Haluan eroon Thyroxinista. Kuinkahan onnistuisi?
Minulla on siis kilpirauhasen vajaatoiminta. Haluan eroon lääkkeestä.
Kommentit (35)
Miksi haluat eroon siitä? Onko siitä jotain haittaa?
Ota yhteyttä endokrinologiin ja mene juttusille, jos hänellä olisi sulle jotain vaihtoehtoja tarjottavana.
Mulla meni koko lääkitys uusiksi, kun päätin käydä sellaisella. Mulla on kilppariongelma myös, kuten verenpaine, diabetes2, kolesteroli....
Diabetes2 ja kolesteroli hävisi mun elämästä, mutta kilpirauhaslääkitys yms lääkitys jäi, mutta pieneni huomattavasti.. Se kyllä yleensä onkin loppuelämän juttu, mutta suuria muutoksia ja toisenlainen lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla hankala toive tuo. Kun kroppa ei eritä tarvittavaa määrää tarvittavaa ainetta, jotta kaikki olisi tasapainossa, niin se on korvattava teollisella valmisteella. Vähän sama kuin insuliinivaje.
Mulla oli kilpparin liikatoimintaa ja siinäkin oli kroppa sekaisin. Lääkkeillä olin pari vuotta, jonka jälkeen en ole tarvinnut, mutta tuokin uusii helposti.
Hormonit kropassa vaikuttavat ihmeen paljon siihen, että kaikki toimii tasapainoisesti kuten pitää. Tyroxiinikin on oikeastaan hormonivalmiste, ei lääke.
Hieman erikoinen vertaus. Insuliinivajetta usein pystyy höllätä ruokavaliolla. Insuliinin puutos olisi eri juttu. Siihen ei ruokavalio pure.
Haluat siis olla sairas ja kärsiä oireista.
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis olla sairas ja kärsiä oireista.
Onhan niitäkin ihmisiä. Sekin on sairaus.
ohis
Älkää ihmeessä! Tulet hulluksi, sairastut ja menetät työkykysi, jos lopetat thyroxinin.
Voihan minulla vähän olla sitä hormonintuotantoa. Aion kyllä selvittää asian ja ehkä kokeilla erittäin erittäin hitaasti vähentää lääkettä. Vajaatoiminta ei koskaan ole ollut mikään kovi paha edes. Annostus on aika pieni, joka toinen päivä 50 mcg ja joka toinen päivä 100mcg.
Millaiset arvot sinulla oli kun lääkitys aloitettiin?
Millaiset arvot nyt?
Tiedät varmaan, että vajaatoiminta on TAPPAVA sairaus myöskin jos hormonipuutosta ei hoideta...
Eri asia on tietysti se, onko sulla koskaan ollutkaan vajaatoimintaa?
Jos kilpirauhanen ei toimi niin se ei toimi. Kaikki elitoiminnot tarvitsevat kilpirauhasen erittämää hormonia ja jos sitä ei muualta saa kuin purkista, niin sitten sitä on otettava purkista. Toki on muitakin valmisteita kuin Thyroxin.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset arvot sinulla oli kun lääkitys aloitettiin?
Millaiset arvot nyt?Tiedät varmaan, että vajaatoiminta on TAPPAVA sairaus myöskin jos hormonipuutosta ei hoideta...
Eri asia on tietysti se, onko sulla koskaan ollutkaan vajaatoimintaa?
En tiedä itse asiassa mutta tietääkseni lääkitys on aloitettu vähän kokeiluluontoisesti parikymppisenä. Arvot eivät ole olleet mitenkään hälyttävät. Mitkä arvot ovat nyt... TSH luokkaa 1-2 ja se toinen arvo 15-17 muistaakseni. Ap
Noin kymmenen vuotta olen lääkettä syönyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voihan minulla vähän olla sitä hormonintuotantoa. Aion kyllä selvittää asian ja ehkä kokeilla erittäin erittäin hitaasti vähentää lääkettä. Vajaatoiminta ei koskaan ole ollut mikään kovi paha edes. Annostus on aika pieni, joka toinen päivä 50 mcg ja joka toinen päivä 100mcg.
Eikö sun kilpirauhasta ole ultrattu? Mulla tehtiin se heti , kun haluttiin varmistua, ettei ole syöpää. Ultrassa selvisi myös se, ettei toimi enää ollenkaan, kun kilpitauhanen oli kuvissa verkkomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kilpirauhasta ole ultrattu? Mulla tehtiin se heti , kun haluttiin varmistua, ettei ole syöpää. Ultrassa selvisi myös se, ettei toimi enää ollenkaan, kun kilpitauhanen oli kuvissa verkkomainen.
Ei ole ultrattu ei. Minkälainen sinun historiasi vajaatoiminnan(?) suhteen on ollut? Ap
Vierailija kirjoitti:
Noin kymmenen vuotta olen lääkettä syönyt. Ap
Ei sitä turhaan saa sydä, koska silloin varsinkin kilpirauhanen lakkaa toimimasta, kun hormoonia tulee purkista.
Lopeta niiden syöminen ja heitä pilleripurkki roskiin. Sillä niistä pääsee.
Onko Thyroxinista jotain haittaa? Jos arvot ovat olleet vajaatoiminnan puolella, en jättäisi lääkettä pois. Kilpirauhasen vajaatoimintaa ei kannata jättää hoitamatta.
Terkuin sama vaiva ja samat lääkkeet
Nykyiset arvot ovat: 2.23 ja 17.5. Ap
Aika ihmeellinen ongelma. Ihminen tarvitsee välttämättä tietyt hormoninsa. Ei niitä turhan päiten elimistössä ole. Jos sun kilpirauhasesi ei eritä riittävästi thyroxinia, niin eikö ole ihan maalaisjärjellekin selvä asia, että sitten pitää ottaa lisää purkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminnan diagnostiikassa ei todellakaan tarvita ultraääntä. Toki silloin jos kilpirauhasessa tuntuu jokin ylimääräinen kyhmy/kyhmyjä.
Taitaa olla hankala toive tuo. Kun kroppa ei eritä tarvittavaa määrää tarvittavaa ainetta, jotta kaikki olisi tasapainossa, niin se on korvattava teollisella valmisteella. Vähän sama kuin insuliinivaje.
Mulla oli kilpparin liikatoimintaa ja siinäkin oli kroppa sekaisin. Lääkkeillä olin pari vuotta, jonka jälkeen en ole tarvinnut, mutta tuokin uusii helposti.
Hormonit kropassa vaikuttavat ihmeen paljon siihen, että kaikki toimii tasapainoisesti kuten pitää. Tyroxiinikin on oikeastaan hormonivalmiste, ei lääke.