Nämä vankien ”hyvistä” oloista pöyristyneet ovat lähtöisin matalakoulutuksisista, epäsivistyneistä kodeista
Eivät osaa keskustella aiheesta ylemmällä tasolla, kuin samaistuen vankien uhreihin, kun taas sivistyneistä kodeista tuleva ei samaistu noiden naisvankien uhriin. Joka ei tällöin sumenna ajattelua.
Olisi kivaa, jos Linna-ohjelmasta olisi myös sivistyneesti ilman vankien alatasoista haukkumista oleva ketju. Tietenkin ylätasoisesti heitä voi siinäkin ketjussa haukkua, mutta niin, ettei sanoja osoita mitään katkeruutta itse vangin persoonaa kohtaan.
Kommentit (142)
Oliko aloitus jotain huumoria? Jos on, on kyllä erilainen huumorintaju kuin minulla.
Tai jos aloitus ei ollutkaan huumoria, että ihan joku oikeasti ajattelee tuolla tavalla "monimurhaajan teko oli karmea, mutta emmehän me voi tietää mikä riita oli taustalla".
En tiedä kumpi on pienempi paha.
Ja mitä tekemistä pöyristyjän lapsuudenkotitaustalla on tämän kanssa? Äitini on lääkäri, isäni juristi.
Aloin seurata tätä Linna-ohjelmaa, ja kokemuksesta en edes avaa av-ketjua aiheesta vaikka tekisi mieli keskustella. Menee vaan usko ihmiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloitus jotain huumoria? Jos on, on kyllä erilainen huumorintaju kuin minulla.
Tai jos aloitus ei ollutkaan huumoria, että ihan joku oikeasti ajattelee tuolla tavalla "monimurhaajan teko oli karmea, mutta emmehän me voi tietää mikä riita oli taustalla".
Ja mitä tekemistä pöyristyjän lapsuudenkotitaustalla on tämän kanssa? Äitini on lääkäri, isäni juristi.
Niin, emme tiedä, mitä siellä taustalla on. Näkee, että iso osa tuomitsee Liljan vain, koska hän on vankilassa ja koska tietävät teon. EIVÄTKÄ sen perustella, mitä itse näkevät.
Ei hänestä nimittäin NÄY, että hän olisi vankilassa tai edes että mikä oli rikoksensa.
Sellaista minä pidän ala-arvoisena suhtautumisena, joka kertoo siitä, ettei sanojan kotitausta ole kummoinen.
Olisi reilumpaa ihmetellä sitä, miten hän voisi olla lähes kenen meistä hyvänsä työkaveri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aloin seurata tätä Linna-ohjelmaa, ja kokemuksesta en edes avaa av-ketjua aiheesta vaikka tekisi mieli keskustella. Menee vaan usko ihmiskuntaan.
Jep. Ohjelma on paljon sivistyneempi, kuin ketju siitä täällä. Eniten häiritsee tosiaan se, miten ala-arvoisvammaiset palstalaiset ”näkevät”, millaisia psykoja Jane ja Lilja ovatkaan, vaikka fakta on se, että jos olisivat mukana esim. 90 days fiance ohjelmassa, eivätkä tässä, niin kukaan ei sanoisi mitään vastaavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ohjelma on paljon sivistyneempi, kuin ketju siitä täällä. Eniten häiritsee tosiaan se, miten ala-arvoisvammaiset palstalaiset ”näkevät”, millaisia psykoja Jane ja Lilja ovatkaan, vaikka fakta on se, että jos olisivat mukana esim. 90 days fiance ohjelmassa, eivätkä tässä, niin kukaan ei sanoisi mitään vastaavaa.
Ap
Eli semmoinen ihmisten epärehellisyys tai se, etteivät ilmeisesti edes tunnista omia vaikuttimiaan arvostellessan muita, häiritsee. Yeah right sä näet Liljassa psykon. Kyllä hän on TÄYSIN SAMANLAINEN, kuin isoin osa esim. tosi-tv 90 days fiance osallistujista 🙂
Ap
Rotta mikä rotta!
Pdän sairaina ihmisiä, jotka ihannoivat rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Rotta mikä rotta!
Pdän sairaina ihmisiä, jotka ihannoivat rikollisia.
Ap on näköjään juuri tällainen. Livenä en ole tällaista ihmistyyppiä tavannut. Onneksi.
Vangeilla ei ole vyötä ja kengännauhoja, jotta eivät hirttäisi itseään.
Mielestäni pitäisi olla aivan toisin, silmukka talon puolesta roikkumassa katosta joka sellissä. Yhteiskunnalle vähemmän vaivaa tällä tavoin.
Totta kai, koska heillä oli huonommat olot kotona kuin nykyvangeilla linnassa.
Suomessa rikollisilla on lepsut tuomiot ja hyvät hotelliolot vankilassa.
Kannatan paljon kovempaa linjaa konnille.
Eli pitkät tuomiot ja karummat kopit.
Pakkotyö olisi myös ihanaa katsottavaa.
Terv koulutettu
On kai se "vähän" haitallista että rikollisilla on paremmat olot vankilassa kuin siviilissä. Kannustaa rikoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, emme tiedä, mitä siellä taustalla on. Näkee, että iso osa tuomitsee Liljan vain, koska hän on vankilassa ja koska tietävät teon. EIVÄTKÄ sen perustella, mitä itse näkevät.
Ei hänestä nimittäin NÄY, että hän olisi vankilassa tai edes että mikä oli rikoksensa.
Sellaista minä pidän ala-arvoisena suhtautumisena, joka kertoo siitä, ettei sanojan kotitausta ole kummoinen.
Olisi reilumpaa ihmetellä sitä, miten hän voisi olla lähes kenen meistä hyvänsä työkaveri.
Ap
Vankilathan on tunnetusti täynmä syttmästi tuomittuja vankeja.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa rikollisilla on lepsut tuomiot ja hyvät hotelliolot vankilassa.
Kannatan paljon kovempaa linjaa konnille.
Eli pitkät tuomiot ja karummat kopit.Pakkotyö olisi myös ihanaa katsottavaa.
Terv koulutettu
Voit olla koulutettu, mutta vanhempasi eivät olleet, ja se näkyy sinussa vahvana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On kai se "vähän" haitallista että rikollisilla on paremmat olot vankilassa kuin siviilissä. Kannustaa rikoksiin.
Ap:n kaltaisten takia ne olot ovat niin hyvät. En ole koskaan ymmärtänyt tätä paapomista.
Vierailija kirjoitti:
Et voi sanoa noin, koska et ole itse ollut vankilassa. Et tiedä, miten paljon sen pahin haitta haittaa versus se, että saa ruokaa vain nenän eteen. On hyvin yksinkertaisen ihmisen merkki kuvitella noin. Ja typerykset osoittaa sen anonyymeinä täällä netissä.
Ap
AP on itse "matalakoulutuksisesta, epäsivistyneestä" taustasta.
P.O. kouluttamaton, sivistymätön
Onko mikään ihme jos näin on? Koulutus ja sivistys ovat välttämättönät työkalut tietoyhteiskunnassa.
Siksihän koulutus on maksuton ja osittain pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi sanoa noin, koska et ole itse ollut vankilassa. Et tiedä, miten paljon sen pahin haitta haittaa versus se, että saa ruokaa vain nenän eteen. On hyvin yksinkertaisen ihmisen merkki kuvitella noin. Ja typerykset osoittaa sen anonyymeinä täällä netissä.
Ap
Aika moni suomalainen on ollut armeijassa
:D Hauska.
Kerro vielä ap mitä tämä ylemmällä tasolla keskusteleminen tarkoittaa. Sitä että sanotaan ne asiat joista olet samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No nythän se selvisi, Ap on vanha linnaruuna. Sehän selittääkin paljon näistä sairaista ajatuksista.
Minusta Linna oli ihan kivaa katsottavaa. Olisin katsonut enemmänkin. Minä en nähnyt vankeja minään häiriintyneinä yksilöinä, paitsi Tiinan ja Mirellan. Esim. Jane vaikutti oikein sympaattiselta ja mukavalta ihmiseltä esim. naapuriksi. Sen sijaan Tiinan ja Mirellan kaltaisia vvhite t.:eja en haluaisi naapuriini sekoilemaan.
Liljan teko on karmea, mutta emmehän tiedä, millainen riita siellä oli Liljan äitiini päin taustalla, jonka Lilja kosti. Pitää muistaa, että myös hänen isänsä on ollut vankilassa ja ne olivat isän sukulaisia.
Lilja vaikutti mielestäni täysin normaalilta naiselta, toki matalalta tasolta tulevalta, mutta ei heihin muihin matalan sosioekonomisen luokan ihmisiin liittyen mitään poikkeavaa.
Vanginvratijanainen oli stressaantunut, mutta pätevän ja hyvän työssään oloinen.
Minua ei henkilökohtaisesti sieppaa lainkaan, vaikka vangeilla olisikin uudet oltavat ja modernia. Ei se ole sinun katsoja, ammattitaitoasi suunnitella sitä, millainen vankeinhoito Suomessa on. Et sinä voi siihen mitään painavaa, älykästä etkä pätevää lausua.
Ap