Minä olen alkanut uskomaan maskeihin - niiden ansiosta olen välttänyt viisi räkätautia
Tajusin juuri, etten ole ollut räkätaudissa kahteen vuoteen. Yleensä olen 2-3 kertaa vuodessa.
Olen liikkunut normaalisti. Käyn kaupassa, käyn töissä, käyn kuntosalilla, olen tehnyt kolme ulkomaan reissua korona-aikana.
Ainut muuttunut tekijä on maski. Käytän kirurgista maskia aina kaupoissa yms.
Alkuun pesin käsiä ahkerasti, mutta en enää. Ainut muuttunut tekijä edelleen on maski. Joko oma tai muiden.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Covid-19-osastoilla olevien terveydenhuollon työntekijöiden tartunnoista johtui todennäköisesti suorasta altistumisesta potilaille, joilla on Covid-19. .
FFP3-kasvonaamarit "leikkasivat sairaalan Covid-infektioita 100 prosentilla"
Kun toinen Covid-aalto alkoi iskeä joulukuussa, Addenbrooken johtajat tekivät yksipuolisen päätöksen päivittää FFP3-maskiin kaikilla Covid-osastoilla.
Kun FFP3-hengityslaitteet otettiin käyttöön, Covid-19-osastoilla altistumisesta johtuvien tapausten määrä putosi dramaattisesti – itse asiassa mallimme viittaa siihen, että FFP3-hengityslaitteet ovat saattaneet vähentää osastokohtaisen infektion nollaan."
FFP-tason suojaimet ovatkin ihan eri asia kuin kirurgiset maskit tai kangasmaskit. Ja jos siirryttäisiin täysin FFP-suojaimiin, voitaisiin varsinaisesta maskisuosituksesta luopua kokonaan - sen jälkeen ei olisi enää väliä, vaikka kaikki muut olisivat ilman maskia, kun itse voi suojata itsensä tehokkaalla FFP-suojaimella. Mutta koska osa ihmisistä saa mielenrauhan vain, jos kaikilla on maski (oli se sitten vaikka kangasmaski), ei maskisuosituksesta luovuta. Psykologinen merkitys maskilla on niin vahva - ja sehän se syy alunperin olikin, miksi maskit otettiin käyttöön.
Olen levännyt kun väsyttää.
Ylipukeutunut , paitsi kesällä.
Vuosiin ei ole flunssa tullut.
Olen aika iäkäs.
Itse pidän, maskin lisäksi, myös turvavälin pitoa tärkeänä ja ennen kaikkea ihmismassojen välttelyä ahtaissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän, maskin lisäksi, myös turvavälin pitoa tärkeänä ja ennen kaikkea ihmismassojen välttelyä ahtaissa tiloissa.
Teet, niinkuin parhaaksi näet. Monille tällainen olisi mahdotonta, koska se tarkoittaisi, ettei voisi ikinä matkustaa missään, ei käydä teatterissa, leffassa, keikoilla, baarissa... Itse olen ottanut rokotteet ja haluan elää jatkossa tavallista, normaalia elämää - ilman omituista välttelyä ja penikointia, ilman maskeja, ilman sitä, että jokainen muu ihminen tuntuu olevan vain uhka ja riski itselleni.
Miten te, jotka liikutte ihan normaalisti, jaksatte käyttää maskia oikeaoppisesti? Vai jaksatteko?
Omassa käytöksessä olen huomannut, että normaalisti kulkiessa maskin oikeaoppisesta käytöstä olisi niin paljon vaivaa, että mutkat on suoristuneet ja maskihyginia löystynyt. Alkuvaiheessa, kun vältteli julkisia ja kävi ehkä vain kaupassa, oli helppo autossa desinfioida kädet ja asetella maski siististi naamalle. Nyt, kun käy töissä normaalisti, eli ajelee julkisilla eri puolille, käy kaupassa nappamassa lounaan ja pahimmillaan syö sen kahden kohteen välillä siirtyessä, ei taskuihin saa kunnollista arsenaalia käsidesejä, puhtaita maskeja ja hävityspaikkoja vanhoille. Puhumattakaan siitä, että ajaa lapsen päiväkotiin ja ulko-ovella alkaisi puhdistella käsiä ja asetella maskia kaikkien reppujen, lapsen, polkupyörän ja kypärän kanssa. Ja toistaa sama kolmen minuutin päästä, kun on saanut lapsen sisälle. Normaalissa elämässä taskusta jotenkuten suoraan naamalle aseteltu maski on se realistinen tapa käyttää maskia.
Suurin osa Covid-19-osastoilla olevien terveydenhuollon työntekijöiden tartunnoista johtui todennäköisesti suorasta altistumisesta potilaille, joilla on Covid-19. .
FFP3-kasvonaamarit "leikkasivat sairaalan Covid-infektioita 100 prosentilla"
Kun toinen Covid-aalto alkoi iskeä joulukuussa, Addenbrooken johtajat tekivät yksipuolisen päätöksen päivittää FFP3-maskiin kaikilla Covid-osastoilla.
Kun FFP3-hengityslaitteet otettiin käyttöön, Covid-19-osastoilla altistumisesta johtuvien tapausten määrä putosi dramaattisesti – itse asiassa mallimme viittaa siihen, että FFP3-hengityslaitteet ovat saattaneet vähentää osastokohtaisen infektion nollaan."