Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä olen alkanut uskomaan maskeihin - niiden ansiosta olen välttänyt viisi räkätautia

Vierailija
10.02.2022 |

Tajusin juuri, etten ole ollut räkätaudissa kahteen vuoteen. Yleensä olen 2-3 kertaa vuodessa.

Olen liikkunut normaalisti. Käyn kaupassa, käyn töissä, käyn kuntosalilla, olen tehnyt kolme ulkomaan reissua korona-aikana.

Ainut muuttunut tekijä on maski. Käytän kirurgista maskia aina kaupoissa yms.

Alkuun pesin käsiä ahkerasti, mutta en enää. Ainut muuttunut tekijä edelleen on maski. Joko oma tai muiden.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, aina on ollut jonkunastainen flunssa joka vuosi, mutta nyt ei ole ollut kahteen vuoteen yhtään mitään. Käytän maskia ja pesen/desinfioin käteni. 

Vierailija
22/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän maskia vain sellaisena leuanalusvaippana ja olen kipeänä jatkuvasti. Koronakin on ollut jo kaksi kertaa. Rokotuksia en ole ottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan. Olen käynyt baareissa ja 400 hengen pikkujouluissakin.

Maski minullakin se liikkuva tekijä.

Vierailija
24/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset tuo koulusta taudit kotiin niin ei siinä mitkään maskit enää auta..

Sama asia on päiväkoti lasten kanssa,räkätudit ym taudit tuovat kotiinsa.Ei sinä maskit ja käsi desi auta silloin mulle porukalle kotona!.

Vierailija
25/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. En ole sairastellut, varmaan sen takia että käytän aina maskia. Sitä samaa jonka vuosi sitten taskuuni laitoin, minun luottomaski! ❣️

Vierailija
26/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin itsekin että en ole kertaakaan korona-aikana sairastellut kun yleensä sairastan pari kolme lentsua vuodessa . Käytän lähes aina esim. kaupassa FFP-maskia.

Nythän on influenssakuolleisuuskin ollut ihan nollissa.

Vierailija
27/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisrt senstruurit taas on.

Vierailija
28/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskija oon yhen kerran käyttänyt koko Kortsuaikana enkä ole myöskään sairastunut, joten olen todennut, että ehkä teidän maskinpitonne on tosiaan auttanut siten, ettei teidän roiskeenne enää tartu minuun kuten aikaisemmin. Että kiitoksia vain, notta pidätte räkäset lärvinne piilossa.

Vierailija
29/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maskien takia mun nenä vuotaa ihan koko ajan!

Vierailija
30/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko se hyvä, ettei oma puolustusjärjestelmä kohtaa haasteita? Sitten kun tulee jotain virusta kohdalle, niin sairastuu sitäkin pahemmin, kun ei ole altistunut viruksille ja kerännyt omaa vastustuskykyä.

Vierailija
31/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille taas on tullut kaikki flunssat lapsille koulusta maskeista huolimatta. Mutta jos koette, että maskit suojaavat teitä tartunnoilta, niin teidän  varmaan kannattaa käyttää maskeja jatkossakin. Itse koen maskin laskevan elämänlaatua niin paljon, että otan mieluummin muutaman flunssan vuodessa kuin kuljen 12 kk maski naamalla. Koen, että flunssat ovat pienempi paha kuin maskin käyttäminen.

Vierailija
32/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko se hyvä, ettei oma puolustusjärjestelmä kohtaa haasteita? Sitten kun tulee jotain virusta kohdalle, niin sairastuu sitäkin pahemmin, kun ei ole altistunut viruksille ja kerännyt omaa vastustuskykyä.

Toisaalta tämähän ei ole silloin ongelma, jos henkilö käyttää koko loppuikänsä maskeja aina ja kaikkialla, arkena ja juhlassa. Monihan nyt uhoaa tekevänsäkin niin - jää nähtäväksi, pitävätkö mahtipontiset lupaukset lopulta. Voi olla, että monelle loppuiän jatkuva maskinkäyttö voi sittenkin olla liikaa.

Vierailija
33/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin itsekin että en ole kertaakaan korona-aikana sairastellut kun yleensä sairastan pari kolme lentsua vuodessa . Käytän lähes aina esim. kaupassa FFP-maskia.

Nythän on influenssakuolleisuuskin ollut ihan nollissa.

Olisko influenssakuiolleisuuteen saattanut vaikuttaa se, että riskiryhmiin kuuluvat ovat olleet äärimmäisen varovaisia, jotkut ovat eristäytyneet jopa läheisiltään? On ollut etätyöt ja moni paikka kiinni, tapahtumat peruttu, juhlat siirretty, jne.

Vierailija
34/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt 2 vuotta normaalia elämää ilman maskia tai piikkejä. En ole sairastellut. Mitä hyötyä on maskista, jota ihmiset käyttävät jatkuvasti väärin? Virus voi kaikenlisäksi tarttua vaikka silmän kautta. Maski on vain turhaa jätettä kuten testitkin.

Tästä voisi päätellä, että muut, jotka ovat käyttäneet maskia, eivät ole tartuttaneet sinua.

Vierailija
35/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt 2 vuotta normaalia elämää ilman maskia tai piikkejä. En ole sairastellut. Mitä hyötyä on maskista, jota ihmiset käyttävät jatkuvasti väärin? Virus voi kaikenlisäksi tarttua vaikka silmän kautta. Maski on vain turhaa jätettä kuten testitkin.

Tästä voisi päätellä, että muut, jotka ovat käyttäneet maskia, eivät ole tartuttaneet sinua.

Miksi uskotte, että nimenomaan maski on ollut merkittävä, kun samaan aikaan on rajoitettu kontakteja todella paljon, ja on ollut sosiaalisesti erittäin tuomittavaa liikkua oireisena missään (toisin kuin aiemmin)?

Vierailija
36/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on yleensä 2-3 flunssaa vuodessa. Nyt pandemian aikana (eli kahteen vuoteen) en ole ollut kertaakaan flunssassa. Eli kyllä nuo maskit auttavat ilmeisen hyvin kaikkiin räkätauteihin.

Välttelen mahdollisuuksien mukaan ruuhkia ja ihmismassoja, kuten olen olen tehnyt aina ennenkin. Minullakin maski on ainoa muuttuja.

Maski ei ole ollut ainoa muuttuja. Sinun oma käyttäytymisesi nimittäin ei ole ainoa asia, mikä vaikuttaa siihen, sairastutko vai et. Myös se vaikuttaa, mitä muut tekevät. Nyt flunssia on ollut vähemmän liikkeellä mm. siksi, että flunssaisena on jääty kotiin, on oltu etätyössä, harrastuspaikat usein suljettuna, tapahtumat peruttu, ei ole tavattu ihmisiä, kaikki hoidettu etänä, on vältelty kontakteja jne jne jne. Ihan yhtä lailla itse olen pysynyt terveenä, vaikka EN ole käyttänyt maskia ollenkaan.

Vierailija
37/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitä haastetta on, kun ei sairastu.

Vierailija
38/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onkin jo sanottu ettei johdu vaan maskeista

ihmiset pitää kätensä puhtaampana kaupoissa eikä lääpi kaikkea

toki maskeilla on vaikutusta asiaan mutta niitä saisi porukka käyttää oikein

En ole kauhean vakuuttunut maskien toimivuudesta. Itsekään en ole sairastanut kahteen vuoteen mitään. En käytä maskeja ja 0 rokotetta.

Vierailija
39/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on yleensä 2-3 flunssaa vuodessa. Nyt pandemian aikana (eli kahteen vuoteen) en ole ollut kertaakaan flunssassa. Eli kyllä nuo maskit auttavat ilmeisen hyvin kaikkiin räkätauteihin.

Välttelen mahdollisuuksien mukaan ruuhkia ja ihmismassoja, kuten olen olen tehnyt aina ennenkin. Minullakin maski on ainoa muuttuja.

Maski ei ole ollut ainoa muuttuja. Sinun oma käyttäytymisesi nimittäin ei ole ainoa asia, mikä vaikuttaa siihen, sairastutko vai et. Myös se vaikuttaa, mitä muut tekevät. Nyt flunssia on ollut vähemmän liikkeellä mm. siksi, että flunssaisena on jääty kotiin, on oltu etätyössä, harrastuspaikat usein suljettuna, tapahtumat peruttu, ei ole tavattu ihmisiä, kaikki hoidettu etänä, on vältelty kontakteja jne jne jne. Ihan yhtä lailla itse olen pysynyt terveenä, vaikka EN ole käyttänyt maskia ollenkaan.

Ei tietenkään ole ainoa muuttuja, mutta silloin kun kohdataan on hyvä käyttää maskia. Ei muutama virus vielä haittaa, mutta silloin kun niitä on liikaa, niin maskin käyttö vähentää virusten leviämistä määrällisesti.

Vierailija
40/46 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole ainoa muuttuja, mutta silloin kun kohdataan on hyvä käyttää maskia. Ei muutama virus vielä haittaa, mutta silloin kun niitä on liikaa, niin maskin käyttö vähentää virusten leviämistä määrällisesti.

Onko joidenkin vaarattomien flunssien ehkäisy oikeasti niin tärkeää, että kannattaa käyttää koko ajan maskeja - ja sitä paitsi, miten kauan? Loppuelämä maskeissa siitä ilosta, että jäävät parit kausiflunssat saamatta? Minusta maskin käyttö on liian suuri hinta siitä. Koronaviruskin on nyt lievempien varianttien ja rokotteiden ansiosta tullut lähes vaarattomaksi, joten en ainakaan itse koe, että maskin käyttämisessä on enää mitään mieltä.