Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan laihtua

Vierailija
20.06.2015 |

Mitat on 165/113 ja ikää on 19 vuotta

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:57"]

Mulla samat suunnitelmat, eli normaalia ruokaa,lautasmallin mukaan, ei siis mitään kikkailua,karppausta tms mitä nyt monet ihan villinä noudattaa. Valkoiset jauhot minimiin ja sokeri. Hedelmien sokeria en välttele,vain valkoista sokeria. Mikähän tosiaan olisi sopiva määrä sitä ruokaa? 2 perunaa ja 2dl kastiketta? 

[/quote]

Kaksi DESIÄ kastiketta? Siis KAKSI hemmetin DESIÄ kastiketta? Mihin sitä kastiketta ylipäätään tarvitaan? 

Vierailija
22/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 23:55"]

Kannattaisiko teidän mennä lääkäriin tai ravitsemusterapeutin luokse ja laatia järkevä, terveellinen ruokavalio, jota noudattaa?

[/quote]

Lääkärit eivät ravinnosta paljonkaan tiedä.
[/quote]

Mä kävin terveydenhoitajalla elintapavalmennukseksi kutsutussa jutussa. Mulle katsottiin suunnilleen kalori- ja liikuntamäärä kohdilleen. Syödä mun pitäis viis kertaa päivässä niitten peruslautasmallin mukaan, mut on se aika vaikeeta kun oon vuosia vetänyt ihan miten sattuu ja herkkuja.

Oon 168 cm ja painan joku 90 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 23:55"] Kannattaisiko teidän mennä lääkäriin tai ravitsemusterapeutin luokse ja laatia järkevä, terveellinen ruokavalio, jota noudattaa? [/quote] Lääkärit eivät ravinnosta paljonkaan tiedä. [/quote] Mä kävin terveydenhoitajalla elintapavalmennukseksi kutsutussa jutussa. Mulle katsottiin suunnilleen kalori- ja liikuntamäärä kohdilleen. Syödä mun pitäis viis kertaa päivässä niitten peruslautasmallin mukaan, mut on se aika vaikeeta kun oon vuosia vetänyt ihan miten sattuu ja herkkuja. Oon 168 cm ja painan joku 90 kg.

[/quote]

Ainahan ne neuvoo lautasmallin ja usein syömistä. Niillä on ohjeet, mitä pitää neuvoa ja suositella. Eikä niistä saa poiketa.

Vierailija
24/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkukaa hyvin!! Söin tänään yli 3000kcal kun nukuin viime yönä vain 6h. Salillekkaan ei jaksa näin heikoilla unilla :$ Normisti pysyn hyvin alle 2000kcal. Väsyneenä mättään jatkuvasti energiaa suuhuni :( Kun ruokapäiväkirjasta huomasin väsyneisyyden ja ahminnan yhteyden aloin ymmärtämään tosi lihavia vauvojen ja taaperoiden vanhempia. Musta tulee auttamatta sellainen ellen oikeasti punnitse ruokiani ja nuku joka välissä pieniäkin päikkäreitä.

Vierailija
26/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slankalla -35 kg ja hyvältä maistuu :)

Vierailija
27/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaannun nyt teidän keskusteluun, mutta mun mielestäni ei kannata alkaa nutraamaan tms. jos aikaa haluata pysyviä tuloksia! Itse aloitin juoksun ja koti jumpan (netistä katon youtubesta jumppia) ja huomasin, että makean nälkä lähti ja muutenkin ruokahalu väheni. Ja plussana oon kiinteytynyt ja laihtunut hiukan. Vaikka normaali painon ylärajalla olin kun kuntoilun alotin.

Kun alottaa maltillisesti kuntoilun ja laihdutuksen, jaksaa sitä pidempään.

Mulla itsellä nämät käytössä:

http://www.pori.fi/material/attachments/vapaa-aikavirasto/liikunnanohjaus/5twOyf7LV/juoksuohjelma_11vkoa.pdf

(millon mikäkin jumppa)

Ja sitten on joku juoksuohjelma minkä nimeä en muista. joku cxt5 tai jotain sinne päin, ei se tuo oo, mut jos tulee tuon tyylinen vastaan.

Tsemppiä kaikille. Rohkaskaa toinen toisianne! Ootte hyviä. :)

Vierailija
28/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:57"]

Mulla samat suunnitelmat, eli normaalia ruokaa,lautasmallin mukaan, ei siis mitään kikkailua,karppausta tms mitä nyt monet ihan villinä noudattaa. Valkoiset jauhot minimiin ja sokeri. Hedelmien sokeria en välttele,vain valkoista sokeria. Mikähän tosiaan olisi sopiva määrä sitä ruokaa? 2 perunaa ja 2dl kastiketta? 

[/quote]

Kaksi DESIÄ kastiketta? Siis KAKSI hemmetin DESIÄ kastiketta? Mihin sitä kastiketta ylipäätään tarvitaan? 
[/quote]

Jep, metsään menee ennenkuin dieetti on edes alkanut.

Vierailija
29/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:57"] Mulla samat suunnitelmat, eli normaalia ruokaa,lautasmallin mukaan, ei siis mitään kikkailua,karppausta tms mitä nyt monet ihan villinä noudattaa. Valkoiset jauhot minimiin ja sokeri. Hedelmien sokeria en välttele,vain valkoista sokeria. Mikähän tosiaan olisi sopiva määrä sitä ruokaa? 2 perunaa ja 2dl kastiketta?  [/quote] Kaksi DESIÄ kastiketta? Siis KAKSI hemmetin DESIÄ kastiketta? Mihin sitä kastiketta ylipäätään tarvitaan?  [/quote] Jep, metsään menee ennenkuin dieetti on edes alkanut.

[/quote]

Yritetään pitää ketju positiivisebna, jooko? Kuinka paljon siis sinun näkökulmastasi olisi hyvä määrä kastiketta? Onko kastikkeissa eroja?

Vierailija
30/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan. Lähtopaino 96 kg ja pituus 172 cm.

Vierailija
32/35 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 166 cm ja painoa 92 kg. Olen koittanut kaikkia laihdutusjuttuja mutta aina kyllästyn. Kait pitäisi palkata PT...

Vierailija
33/35 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/35 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sillä tavalla kuulu joukkoon, että en laihduta, ja olen aikoinaan laihduttanut normaalipainon yläpäästä/lievän ylipainon rajoilta normaalipainon keskikohdille. Eli pahoittelut etukäteen tästä, sillä ei minun laihduttamista voi verrata esim ap:n tilanteeseen ihan täysin. Tahdonvoimaa vaaditaan taatusti enemmän.

Mutta ketjusta tuli mieleeni juuri katsomani parit dokkarit ylipainoisuudesta ja sen hoidosta. Yksi tärkein viesti oli, että ei ikinä kannata aloittaa laihdutusta vain liikunnan avulla. Ja mitä enemmän painoa, sen tärkeämpää on laittaa fokus pelkästään ruokavalioon. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä se liikunta sitten tulee sieltä aikanaan, kun on hyvä olla omassa vartalossa ja halu käyttää sitä. Yhtä suklaapatukkaa kohden saat hölkätä ainakin puoli tuntia, ja liikunta usein lisää ruokahalua, joten laihduttamiskeinona sellaisenaan se on varsin huono. Toki liikunnalla on terveyteen hyvin positiivisia vaikutuksia, mutta jos lähtöpaino alkaa olla sen 100kg, niin tärkein vaikutus terveyteen tulee sillä hetkellä painonpudotuksen kautta - ja se onnistuu helpoiten ruokavaliolla. Sen ruokavalion muuttaminen on helpommin sanottu kuin tehty, sillä ihmiset ovat aika yksilöllisiä niin mieleltään kuin tavoiltaan. Joillekin toimii todella hyvin kickstarttina esim paasto, josta sitten siirrytään hyvään terveelliseen ruokavalioon, toisilla vaikkapa vähähiilihydraattinen ruokavalio, kun taas toisilla ihan perinteinen lautasmalli. Itse olen sitä koulukuntaa, että dieetilläkin pitää olla herkkupäivä kerran viikossa, mutta ei se kaikille vaan sovi. Toisille ne herkut on kuin tupakka, ja helposti sortuu sitten uudelleen. Ehkä paras resepti painonhallintaan onkin itsensä rakastaminen niin paljon, että keholleen haluaa tarjota parasta ravintoa ja hyvinvointia? Joten älkää unohtako tunnepuolta, ja miettikää miksi esim stressi tai vaikkapa suru (mikä kelläkin on se laukaiseva tekijä) ajaa syömään liikaa, liian usein, tai keholle huonoa ruokaa. Tsemppiä kaikille! :)

Vierailija
35/35 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan niiden dokkareiden pointti oli nimenomaan se, että ylipaino ei synny liikunnanpuutteesta (vaikka media, suurin pudottaja ym ohjelmat) tällaista kuvaa luovat, vaan puhtaasti ylensyönnistä. Suurin osa meistä normaalipainoisistakin on ihan toimistötyössä, jonne kuljetaan autolla ja takaisin, tämän lisäksi salilla käydään pari kertaa viikossa ja ehkä kävely/hölkkälenkillä saman verran. Kalorimääräisesti tuolla liikunnalla ei ole hurjaa vaikutusta - vaikka toki ruokatapoihin voi ollakin. Eli ylipainoisille tehdään tavallaan karhunpalvelus, kun uskotellaan että laihtuminen vaatii hurjat 3x päivässä treenit (esim suuri painonpudotus -ohjelma). Harvalla on ihan oikeasti tuollaiseen mahdollisuutta ja aikaa, ja mielentila saattaa olla täysin väärä jotta voisi kyetä tuollaiseen ponnistukseen. Kaiken lisäksi ihmiselle tulee illuusio siitä, että ei voi laihtua käyttämättä useita tunteja päivässä laihtumiseen. Laihtua voi pelkkää ruokavaliotakin muuttamalla, ja totta kain liikunta on hyvä ottaa kuvioihin jossain vaiheessa, mutta sitä ei kannata pitää laihduttamisen ehtona. 

35