Onko teistä reilua että perintö menee tasan käyhän ja rikkaan sisaruksen välillä?
Minusta ei mutta äitini mielestä se on oikein. Totta helkkarissa sen köyhemmän pitäisi saada enemmän.
Kommentit (82)
Sehän nimenomaan on reilua ja tasa-arvoista. Siinä ei välitetä lähtökohdista.
Kyllähän ne näyttää jättävän saman verran molemmille lapsilleen vaikka maatilalla toinen lapsi yksin hoitanut tilukset ja vanhemmat ja kyläillyt ja auttanut jatkuvasti ja toinen käy kerran vuodessa hakemassa joululahjat.
Haistakaa kaikki pitkä vitttu! olette oksettavia. ap
Mikä tässä olis se perustelu, että toiselle pitäis antaa enemmän. En nyt ihan hahmota.
Menee ihan oikein, samat lähtökohdat on molemmilla ollut kuitenkin. Toinen pelannut vaan korttinsa paremmin, ei siitä pidä rangaista. Saati vielä, että jos rikkaampi on opiskellut kunnon ammatin ja sen takia varakkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hyvästä? Siitäkö, että köyhä ei ole osannut hoitaa raha-asioitaan ennenkään tai ei ole osannut / viitsinyt hankkia rahaa työllään? Tyhmyydestäkö pitäisi palkita? Tai laiskuudesta? Ehdottomasti yhtä paljon kaikille riippumatta varallisuudesta!
Siitä hyvästä että tyttölasta on kohdeltu aina eriarvoisesti verrattuna menestyneeseen poikaan. ap
Ja sinä olisit voinut ihan vapaasti tehdä hyvin rahaa, kun lähden pois vanhempien hoidosta.
Ikäjärjestyksessä pitäisi saada perintöä, iäkkäämmän lapsen enemmän, koska on kerinnyt olla enempi aikaa vanhempiensa lapsi!
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko ihan tosissaan ehdotti, että hän saisi koko perinnön, koska mulla on varas mies ja hän on yh.
Niin, onhan se ikävää kun sun mies varastaa sen perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko ihan tosissaan ehdotti, että hän saisi koko perinnön, koska mulla on varas mies ja hän on yh.
Tuohan on ihan ymmärrettävää, koska varas voi helposti viedä sinunkin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä olis se perustelu, että toiselle pitäis antaa enemmän. En nyt ihan hahmota.
Koska minun kuuluisi olla se ainoa lapsi. ap
Sun mutsi kirjoitti:
Väärässä olet. Opettele käyttämään itse rahaa niin ehkä olisit itsekin varakas sisaruksesi tapaan.
Meidän suvussa on ainakin itsestäänselvyys että perintö jaetaan totta kai myös lapsenlapsille, ei pelkästään lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hyvästä? Siitäkö, että köyhä ei ole osannut hoitaa raha-asioitaan ennenkään tai ei ole osannut / viitsinyt hankkia rahaa työllään? Tyhmyydestäkö pitäisi palkita? Tai laiskuudesta? Ehdottomasti yhtä paljon kaikille riippumatta varallisuudesta!
Siitä hyvästä että tyttölasta on kohdeltu aina eriarvoisesti verrattuna menestyneeseen poikaan. ap
Jos toiselle on annettu enemmän ennakkoperinnöksi tulkittavia lahjoja, niin ne tietenkin pitää ottaa huomioon perinnönjaossa. Yleistä toisen lapsen suosimista on turha kuvitella oikaistavan perinnönjaossa, kyllä ne suosimiset valitettavasti säilyy kuolemaan asti.
On tietyt syyt sille miksi jotkut on köyhiä ja muut rikkaita.Sama perintö molemmille.
Ehkäpä juuri tuollainen haistattelu ja muu ala-arvoinen käytös on aikaansaanut sen, että ap on se köyhempi sisarus. Tuskin kukaan haluaa työntekijäksi tuollaista henkilöä, joka ei osaa hillitä hermojaan ja käyttäytyä asiallisesti.
Perintö meni tasan tietysti, olen aavistuksen verran parempituloinen kuin toinen, joten maksoin yhden maksun yksinäni.
Tietysti on oikein ja laki tukee sitä, vapaaehtoisesti voi halutessaan luopua perinnästä OMALLA päätöksellä.
Mies on oman sisaruskatraansa ainoa pärjääjä, minä omani.
Molempien vanhemmat on syytäneet kaikki rahansa ja voimavaransa ja kiinnostuksensa meidän sisaruksiimme.
Emme tule saamaan yhtikäs mitään, ei edes lakiosaa, koska kaikki on käytetty näiden luuserien pisneksiin yms.
Ei tääkään nyt ihan oikeudenmukaiselta tunnu.
Ei jos rikkaampi on siksi rikas että sitä ovat vanhemmat auttaneet enemmän ja se on ahne ja kohtelee köyhempää kaltoin.
Onhan se oikein, mutta itse selkeästi siskoani varakkaampana aion kyllä antaa tulevasta perinnöstäni hänelle osan, koska ei minulla yksinkertaisesti ole tarvetta ja siskollani on.