Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään kokemuksia Kosovon albaanin kanssa seurustelusta?

Vierailija
21.06.2015 |

Onko kukaan seurustellut Kosovon albaanin kanssa? Olen tavannut nuoren miehen kyseisestä maasta. (Haukkuja varmaan vaan luvassa?)

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:26"]Sellon myyjä
[/quote]
Just, asiantuntijatehtävissä ja nyt ihan peloissaan. Mä lopetan koko pelleilyn tähän. Kai. Mua koko ajan epäilyttää se mies. Pelästyin yksi päivä kun se tuli kukkapuskan kanssa ovelleni, vaikka en sinä päivänä jaksanut tavata. Mitä tuleeko se seuraavaksi Moran kanssa? Ap
[/quote]
Ei tule, mutta ihan selkeästi yrittää täysin hurmata sinut, että ei joudu lähtemään kotiin vasn voi nopealla aikataululla muuttaa luoksesi. Ja oli kansalaisuus mikä tahansa, et silti sopisi yhteen tyypin kanssa, joka ei anna sinulle tarvitsemaasi tilaa. Onko sulla miespuolisia sukulaisia?

Vierailija
42/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kannata jäädä tohon. Etsi vaikka komea jenkki tai holsku, jos ulkomaalaista haluat.

Suomalaiset naiset ovat todella suosittuja ulkomailla, vaikka kotimaiset pakinoitsijat muuta väittävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile. Tule sitten tänne kertomaan miten kävi. Veikkaan että huonosti.

Vierailija
44/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen oli hyvin ihastunut muhun pari vuotta sitten. Eksyi ihan sattumalta aina samoihin juhliin/bileisiin/baariin kun minä, osti synttärilahjaksi kalliita hajuvesiä ym. Minä en pitänyt minään muuna kun kaverina kun tavallaan samaan kaveripiiriin kuuluttiin. En koskaan antanut hänen ymmärtää että meidän välillä ois mitään isompaa. Hirveen mustasukkainen oli, kyseli aina mitäs teen tänään jne, jos juttelin esimerkiksi baarissa toiselle miespuoleiselle ystävälle tää tyyppi menetti malttinsa kokonaan. Silloin sanoin suoraan että antaa mun olla, sehän siitä innostu... Kuulemma olin jo lupautunut hänelle tyttöystäväksi vastaanottamalla hajuveden ja viettämällä aikaa porukalla. Käsittämätön mustasukkaisuus jatkuu vielä tänä päivänä, vaikka seurustelen itse, jouduin hänen takiaan vaihtamaan aikoinaan myös puhnroa. Sekopäistä käytöstä. N22

Vierailija
45/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tullut tapaamaan siskoaan ja huomannut, että täällähän olisi elämä helppoa ja nyt on keksinyt keinon jäädä tänne... tai niin siis luulee, koska hänelle on todennäköisesti mahdotonta käsittää, että nainen voisi tajuta hänen ovelan suunnitelmansa xD Jos mies olisi asunut ikänsä Suomessa kannustaisin, mutta koska on niin erilaisesta kulttuuritaustasta kehotan pysymään kaukana.
Kai olet käyttänyt kortsua? Albaaneilla hiv-tartuntojen taso on sama kuin Euroopassa yleensä, mutta tilastoa vääristää se, että vanhemmilla ikäluokilla tartuntoja on tosi vähän, mutta nuorilla ja erityisesti miehillä sitten ööö, no runsaanpuoleisesti...
Eräs vaihtari 20v. albaanimies puhui opiskelijaporukassa, että mitä sitten vaikka on hiv? Hänen kaikilla kavereilla kotonakin on se. No big deal. Oltiin me suomalaiset vähän huulipyöreänä siinä.

Vierailija
46/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:32"]Älä ala seurustelemaan jos oot noin tyhmä. Kaikki ihmiset ei ole samanlaisia etkä sä voi vauvapalstalta saada tietää millainen tää kyseinen mies on. Ota selvää kosovolaisten kulttuurista ja historiasta niin tiedät millaiset taustat miehellä ja hänen suvullaan on. Kaiken muun saat tietää vain tutustumalla mieheen. Mutta suosittelen että pysyt ihan suomalaisissa kun vaikutat kapeakatseiselta ihmiseltä. [/quote] Ei kauheasti sun mielipiteet kiinnosta tässä asiassa, kun et osaa edes pilkkusääntöjä. Ap

[/quote]

Osaako tämä albaani hyvinkin edes oman kielensä pilkkusäännöt? Saatika suomen kielen?

En ole kirjoittaja, jota kommentoit. Teen kielenhuoltoa työkseni eli osaan kyllä. Kuitenkin, kun tänne kirjoittaa, se on kuin puhetta. 

Mieluusti hyvää puhetta, mutta jos jokin pilkku jää puuttumaan, niin en edes viitsi korjata. 

Vierailija
47/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla veljiä, enoja, setiä? Jos sua kerran alkaa pelottaa, niin voi kertoa, että miespuolisten sukulaisten olemassa olo kummasti pienentää mahdollisuutta, että albaanimies alkaa laittaa kapuloita rattaisiin. Siinä olisi se vaara (heidän kotimaassaan), että miehet puolustavat sinun kunniaasi. Vaikka tietenkään siis sukulaisesi eivät tee hänelle mitään, niin se olemassaolo riittää. Mies olettaa itseloput oman kulttuurinsa pohjalta.

Vierailija
48/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä kannattaa vihjaista kolmesta isoveljestä ja just linnasta päässeestä sedästä, jos alkaa kukkopoika uhitella.

Vierailija
49/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:01"]Jos sillä ei ole Suomen kansallisuutta niin en kyllä suosittele, todennäköisesti haluaa vain sen kansallisuuden.

Jos sillä ei ole työpaikkaa Suomessa, en suosittele, koska on todennäköisesti rikollinen. Nämä harvemmin elävät tuilla, sen sijaan tienaavat murtovarkauksilla yms. jos ei ole työtä.

Sotaa pakoon lähteneillä on usein pahoja traumoja joista eivät toivu koskaan. Jos kyseinen henkilö ei pysty kertomaan sinulle kokemuksistaan, en suosittele seurustelemaan, hän on luultavasti kokenut liian pahoja juttuja.
[/quote]

Oot kyllä ihan pihalla, kyse on varmaan kyl oleskeluluvasta. Kansalaisuus on ihan eri asia, ei sitä edes tarvitse. Muutenkin menee vuosia et sitä voi hakea, eri oleskelun kanssa. Ja Kosovossa ei kuule ole kriisiä meneillään ja ei kaikki sieltä tulleet mitään traumoja ole saaneet.

Vierailija
50/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ota vastaan mitään lahjoja, koska niiden hyväksyminen tarkoittaa hänelle, että hän tietyllä tasolla vastaa elintasostasi > hänellä on sananvaltaa tekemisiisi. Olet siis silloin hänen naisensa, etkä pelkkä pano ja sinun oletetaan käyttäytyvän sen mukaisesti: baariin ym. huvituksiin vain hänen seurassaan, miespuolisten kanssa juttelu vain pakolliset työasiat ja niistäkin saa sanoa pahasti, vapaa-ajalla miesten kassa olo on ehdoton ei, tilivelvollisuus mihin menet ja kenen kanssa, tarkistuspuhelut, että olet siellä missä sanoit, haluaa ehdottomasti hakea sinut itse kotiin ja kaikkea muuta kivaa... Sinulla taas ei ole oikeutta kysyä, kuka soitti tai missä oli, koska se ei ole sinun asiasi. (Ei siis vain jätä vastaamatta vaan suuttuu siitä, että kehtasit kysyä)
T. Siskon suhteen alun ja lopun vierestä seurannut.
Ps. Alussa mies oli juuri kuvailemasi kaltainen, moderni, mutta muuttui suhteen syvetessä ihan erilaiseksi. Erossa huusi ja kiukutteli, heitteli tavaroita, mutta ei käynyt käsiksi ikinä tai jäänyt vainoamaan.

Vierailija
51/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:00"]Mies on tullut tapaamaan siskoaan ja huomannut, että täällähän olisi elämä helppoa ja nyt on keksinyt keinon jäädä tänne... tai niin siis luulee, koska hänelle on todennäköisesti mahdotonta käsittää, että nainen voisi tajuta hänen ovelan suunnitelmansa xD Jos mies olisi asunut ikänsä Suomessa kannustaisin, mutta koska on niin erilaisesta kulttuuritaustasta kehotan pysymään kaukana.
Kai olet käyttänyt kortsua? Albaaneilla hiv-tartuntojen taso on sama kuin Euroopassa yleensä, mutta tilastoa vääristää se, että vanhemmilla ikäluokilla tartuntoja on tosi vähän, mutta nuorilla ja erityisesti miehillä sitten ööö, no runsaanpuoleisesti...
Eräs vaihtari 20v. albaanimies puhui opiskelijaporukassa, että mitä sitten vaikka on hiv? Hänen kaikilla kavereilla kotonakin on se. No big deal. Oltiin me suomalaiset vähän huulipyöreänä siinä.
[/quote]
Uhuh! Jep. Ap

Vierailija
52/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin erästä. Oli suomalaisiin verrattuna huomattavasti kiltimpi, iloisempi ja kohteliaampi. Oli nähnyt aika pahoja asioita aikanaan kotimaassaan, ehkä siksi niin ns. hyvä ihminen. Ei mitään negatiivista sanottavaa. Suomessa oma yritys pystyssä, joka työllistää parikymmentä ihmistä. Oli kaiken lisäksi todella komea. Perkele että kaduttaa, kun annoin tämän miehen mennä, joku toinen nainen on hänet nyt ottanut omakseen.

Vierailija
53/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:49"]Ei kyllä kannata jäädä tohon. Etsi vaikka komea jenkki tai holsku, jos ulkomaalaista haluat.

Suomalaiset naiset ovat todella suosittuja ulkomailla, vaikka kotimaiset pakinoitsijat muuta väittävät.
[/quote]
Itse asiassa mulla on ollut lomaromanssit sveitsiläisen, ranskalaisen ja hollantilaisen kanssa. Että mä olen kunnon "mamupatja".

Mies kysyi multa tulevaisuudesta, että mennäänkö joskus naimisiin, hän opettelee suomea ja menee töihin. Siinä vaiheessa meinasin heittää jätkän pihalle. Mua ahdistaa se, että viestitellään aamuin illoin, tavataan lähes päivittäin. Mä tarvisin omaa rauhaa, ja sitä mä en nyt saa. Toisaalta on kivaa, kun on joku jonka kaa viettää aikaa. Haluisin vain tapailla. En tiedä, mitä se meinaa nyt tehdä sen lähtönsä kanssa. Pyys minuakin sinne lomalle. No en helkutissa lähde johonkin Kosovoon.

Mulla on veli.

Tää juttu haiskahtaa kyl. Viisaana laittaisin vaan poikki.

Vierailija
54/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:49"]Ei kyllä kannata jäädä tohon. Etsi vaikka komea jenkki tai holsku, jos ulkomaalaista haluat.

[/quote]
Itse asiassa mulla on ollut lomaromanssit sveitsiläisen, ranskalaisen ja hollantilaisen kanssa. Että mä olen kunnon "mamupatja".

Mies kysyi multa tulevaisuudesta, että mennäänkö joskus naimisiin, hän opettelee suomea ja menee töihin. Siinä vaiheessa meinasin heittää jätkän pihalle. Mua ahdistaa se, että viestitellään aamuin illoin, tavataan lähes päivittäin. Mä tarvisin omaa rauhaa, ja sitä mä en nyt saa. Toisaalta on kivaa, kun on joku jonka kaa viettää aikaa. Haluisin vain tapailla. En tiedä, mitä se meinaa nyt tehdä sen lähtönsä kanssa. Pyys minuakin sinne lomalle. No en helkutissa lähde johonkin Kosovoon.

Mulla on veli.

Tää juttu haiskahtaa kyl. Viisaana laittaisin vaan poikki.

[/quote]
Sori ap kirjoittelee kännyllä, joten siksi teksti tulee yhteen pötköön. Ap

Vierailija
55/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:59"]

Perhe ja sukulaiset ovat todella tärkeitä, mutta toisaalta lastenkasvatuksessa käytetään myös fyysistä väkivaltaa (myös naiset lyövät lapsiaan).

[/quote]

Ruumiillinen kuritus on ihan normaali kasvatuskeino useimmissa maissa. Se on lähinnä vaan pohjoismaissa missä sitä pidetään "hakkaamisena".

Vierailija
56/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:33"]Tapailin erästä. Oli suomalaisiin verrattuna huomattavasti kiltimpi, iloisempi ja kohteliaampi. Oli nähnyt aika pahoja asioita aikanaan kotimaassaan, ehkä siksi niin ns. hyvä ihminen. Ei mitään negatiivista sanottavaa. Suomessa oma yritys pystyssä, joka työllistää parikymmentä ihmistä. Oli kaiken lisäksi todella komea. Perkele että kaduttaa, kun annoin tämän miehen mennä, joku toinen nainen on hänet nyt ottanut omakseen.
[/quote]
Ok, kiva kuulla jotain hyvääkin. Pistää miettimään.
Ap

Vierailija
57/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:59"]

Perhe ja sukulaiset ovat todella tärkeitä, mutta toisaalta lastenkasvatuksessa käytetään myös fyysistä väkivaltaa (myös naiset lyövät lapsiaan).

[/quote]

Ruumiillinen kuritus on ihan normaali kasvatuskeino useimmissa maissa. Se on lähinnä vaan pohjoismaissa missä sitä pidetään "hakkaamisena".
[/quote]
No, aika oleellinen pointti, jos ap ei itse ruumiillista kuritusta hyväksy, oli kasvatuslinja suuressa maailmassa mikä vain. Monessa maassa se muuten on paljon käytetty, mutta täysi tabu, koska vain heikon vanhemman ajatellaan kurittavan ruumiillisesti / vain huonoa lasta joutuu kurittamaan. Näin oli monessa Aasian maassa, joissa olen oleillut.

Vierailija
58/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:33"]Tapailin erästä. Oli suomalaisiin verrattuna huomattavasti kiltimpi, iloisempi ja kohteliaampi. Oli nähnyt aika pahoja asioita aikanaan kotimaassaan, ehkä siksi niin ns. hyvä ihminen. Ei mitään negatiivista sanottavaa. Suomessa oma yritys pystyssä, joka työllistää parikymmentä ihmistä. Oli kaiken lisäksi todella komea. Perkele että kaduttaa, kun annoin tämän miehen mennä, joku toinen nainen on hänet nyt ottanut omakseen.
[/quote]
Ok, kiva kuulla jotain hyvääkin. Pistää miettimään.
Ap
[/quote]
Ota huomioon, että tuo mies on jo tottunut Suomen kulttuuriin nuorena ja hänellä on oleskelulupa. Omasi on kasvanut erilaisessa ympäristössä ja hän on oleskelulupaa vailla. Toki riippuu tosi paljon mistä päin mies on kotoisin, mikä on sosiaalinen status, perhe ja kaveripiiri, mutta ihan oikeasti albaanitaustaisen on lähes mahdoton käsittää täysin, mitä suomalaisen naisen itsenäisyys ja oikeudet oikeasti tarkoittaa. Se on oikeasti ihan eri asia kuin, jos on vaikka teini-iästä asti asunut tällä tai vaikka vanhempana 10v. Tää mies ois just vasta muuttamassa tänne!

Vierailija
59/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:45"]

No, aika oleellinen pointti, jos ap ei itse ruumiillista kuritusta hyväksy, oli kasvatuslinja suuressa maailmassa mikä vain. Monessa maassa se muuten on paljon käytetty, mutta täysi tabu, koska vain heikon vanhemman ajatellaan kurittavan ruumiillisesti / vain huonoa lasta joutuu kurittamaan. Näin oli monessa Aasian maassa, joissa olen oleillut.

[/quote]

Mitä itse olen Vietnamissa nähnyt, niin ei sitä siellä mitenkään tunnuttu peittelevän. Yhdenkin parin tunnin junamatkan aikana useampi lapsi sai läimäyksiä/selkäänsä, yksi jopa konduktöörin toimesta (kun oli kiljunut ja huutanut käytävällä).

Vierailija
60/65 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosovon albaaneissa on muihin mamuihin verrattuna se hyvä puoli, että ovat aika eurooppalaisia, harvemmin mitään uskonnollisia fanaatikkoja ja käytännössä aina vähintään kohtuu laadukkaan peruskoulun käyneitä (eli eivät ole ollenkaan samalla lailla pihalla maailmasta kuin vaikka useimmat afrikkalaiset).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi