Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintömökki kiista?

Vierailija
10.02.2022 |

4 perillistä. Perittiin mökki. 3 haluaa pitää mökin, mutta minä en halua mökkiä. En ole mökki ihminen ja inhoan yli kaiken yhteisomistuksia (päätyvät 99% varmuudella jossain vaiheessa riitoihin)

Haluaisin myydä mökin vaan pois. 3 muuta eivät halua myydä. Mutta eivät suostu kuitenkaan ostaa minua uloskaan siitä.

Nyt mökki on ollut jo pari vuotta meillä. Itse en ole käynnyt, kun yhden kerran. Toista kertaa ei tule. Haluaisin vaan päästä eroon koko mökistä. En haluaisi alkaa tappelemaankaan mökistä. Välit pitäisi (kai) yrittää pitää kuitenkin sisaruksiin. Tai oikeastaan vielä elossa olevien vanhempien takia pyrin olemaan edes jonkinlaisissa väleissä sisrusteni kanssa. Vanhempien kuoltua välit menee varmaan lopullisesti.

???? Mitä tässä tekee?

.... Kaikista pahinta on se, että lisää perintöä on tulossa vanhempien kuoltua...

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa muuta mahdollisuutta ole kuin pyytää niitä ostamaan sut ulos siitä.

Vierailija
2/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöstähän olisi voinut kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme muuta jotka haluaa pitää mökin ostaa yhdessä sinut ulos, helppoa.

Vierailija
4/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea tuomioistuimelta yhteisomistuksen purkua eli sitä, että mökki myydään.

Vierailija
5/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saat sentään käydä siellä. Mulla on osuus mökkiin jonka veli on täysin ominut itselleen.

Vierailija
6/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä oikeusteitse yhteisomistuksen purkamista.

Vierailija
7/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdot 1/4 käyttöösi, vaikka heinäkuun, jos eivät osta osuuttasi. Ihan oikeudenmukaisuuden vuoksi.

Vuokraat sen kaverille, tai helvetin enkeleille, jos et itse käy.

Vierailija
8/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisomistus on pe*keleestä. Älkää ikinä suostuko sellaiseen.

Vierailija
9/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisomistukset eivät toimi ikinä.

100% varmuudella menee välit poikki jossain vaiheessa. 

Vierailija
10/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin periaattesssa 3 muuta sisarusta voi osaa sut ulos, mutta niilla ei valttamatta ole siihen rahaa.

Musta olis OK etta sa et osallistu kuluihin koska et halua kayda siella mutta et myoskaan vaadi mokin myyntia heti koska se on itsekasta mun mielesta. 

Voit odottaa etta vanhempasi kuolevat ja niilla rahoilla siskokset ostavat sinut ulos. ei tunnut kohtuuttomalta vaatimukselta mielestani.

Vierailija
11/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahdot 1/4 käyttöösi, vaikka heinäkuun, jos eivät osta osuuttasi. Ihan oikeudenmukaisuuden vuoksi.

Vuokraat sen kaverille, tai helvetin enkeleille, jos et itse käy.

👏 juuri näin. Kyllä kohta alkaa kinnostamaan muita alkaa maksamaan osuus siitä.

Siis sinä koko ajan maksat mökin kuluja,mutta kolme muutadisarustakäyttää mökkiä?

Vierailija
12/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hakea tuomioistuimelta yhteisomistuksen purkua eli sitä, että mökki myydään.

Kerro toisille tekeväsi näin, jos he eivät halua lunastaa sinua ulos kyseisen mökin omistuksesta. Eli mökki myydään ulos tai sitten he lunastavat sinut. 

Itse lunastin toiset pois omasta mökistäni. Riitaa riitti jälkikäteenkin, koska olisi pitänyt maksaa lisää 12-vuotta myöhemmin, koska sain muka niin halvalla. 

Vierailija
13/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se edes arvokas? Jos vaikka 100 000 niin eihän niiden sisarusten tarvi maksaa kuin muutama tonni per pää. Sellaiseen varmaan saisi lainankin helposti.

Vierailija
14/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa sitä mökkiä 1/4 ajasta vuodessa

Vierailija
15/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se edes arvokas? Jos vaikka 100 000 niin eihän niiden sisarusten tarvi maksaa kuin muutama tonni per pää. Sellaiseen varmaan saisi lainankin helposti.

Kyllä. Mutta eivät suostu vaan ostamaan minua ulos siitä. Koska kyse on taas rahasta. Eivät halua, että hyödyn rahallisesti mökistä. Muutenkin sisarukisilleni on kova paikka, kun joutuvat maksamaan jostain. Kaikki pitäisi aina saada ilmaiseksi. 

Olen ajatellut myös mökin lahjoittamista sisaruksilleni, koska haluaisin vaan päästä pois tuosta sotkusta. Mutta sitten joudun kyllä itse maksamaan lahjaveron. 

Vierailija
16/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään vanhempien kuoltua kannattaa vaatia pesänjakoa. Tällöin muut sisarukset joutuvat ostamaan sinut ulos tai sitten pitää myydä ulkopuoliselle ja rahat tasataan.

Vierailija
17/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:n sanan yhdyssana näkyy olevan nykyään täysin mahdoton rasti.

"Perintömökkikiista" on "perintömökki kiista" tai joskus jopa "perintö mökkikiista", jos kirjoittaja on hieman hajulla, että yhdyssanoja käytetään suomen kielessä.

Vierailija
18/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta eivät suostu vaan ostamaan minua ulos siitä. Koska kyse on taas rahasta. Eivät halua, että hyödyn rahallisesti mökistä. Muutenkin sisarukisilleni on kova paikka, kun joutuvat maksamaan jostain. Kaikki pitäisi aina saada ilmaiseksi. 

Olen ajatellut myös mökin lahjoittamista sisaruksilleni, koska haluaisin vaan päästä pois tuosta sotkusta. Mutta sitten joudun kyllä itse maksamaan lahjaveron. 

No olisiko jo aika sisarustesi oppia, että kaikkea ei saa ilmaiseksi. Joko he ostavat sinut ulos tai sitten mökki myydään. Yksinkertaista. Lopeta nöyristely ja otat itsellesi sen mikä sinulle kuuluu.

Vierailija
19/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 000 muutama tonni?

Monen vuosibruttopalkka.

Vierailija
20/70 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisomistuksenpurkuprosessissa muilla osakkailla on etuosto-oikeus ennenkuin hintaa ja ostajaa aletaan hakea markkinoilta.