Miksi paperityöntekijöille ei kelpaa normaali työaika?
Keskimääräinen viikottainen työaika on 34 h. Nyt pitäisi tehdä pari tuntia viikossa lisää mutta ei kelpaa. Vielä ottaen huomioon että palkat on tähtitieteelliset kun kyse on normaalista duunarihommasta. Siistiä sisätyötä pääosin. Toivottavasti UPM ei anna periksi.
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Paperityöntekijät tekevät myös yötyötä ja siksi 34h viikossa on perusteltua.
Hoitajat tekevät myös yötyötä ja 34 tuntia ei riitä mihinkään. Palkka on puolet paperityöntekijän palkasta ja duuni todella v-maista siihen verrattuna. Vastuut myös aivan eri luokkaa kun puhutaan ihmishengistä.
Sitä kyllä ihmettelen kuinka nuo työntekijät ovat niin pässejä, että antavat liiton neuvotella heidän puolestaan. Liiton dirikoilla on melko vähän menetettävää ja heillä jos kenellä on oma talous kunnossa kun palkat on vielä kohtuuttomammat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sinulle kelpaa sama palkka kuin ennen, mutta tekisit jatkossa 40 tuntia viikossa?
Siksi koska se palkka on ollut täysin kohtuuton suhteessa työaikaan ja työn vaativuuteen.
Muttei työnantajan tienesteihin. Paperialallahan toteutuu monesti toivottu tilanne eli työntekijät saavat isomman siivun tekemästään tuloksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole koskaan paperitehtaalla käynytkään. Miksi et vaadi hoitajia samalla palkalla 24/7 töihin? Ulise omasta palkastasi ja puutu epäkohtiin, älä lähde uikuttamaan toisten töistä tai palkoista.
Olen käynyt. Hoitajille sama palkka kuin paperityöntekijöille? Kannatan. Kuka on vaadittu 24/7 töihin? Minulla ei ole valittamista palkastani, olen siihen erittäin tyytyväinen. En uikuta. Paperityöntekijöiltä on suhteellisuudentaju täysin kateissa ja uskovat sokeasti mitä liitto sanoo. Oma järkikin pitäisi sanoa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sinulle kelpaa sama palkka kuin ennen, mutta tekisit jatkossa 40 tuntia viikossa?
Siksi koska se palkka on ollut täysin kohtuuton suhteessa työaikaan ja työn vaativuuteen.
Muttei työnantajan tienesteihin. Paperialallahan toteutuu monesti toivottu tilanne eli työntekijät saavat isomman siivun tekemästään tuloksesta.
Yritystoiminnan tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa. Elämme markkinataloudessa.
Onhan se varmaan rankkaa katsella valvomossa ruutuja kun joutuu töissäkin käymään keskimäärin joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se varmaan rankkaa katsella valvomossa ruutuja kun joutuu töissäkin käymään keskimäärin joka toinen päivä.
Kyllä siinä perse saattaa puutua ja tuntuu siksi epämukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole koskaan paperitehtaalla käynytkään. Miksi et vaadi hoitajia samalla palkalla 24/7 töihin? Ulise omasta palkastasi ja puutu epäkohtiin, älä lähde uikuttamaan toisten töistä tai palkoista.
Olen käynyt. Hoitajille sama palkka kuin paperityöntekijöille? Kannatan. Kuka on vaadittu 24/7 töihin? Minulla ei ole valittamista palkastani, olen siihen erittäin tyytyväinen. En uikuta. Paperityöntekijöiltä on suhteellisuudentaju täysin kateissa ja uskovat sokeasti mitä liitto sanoo. Oma järkikin pitäisi sanoa jotain.
Kuka maksaa hoitajien palkan? Kuka maksaa paperityöntekijöiden palkan?
Kukaan ei halua luopua jo saavutetuista eduista, oli sitten kyseessä mikä ammattiryhmä tahansa tai vaikka tulonsiirroilla eläjät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi osakkeenomistajien olisi saatava lisää voittoa?
Osakeyhtiön ainut tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa. Googlaa osakeyhtiölaki jos olet koulun yhteiskuntaopintunneilla nukkunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muualla 3-vuorotyötä tekevät 34 tuntia viikossa?
Valvomoita pyöritetään niin ohuella väellä, että niitä öitä voi olla peräkkäin 4, jonka jälkeen 3 vapaata ja sitten 3 aamua-3 iltaa. Eli esim su-ke yö, torstaista vapaa ja su aamuun. Vuoro 8 tai 12h. Aika raskaalta nuo viikot on välillä sivusta katsottuna vaikuttaneet vaikka kokonaistyöaika jää ka 3,5h omaa viikkotyöaikaa pienemmäksi.
Oletko nähnyt ikinä esimerkiksi hoitajan työvuorolistoja?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kaikille paperitehtaan työntekijöille ei riitä niitä ruutuja katseltavaksi. Siellä saa aika monta vuotta tehdä niitä muita töitä päästäkseen koneenhoitajaksi. Jos puhutaan ihan paperikoneesta eikä mistään pahvinjalostuskoneesta, joilla on myös raskaan paperin soppari käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa hoitajien palkan? Kuka maksaa paperityöntekijöiden palkan?
Julkisella puolella palkan maksaa veronmaksajat. Yksityisellä puolella yritysten asiakkaat viime kädessä. Asiakkaat siirtyvät muualle jos hinta ei ole kilpailukykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystoiminnan tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa. Elämme markkinataloudessa.
Neuvostoliitossa oli tehtaita jotka olemassa vain työpaikkoja varten. Tehtaan alkupäässä kasattiin tuote ja loppupäässä purettiin, sitten osat kärrättiin takaisin alkupäähän. Tehtaasta ei lähtenyt ulos yhtään tuotetta 😅
Vierailija kirjoitti:
Miksi osakkeenomistajien olisi saatava lisää voittoa?
Etkö ole käynyt peruskoulua kun pitää noin typeriä kysellä? Vai etkö oppinut? Kannattaako sitten kommentoidakaan jos ei tietoa ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitossa oli tehtaita jotka olemassa vain työpaikkoja varten. Tehtaan alkupäässä kasattiin tuote ja loppupäässä purettiin, sitten osat kärrättiin takaisin alkupäähän. Tehtaasta ei lähtenyt ulos yhtään tuotetta 😅
Kyllä, ja mukavat oltavat kaikilla maan asukkailla. Kommunismin aiheuttama tilanne ei ole korjaantunut vieläkään vaikka Neuvostoliiton päättymisestä on aikaa kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Olen metallialalla hitsaaja. Teen 3-vuorotyötä ja 40h viikossa. Palkka vain 2500€/kk.
näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kaikille paperitehtaan työntekijöille ei riitä niitä ruutuja katseltavaksi. Siellä saa aika monta vuotta tehdä niitä muita töitä päästäkseen koneenhoitajaksi. Jos puhutaan ihan paperikoneesta eikä mistään pahvinjalostuskoneesta, joilla on myös raskaan paperin soppari käytössä.
Ja työn tekee koneet.
Ja sitten valtio tekee tappiota ja sinä rahoitat sen maksamillasi veroilla.