Onko normaalia, että 15v teinipoika syö yksin 400 grammaa jauhelihaa yhdeltä istumalta?
Tiedän, että tuossa iässä ruokamäärät usein kasvavat, mutta vaikuttaa aika hurjalta kun katsoo sitä lihan määrää. Paistaa itse pannulla, joskus laittaa sipulia ja herkkusieniä joukkoon ja syö yleensä ketsupin tai jonkin majoneesin kanssa. Ei ole ylipainoinen ja harrastaa liikuntaa silloin tällöin.
Kommentit (61)
ihan normaalia. Ja jauheliha ei ole mitään kallista ruokaa. Minä en koskaan säästä ruokaa, maksan mielelläni ruoan lapsille. Nälkää ei saa joutua näkemään. Ihmettelen miksi monet vanhemmat haluaa säästää ruokamenoissa, meneekö rahat alkoholiin ja tupakkaan vai. Pojalle kannattaa ostaa myös kalaa. Esim. lohta ja pakastekalaa.
Opettaisin tekemään spagetti bolognesea, lihapullia ja perunamuusia, mitä näitä nyt on. En antaisi syödä kokonaista jauhelihapakettia sellaisenaan. Vaikka en kyllä yhtään epäile etteikö omatkin samanikäiset poikani jaksaisi tuota lihamäärää kerralla syödä.
Vierailija kirjoitti:
Peseekö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Naurattaako oikeasti tämä? Tylsin vitsi, mitä olen kuullut. Pikku-Kalletkin on parempia.
Vierailija kirjoitti:
No voin itsekin syödä semmoisen määrän. Eihän se ole edes paljon. Ja olen hoikka nainen.
No onhan tuo ihan hemmetin paljon, oli sitten iso tai pieni ihminen. Vaikka sen jaksaisi syödä, niin silti se on paljon. 15-vuotias teinipoika on ainoa, jolta tuollaisen määrän ymmärrän.
Suositus nykyään taitaa olla 500 g VIIKOSSA. Syöpäyhdistyksen suositus punaiselle lihalle on vielä pienempi - 300 g.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peseekö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Naurattaako oikeasti tämä? Tylsin vitsi, mitä olen kuullut. Pikku-Kalletkin on parempia.
Jos olisit palstaillut tarpeeksi kauan niin kyllä naurattaisi sinuakin
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä saa sellaisenaan syödä. Nyt pikainen kurinpalautus!
Mikä laki sen kieltää? Meilläkin poika tekee usein ruokaa ja syö isoja annoksia. Liikkuu paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan terveellistä. Liha on karsinogeeni ja jo 50 grammaa lihaa päivässä nostaa riskiä saada syöpä. Onnittelut tulevan peräsuolisyövän kanssa.
Tosi kiva. Kuka haluaisikaan elää paskavaipoissa ikuisesti avokadosalaatin kera.
Olen joskus syönyt myös koko paketillisen paistettua jauhelihaa. On tosi hyvää. Siitä saa rautaa.
Epäterveellistä, ympäristöä kuormittavaa ja kallista. Mikset vanhempana laita stoppia moiseen lihan mättämiseen? Ei perhepaketti jauhelihaa ole mikään välipala..
Kyllä ne ruokamäärät ovat melkoisia, eikä tarvitse huolestua, jos ei painoa ala kertymään. Meilläkin saattaa poika syödä jauhelihapaketin tai jonkun vaikka broileriboksin ihan yksinään. Eilen se keitti kennollisen kananmunia ja söi ne kaikki. Kasvava lapsi tarvitsee energiaa.
Varmaan on. Ainakin mun veli söi kerralla joskus jopa 700g pkt:n jauhenlihaa, oikeesti ja puoli pakettia ruisleipää. Ei edes harrastanut erityisesti liikuntaa, joskus salia muttei ollut mikään urheilija. Hoikka oli kuitenkin ja kasvoi vaan. Ärsytti niiiiin paljon tappina alle 50-kiloisena siskona katsoa vierestä kun en ole ikinä voinut syödä kylläiseksi edes kerran päivässä tai lihon. Sitten toinen joka päivä lihomatta siinä vieressä vetelee KILON ihramättöä naamariin, röyh!
Uskokaa jo, että pikkukakarat syö kymmenen kertaa vähemmän kuin teinit.
Lisäksi kakarat on aina silmän alla= huoli pois.
Teinit ei =huolta enemmän.
Onnea vaan kaikille 20 vuoden kasvatushommaan.
Ihan sairasta. Hän ei ole kuullut tasapainoisesta ja monipuolisesta ruokavaliosta? Vanhempien pitäisi huolehtia järkevästä syömisestä, mutta lapsethan päättää itse ja tekee mitä haluaa nykyään.
Mutsi olisi saanut hepulin, jos olisin vetänyt lihaa ilman perunoita tms. Lisukkeita. Kyllähän pelkkää lihaa voi vetää nälkäänsä suuriakin määriä.
Kasvava nuori, kuluttaa kaiken minkä syö. Ja eikös ole ihan positiivista, että itse tekee. Vähitellen voi opettaa uusia juttuja tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellistä, ympäristöä kuormittavaa ja kallista. Mikset vanhempana laita stoppia moiseen lihan mättämiseen? Ei perhepaketti jauhelihaa ole mikään välipala..
Prismassa 400 grammaa naudan jauhelihaa maksaa 3,48 €. Sikanautaa saa hintaan 2,20 €
https://www.foodie.fi/entry/kotimaista-naudan-jauheliha-400-g/641489350…
Millä matematiikalla tämä on mielestäsi jotenkin kallista?
Normisettiä..
Ihmettelen, ettei meidän kolme teinipoikaa ole vielä jääkaappia saaneet syötyä..kaikki muu sieltä ansiokkaasti kyllä häviää...
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta. Hän ei ole kuullut tasapainoisesta ja monipuolisesta ruokavaliosta? Vanhempien pitäisi huolehtia järkevästä syömisestä, mutta lapsethan päättää itse ja tekee mitä haluaa nykyään.
Juurihan se ap tuolla aiemmin sanoi, että se poika syö kyllä muutakin, kuten hedelmiä ja vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sano että voi keittää perunoita tai pastaa kaveriksi. Kallista tuolleen syödä paljaaltaan.
Saman se 400 g jauhelihaa maksaa, oli siinä vierellä perunoita tai ei.
Siinä on noin 900 kaloria. Hesen kerroshampurilainen ja ranskalaiset on 941 kaloria. Yli tonnin menee jos ottaa kokiksen.