Maksatko palkastasi ensin itsellesi?
Monet säästövinkit kehottavat toimimaan niin, että kun palkka tulee tilille, siitä laitetaan vähintään 10% heti säästötilille tai rahastoon. Eli jos käteen jää vaikka verojen jälkeen 2000€, 200€ maksetaan itselle, ennen kuin maksetaan edes muita laskuja.
Olen pienituloinen yh, joten säästäminen on ollut hankalaa, mutta olen ottanut tämän neuvon käyttöön tänä vuonna Muita itselle maksajia
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi maksan asumisen yms pakolliset kulut. Sitten muut laskut. Sitten jos jää, niin säästöön.
Tällä tavalla ei tule häätöä tai maksumuistutuksia.
Jokunen tonni säästössä ei lämmitä jos saat maksuhäiriömerkinnän tai häädön.Itse maksan asumiseen liittyvät kulut sekä lainanlyhennyksen juuri sinä eräpäivänä, mikä laskuun on merkitty. Miksi maksaa ennenaikaisesti mitään, eihän siitä saa edes korkohyötyä?
Käyn kerran kuussa tilipäivänä laittamassa maksuun kaikki laskut. En tykkää kytätä jokaista laskua erikseen.
Miten se onnistuu? Osa laskuistahan ehtii mennä eräpäivän yli, jos kerran kuukaudessa vaan yrittää laskunmaksun hoitaa. Vai oletko laittanut suurimman osan automaattihyväksyntään?
Laitan säästöön sen mitä on jäljellä kuun lopussa. Yleensä 100-200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan netostani ekaksi 10% seurakunnalle, niin se menee Raamatun mukaan :)
Haluaisin myös maksaa seurakunnalle tuon 10%, mutta olen kahden teini-ikäisen nuoren totaali-yksinhuoltaja ja sinnittelen, ettei tarvitsisi pyytää apua seurakunnalta laskujen maksuun.
Olen uskossa. Tämä vaivaa minua, että en kykene lahjoittamaan rahaa kirkolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan netostani ekaksi 10% seurakunnalle, niin se menee Raamatun mukaan :)
Haluaisin myös maksaa seurakunnalle tuon 10%, mutta olen kahden teini-ikäisen nuoren totaali-yksinhuoltaja ja sinnittelen, ettei tarvitsisi pyytää apua seurakunnalta laskujen maksuun.
Olen uskossa. Tämä vaivaa minua, että en kykene lahjoittamaan rahaa kirkolle.
10 % pystyy kaikki maksamaan, halusta se on kiinni.
Taisivat luulla että luii lakia heillekin. Eihän nämä Raamatun jutut koske kuin uskovaisia, muiden ei tarvitse miettiä.