Onko kenelläkään kokemuksia Kosovon albaanin kanssa seurustelusta?
Onko kukaan seurustellut Kosovon albaanin kanssa? Olen tavannut nuoren miehen kyseisestä maasta. (Haukkuja varmaan vaan luvassa?)
Kommentit (65)
Mitä noihin selkäsaunoihin tulee, niin Kosovossa niitä annetaan kouluissakin. Aikamoinen kulttuurishokki tulla Suomeen ja todeta, että täällä jäähypenkkikin on monille lasten vanhemmille kauhistus.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:02"]Kosovon albaaneissa on muihin mamuihin verrattuna se hyvä puoli, että ovat aika eurooppalaisia, harvemmin mitään uskonnollisia fanaatikkoja ja käytännössä aina vähintään kohtuu laadukkaan peruskoulun käyneitä (eli eivät ole ollenkaan samalla lailla pihalla maailmasta kuin vaikka useimmat afrikkalaiset).
[/quote]
Korjaisin, että ovat muihin muslimeihin verrattuna aika eurooppalaisia. Mamuhan se brittikin on Suomessa.
Fanaatikkoja eivät yleensä ole joo, mutta kulttuuriin uskonto vaikuttaa paljon. Kyllä naiselle on erilaiset käyttäytymissäännöt ja oikeudet kuin miehelle vaikka se ei niin paistakkaan päällimmäisenä. Rehellisyys ei ole arvona niin tärkeä kuin täällä meillä. Pieni kusetus on jo ihan oletus, vähän isompikin sallittu, jos kohde voidaan määritellä jotenkin "huonoksi ihmiseksi" (väärä kotikaupunki, uskonto, perhetausta, sukuriita, varallisuus). Oikeastaan kenestä tahansa voidaan kaivaa joku syy, joka oikeuttaa valehtelun, jolloin valehtelija ei ole edes tehnyt mitään väärää.
Liehittelyvaiheessa on itsestään selvää, että vähintään puolet puheista ja lupauksista on silkkaa p***aa. Se ikään kuin kuuluu asiaan ja tytöt siellä tietää, etteivät puheet ole totta.
Sukuriidat voi muuten olla jotain ihan järkkyä, monta polvea vanhoja ja uusia aiheita saadaan kokoajan lisää jälkipuinneista ja niihin suhtaudutaan todella kiihkeösti ja henkilökohtaisesti.
Esiaviollista seksiä harrastavalle naiselle saa valehdella, alkoholia käyttävälle naiselle saa valehdella. Heillä on tietyt normit hyvälle ihmiselle/naiselle. Jos et täytä niitä, saa sinua kohdella kuin koiraa eli olet arvoton ja siten sinun huono kohtelusi ei ole pois heidän kunniastaan. Vähän sama kun kävin Keniassa, jossa atolilaisuus on iso juttu ja valehtelu on synti. Mutta...jos valehtelet valkoiselle niin sitä ei lasketa! Sama logiikka.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:45"]
No, aika oleellinen pointti, jos ap ei itse ruumiillista kuritusta hyväksy, oli kasvatuslinja suuressa maailmassa mikä vain. Monessa maassa se muuten on paljon käytetty, mutta täysi tabu, koska vain heikon vanhemman ajatellaan kurittavan ruumiillisesti / vain huonoa lasta joutuu kurittamaan. Näin oli monessa Aasian maassa, joissa olen oleillut.
[/quote]
Mitä itse olen Vietnamissa nähnyt, niin ei sitä siellä mitenkään tunnuttu peittelevän. Yhdenkin parin tunnin junamatkan aikana useampi lapsi sai läimäyksiä/selkäänsä, yksi jopa konduktöörin toimesta (kun oli kiljunut ja huutanut käytävällä).
[/quote]
Aasiassa on aika helkutin monta maata. En väittänytkään, että koskee koko Aasiaa. Joka maasta muuten varmasti löytyy niitäkin, jotka julkisesti läpsii riipumatta yleisestä tavasta. Niin täältäkin. Ja Kiinassa ainakin kaupungin ja maaseudun ero on ihan kuin olisi erimaissa... Mutta joo, Japani, E-Korea, Taiwan, Filippiinit ja muutama Lähi-Idän maa oli tällaisia. Singaporessa oli jännä, että joku saattoi kurittaa lasta julkisesti niin, että kukaan tuttu ei ollut näkemässä. Eli vieraiden katseilla ei ollut väliä vaan, ettei tutut saa tietää, ettei lapsi usko ilman tukistamista.