Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä reilua että perintö menee tasan käyhän ja rikkaan sisaruksen välillä?

Vierailija
10.02.2022 |

Minusta ei mutta äitini mielestä se on oikein. Totta helkkarissa sen köyhemmän pitäisi saada enemmän.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäjärjestyksessä pitäisi saada perintöä, iäkkäämmän lapsen enemmän, koska on kerinnyt olla enempi aikaa vanhempiensa lapsi!

olet aivan väärässä - nuoremmille pitää hyvittää se, että ovat saaneet nauttia vähemmän vanhempien hoivasta

t. toiseksi nuorin

Vierailija
42/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä olis se perustelu, että toiselle pitäis antaa enemmän. En nyt ihan hahmota.

Koska minun kuuluisi olla se ainoa lapsi. ap

Sun ongelmat eivät taida olla perintöön liittyviä ensisijaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö rikkaan saada myös samasta työstä vähemmän palkkaa kuin köyhän?

Vierailija
44/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei estä sua lahjoittamasta omaa perintöosuuttasi sisaruksellesi. 

Se olisi vähän älytöntä.  Ensin lahjan saaja maksaisi perintöveroa ja sen jälkeen antamastasi lahjasta vielä lahjaveroa. 

Vierailija
45/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa kaikki pitkä vitttu! olette oksettavia. ap

Tää nyt oli varmaan proovo eikä tämä apn reaktio, mutta suomessa on tosi paljon tällasia ihmisiä. Kysytään että eiks mulle kuuluis enemmän sitä tai tätä siitä tai tästä syystä, ja kun ihmiset laumassa vastaa että ei kuulu, niin menee ihon alle.

Vanhemmat jättää molemmille yhtä paljon, kun rakastaa molempia yhtä paljon. Se, miten teidän elämät on menneet muuten, ei kuulu siihen.

Kommunistist on sitä mieltä, että jos toinen tekee älyttömästi töitä ja menestyy, ja toinen ei tee mitään, niin näiden varallisuus pitää tasata.

Vierailija
46/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti oikein. Elämme maassa missä koulutus on ilmaista ja jokainen voi rakentaa elämänsä ja tulotasonsa mieleisekseen. Vielä kun puhutaan sisaruksista niin kaikki on varmasti lähteneet samalta viivalta. Miksi köyhät pitäisi palkita siitä, että ovat hoitaneet asiansa huonosti?

Vierailija
47/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Raamatun mukaan niille, joilla on, annetaan ja niille joilla ei ole, otetaan kaikki pois. Eli oikea jako olisi, että rikas saisi kaikki ja köyhälle ei mitään, kun ei kerran osaa rahaa tienata eikä käyttää.

Vierailija
48/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö rikkaan saada myös samasta työstä vähemmän palkkaa kuin köyhän?

jos minä saan hyvitystä kyllä, päinvastaisessa tapauksessa ei

Vierailija
49/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se rikkaampi, äänestää Kokoomusta ja haluaa itse kaiken, koska on Parempi Ihminen.

Vierailija
50/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se oikein, mutta itse selkeästi siskoani varakkaampana aion kyllä antaa tulevasta perinnöstäni hänelle osan, koska ei minulla yksinkertaisesti ole tarvetta ja siskollani on.

Näinhän voidaan toki menetellä. Perintö tasan ja sitten voidaan miettiä vaikka tuota tai rahan lainaamista tms. Jos on tarvetta ja halua molemmin puolin. Sitten se on selkeä peli.

Vierailija
51/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vaan, ettei se rikkaampi jätä sulle kuin lakiosan.

Se rupee vielä temppuileen sun tietämättä.

Vierailija
52/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just yhtä paljon perintöä kuin veljeni. Mulle summa vastaa vuoden tienestejä, hänelle 1,5 kuukauden.

En näe mitään ongelmaa tässä, sitäpaitsi hänellä on syöpä ja minulla ei. Isot tulot tai pienet tulot, yhtä lailla jokainen kuolee.

Vierailija
53/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen saamaan saman verran perintöäni kuin sisarukseni, jotka ovat noin kymmenem vuotta minua vanhempia ja jotka eivät opiskeluaikana halunneet käydä kesätöissä ikinä. Vanhemmat antoivat heille säännöllisesti useita satasia, mutta minulle eivät ikinä. Kyllähän se vähän epäreilulta tuntuu, koska olen matalapalkkaisempi kuin he.

Vierailija
54/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnönjaossa lakiosahan nimenomaan takaa sen "reiluuden". Testamentilla perittävä voi sitten määrätä lopuista, ja siinä reiluus on täysin testamentin laatijan omassa harkinnassa.

Yhtä lailla voisi kysyä, onko sinusta reilua, että rikkaampaa osapuolta rankaistaan taloudellisesta menestyksestään esim. niin, että hänet jätetään tunnearvoltaan tärkeän omaisuuden jaossa sivuun? Aina kun ei ole edes kyse vain rahasta.

Vierailija
55/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukseni ovat saaneet taloudellista tukea vanhemmiltani läpi elämänsä. Ollaan kaikki yli 30 v. Heidän taloudelliset tilanteet ovat edelleen minua heikommat. Minusta on toki hienoa, että vanhemmillani on ollut mahdollisuus heitä auttaa, kun ovat apua tarvinneet. Minuakin olisi varmasti autettu, jos taloudellista tukea olisin tarvinnut. Mutta en missään nimessä katsoisi hiljaa vierestä, jos sisarukseni veisivät vanhempieni omaisuudesta enemmän, kuin osansa vain siksi, että olen itse saanut kerrytettyä hieman omaisuutta itselleni. Toki jos testamentti lyötäisiin nokan eteen, siihen minulla ei olisi sanottavaa. Vaatisin lakiosan ja sillä selvä.

Vierailija
56/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaan pitäisi saada enemmän. Koska osaa käyttää rajaa ja köyhempi vaan tuhlaisi kaikki.

Vierailija
57/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on oikein ja laki tukee sitä, vapaaehtoisesti voi halutessaan luopua perinnästä OMALLA päätöksellä.

Laki ei kyllä tue kuin lakiosaa.

Vierailija
58/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa kaikki pitkä vitttu! olette oksettavia. ap

Mitäpä jos menisit vaikka töihin. Hoitoalalle tarvitaan ainakin tekijöitä.

Vierailija
59/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hyvästä? Siitäkö, että köyhä ei ole osannut hoitaa raha-asioitaan ennenkään tai ei ole osannut / viitsinyt hankkia rahaa työllään? Tyhmyydestäkö pitäisi palkita? Tai laiskuudesta? Ehdottomasti yhtä paljon kaikille riippumatta varallisuudesta! 

Siitä hyvästä että tyttölasta on kohdeltu aina eriarvoisesti verrattuna menestyneeseen poikaan. ap

Jos veljesi on saanut paljon omaisuutta lahjana vanhemmilta voit selvittää onko se katsottavissa ennakkoperinnöksi.

Vierailija
60/82 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakikin määrää osan mutta useimmiten vanhemmat haluavat olla tasapuolisia lapsiaan kohtaan.

Ei tietenkään aina, mutta usein sillä että köyhälle antaa paljon rahaa varmistaa sen että se myös katoaa savuna ilmaan. Exäni koko perhe, vanhemmat ja sisarukset olivat aina persaukisia ja pummivat jatkuvasti toisiltaan rahaa ennen kuin joku saa tuet tai palkan. Mulle tuli yllätyksenä kuinka avuttomia aikuiset ja lähelle eläkeikää eläneet ihmiset ovat, ei mitään kykyä säästää, kaikki mikä tuli myös meni. Osittain tästä syystä päätin että tällaisen miehen kanssa en perhettä tai yhteistä taloutta perusta kun ei tietenkään itsekään osannut kuin törsätä. Kun ei ollut opetettu, aina oli eletty kädestä suuhun ja pärjätty. Palkka hällä oli ihan hyvä mutta pelkäsin että tuollaisen kanssa ei voisi koskaan ostaa esimerkiksi taloa koska ei vaan kyennyt säästämään edes sen vertaa. Tai että lopulta minä olisin se joka omilla säästöillään kustantaisi yllättävät kulut jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi