tampereelta. Ja ap ei halua värittää pieniä yksityiskohtia.

[/quote]

Ap:n ei ole pakko värittää jos ap ei halua.

Vierailija
68/71 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille on myös dot to dot -kirjoja. Tuhat pistettä yhdistämällä saat esiin esim. Elviksen tai Eiffel-tornin.

Minusta tämä ilmiö kertoo regressiosta, paetaan ajatuksettomaan puuhailuun.

Vierailija
69/71 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/paivanlehti/24062015/a1435029314540

"Helsingin Sanomat löysi aikuisten värityskirjan 1960-luvulta
Satiirinen värityskirja kritisoi yhteiskunnan epäkohtia

Nykyään teemana on mindfulness, 60-luvulla se oli yhteiskuntakritiikki."

Tuollaisia kuvia me ap:n kanssa voitaisiin värittää? :)

En minäkään pippupiiperryksestä tykkää. En myöskään taiteessa, entä ap? Taiteessa pidän suurista väripinnoista ja selkeistä muodoista. Muutenkin olen selkeyden ja minimalismin ystävä. Kuormitun helposti, jos aistiärsykkeitä on liikaa.

Tuollaisia ajattelua ruokkivia, yhteiskuntakriittisiä kuvia voisin tykätä värittää.

Vierailija
70/71 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:13"]

[/quote]

[/quote]

Ihana idea! Mä olisin ainakin mukana tällaisessa tempauksessa :)

[/quote]

Ei kai tässä tarvita muuta kuin että laitat face-sivuillesi tästä juttua ja kuvan itsestäsi nalle kainalossa. Päätät vaikka että 1.7. on kansallinen nallenhalauspäivä. Lähetät viestiä riittävän monelle kaverille toimittajalle, ja avot, 1.7. koko Suomi kulkee nalle kainalossa :).

[/quote]

Tätä voisi kyllä kokeilla,mulla unileluina parikin erikokoista nallea kun kissat ja mies ei suostu halailtavaksi tarpeeksi usein :D

71/71 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:12"]

En antaisi värityskirjaa edes lapselle. Tyhjälle paperille piirtäminen ruokkii luovuutta. Valmiiden kaavojen värittely tai pisteiden yhdistely tappaa luovuuden.

[/quote]

Minulla oli lapsena sekä kyniä, piirustuspaperia että värityskirjoja. Väritin värityskirjoja mielelläni niin kuin kaikki muutkin kaverit. Se on ihan normaalia. Ei vanhemmilleni tullut edes mieleen olla antamatta värittää valmiita kuvia. Eikä se värityskirjojen värittäminen ja muu kuvien mallista piirtäminen minun luovuuttani tappanut. Minun luovuuteni on peräisin lapsuuden leikeistä, varsinkin perheemme seikkailuista ja osallistumisesta ja uuden oppimisesta. Itse sain valita piirränkö vai väritän. Minusta tuli kuvittaja ja graafinen suunnittelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme