Minkä kokoinen ihminen käyttää m-koon vaatteita?
Siis pituus ja paino? Ja osaatko sanoa mikä on se kriittinen raja painossa, jolloin täytyy vaihtaa isompaan tai pienempään kokoon?
Kommentit (25)
Mies, 183/75 ja M on koko paidoissa. Italialaisissa ja ranskalaisissa vaatteissa koko on sitten L ja amerikkalaisissa S. Eipä noista kokotaulukoista ota se kuuluisa erkkikään selvää. Sama koskee tietysti housujen (ainakin miesten) kokoja, tuumissa kaikki 31 ja 36 välillä ovat olleet sopivia ja noissa missälie numeroissa 46 - 52.
163 cm 65 kg menee M-koko.
M-koon yläosaa olen käyttänyt myös painossa 52 kg, vaikka tissit oli silloin olemattomat, on mun hartiat sen levyiset kuin on. Helpoin paino mun ruumiinrakenteelle löytää sopivia vaatteita on 60 - 63 kg. Jo tässä nykyisessä painossa ei kaikki alapäät mene koossa M vaan tarvittais vähän isompipeppuiselle sopiva vaate. Ja sitte alle 58-kiloisena mun malliselle oli jo todella hankala löytää, piti teettää vaatteita (vyötärö luonnostaan kapea, tissit pienet, hartiat leveät ja takamus pyöreä. Näytän hyvältä ilman vaatteita mutta auta armias vaatteitten kanssa.)
Olen 158/50 ja housujen koko on M. Paidoista menee S. Minulla on vain paksut reidet (ympärysmitta 57 cm) ja lantio lähes 1 m.
158/54 paidat yleensä m ja housut s. Kirjoittajaan 20 verrattuna reiden ympärysmitta 51 ja lantio 90cm.
tuksu vaikka se on kokoa XXXXL