Mitä mieltä aikuisten värityskirjoista?
Aikaihmisten värityskirjoja annetaan ja saadaan lahjaksi kovasti, ja toivotaan itsellekin. Ihmettelen että jaksaako kukaan vielä värittääkin niitä ihan oikeasti? Minua ainakaan ei kiinnosta tippaakaan istua värittämässä niitä valmiita koukeroita, pelkkä ajatus kauhistuttaa, tulisin varmaan hulluksi tylsyydestä.
Jos olisi pakko tehdä jotain tuollaista älyvapaata hommaa niin mieluummin tekisin vaikka niitä yhdistä numerot-tehtäviä :D
Kommentit (71)
Näyttäisivät olevan tällaisia: http://www.adlibris.com/fi/kampanja/aikuisten-varityskirjat
Minusta kuulostaa jonkilaiselta meditaatioharjoitukselta, mikäs siinä. Itse teen kuitenkin kuvia muutenkin, joten mieluummin vaikka kasaisin palapelejä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:12"]
En antaisi värityskirjaa edes lapselle. Tyhjälle paperille piirtäminen ruokkii luovuutta. Valmiiden kaavojen värittely tai pisteiden yhdistely tappaa luovuuden.
[/quote]
Kuulostaa joltain steinerpedagogiikan ääriajattelulta... ei kiitos...
[/quote]
Ihan tervettä järkeä se on.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:28"]
Kyllä tuollainen aikaihmisen värityskirja aika karulta kuulostaa. Millaisiakohan kuvia siinä on? Varmaan jotain tyyliin "työpöytä", "tupo-neuvottelut" ja "av-mammojen kahvakuulatunti". Ap
[/quote]
Miksi se kuulostaa karulta? Aikuisten värityskuvat ovat enimmäkseen erilaisia ornamentteja, joissa on paljon pieniä yksityiskohtia, esim. tällaisia: coloring pictures for adults
[/quote]
Mietiskelin asiaa edelliseen karupohdintaan viitaten. Miksikähän ne ovat juuri tuollaisia? Tulee mieleen vähän Louis Wainin taide. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:32"]
Kyllä tuollainen aikaihmisen värityskirja aika karulta kuulostaa. Millaisiakohan kuvia siinä on? Varmaan jotain tyyliin "työpöytä", "tupo-neuvottelut" ja "av-mammojen kahvakuulatunti". Ap
[/quote]
Miksi se kuulostaa karulta? Aikuisten värityskuvat ovat enimmäkseen erilaisia ornamentteja, joissa on paljon pieniä yksityiskohtia, esim. tällaisia: coloring pictures for adults
[/quote]
Mietiskelin asiaa edelliseen karupohdintaan viitaten. Miksikähän ne ovat juuri tuollaisia? Tulee mieleen vähän Louis Wainin taide. Ap
[/quote]
Varmasti siksi, että aikuisesta on kivempi värittää pieniä yksityiskohtia kuin suuria pintoja. Karuus ei vieläkään auennut, selitä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Varmasti siksi, että aikuisesta on kivempi värittää pieniä yksityiskohtia kuin suuria pintoja. Karuus ei vieläkään auennut, selitä.
[/quote]
Jonkun mielestä sana aikaihminen, jota käytin aloitusviestissä oli karu. Kieltämättä asian voi nähdä niinkin.
Ei ap ole Tampereelta. Ja ap ei halua värittää pieniä yksityiskohtia.
Tykkään rentoutua värittämällä,mutta tuollaisissa koukeroissa menisi hermot :D Ostan yleensä itselleni lasten värityskirjoja.
En antaisi värityskirjaa edes lapselle. Tyhjälle paperille piirtäminen ruokkii luovuutta. Valmiiden kaavojen värittely tai pisteiden yhdistely tappaa luovuuden.
[/quote]
Ei ne värityskirjat ja tyhjät piirustuspaperit ole toisensa poissulkevia,kyllä ainakin minun lapsuuden kodista löytyi molempia. Ei värittäminen "tapa luovuutta" vaan antaa aivoille hermolepoa,ei kenenkään ole tarpeen olla luova joka sekunti.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:24"]
[/quote]
Ei ne värityskirjat ja tyhjät piirustuspaperit ole toisensa poissulkevia,kyllä ainakin minun lapsuuden kodista löytyi molempia. Ei värittäminen "tapa luovuutta" vaan antaa aivoille hermolepoa,ei kenenkään ole tarpeen olla luova joka sekunti.
[/quote]
Vaikka asiaa on tutkittu ja todettu että pienien yksityiskohtien värittäminen voi antaa aivoille hermolepoa, niin jo pelkkä ajatus siitä että minun pitäisi värittää sellaista valmista yksityiskohtaista kuvaa aiheuttaa minulle pakokauhua. Ja ahdistaa sekin, että ihmisen "pitää" nauttia värityskirjasta, koska juttu on tutkimuksessa todettu. Mieluummin värittäisin vaikka niitä suuria pintoja, minusta esim. seinien maalaaminen on mukavaa. Jos jossain värityskuvassa isolle pinnalle voisi luoda omia kuvioita, se jo helpottaisi ahdistusta. Me ihmiset olemme erilaisia. Ap
Ja ne monisatapalaiset palapelitkin ahdistavat. Ap
Just katsoin Suomalaisessa. Siellä oli niille oma pöytä. IHANIA kirjoja, ostan ne KAIKKI syksyllä yläkouluun. Ja parille teinille lahjaksi jo nyt.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:31"]
[/quote]
[/quote]
Vaikka asiaa on tutkittu ja todettu että pienien yksityiskohtien värittäminen voi antaa aivoille hermolepoa, niin jo pelkkä ajatus siitä että minun pitäisi värittää sellaista valmista yksityiskohtaista kuvaa aiheuttaa minulle pakokauhua. Ja ahdistaa sekin, että ihmisen "pitää" nauttia värityskirjasta, koska juttu on tutkimuksessa todettu. Mieluummin värittäisin vaikka niitä suuria pintoja, minusta esim. seinien maalaaminen on mukavaa. Jos jossain värityskuvassa isolle pinnalle voisi luoda omia kuvioita, se jo helpottaisi ahdistusta. Me ihmiset olemme erilaisia. Ap
[/quote]
Huumorintaju on kiva asia.
Kaikilla sitä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:32"]
Ja ne monisatapalaiset palapelitkin ahdistavat. Ap
[/quote]
juu. perskutarallaa kun ahdistaa. Sitten kannattaa vaan syödä lisää sitruunaa, niin ahdistaa vielä vähän enemmän. Kannattaa puhua ahdistuksesta mahdollisimman paljon ja toivoa että muitakin alkaisi ahdistaa. Sitten kaikki voisivat ahdistella yhdessä ja heittää vaikka ensi vuoden juhannuskokkoon kaikki mokomat värityskirjat. pah.
Kyseessähän on vain doodlailun jalostetumpi ja aistinautintoja hivelevämpi aivojen nollaamistapa. Et vain uskalla myöntää, että sinäkin olet joskus doodlaillut puhelimessa puhuessasi...
Kenenkään ei kannata harrastaa sellaista asiaa, mistä ei tykkää. Älkää hyvät ihmiset harrastako liikuntaa, jos se ahdistaa. Mutta jos salaa kuitenkin tykkäätte kävellä sata metriä kauppaan, niin älköön kukaan moittiko liikunnan vihaajaa moisesta aktiivisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ei kai missään ole todettu että pitäisi nauttia jostain tietystä toiminnasta,kuten värittämisestä.Pointti on,että tekee jotain "älyvapaata",josta itse nauttii.Aivot saa levätä välillä.Enemmän sellainen ruokkii luovuutta kuin jatkuva suorittaminen.
[/quote]