Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias poikani ei ole varmaan vuoteen pessyt hampaitaan

Vierailija
09.02.2022 |

Kuin hädin tuskin kerran kuussa. Kävi tänään suuhygienistillä ja reikiä nolla 👀 Vähän hammaskiven siinä se. Onko hampaiden pesu turhaa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä pesemään hampaat.

Ilmeisesti ei syö / juo sokeria, mikä on oikein hyvä.

Vierailija
2/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kohta enää tarvitsekkaan: mätänevät pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sulla tuleva ikuinen kotimanboi. Ei löydy tyttö- tai poikaystävää sellaiselle, joka ei pese hampaitaan.

Vierailija
4/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pessyt koskaan kun olin tuon ikäinen ja koko elämän aikana ehkä kaksi reikää? Ei ihan nolla kuitenkaan.

Sitten 16 vuotiaana aloitin pesemään ennen ”bileisiin” menoa. Nykyään pesen silloin tällöin, kai nyt joka toinen päivä kuitenkin

Vierailija
5/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää kyllä ne ensimmäiset hampaat irtoaa siinä 30 ikävuoden tietämissä. Viisikymppisenä ei ole muuta kuin tekohampaat suussa.

Vierailija
6/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinun tehtäväsi huolehtia että jatkossa pesee! Itse ottaisin tietyt edut, kuten pelaamisen tms. pois kunnes alkaa sujumaan ja valvoisin vieressä että pesee hampaansa.

Kyse on terveydestä kuitenkin.

Vierailija
7/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai siellä ientaskut katsottiin. Hammaskiveä vähän, ok, mutta ientaskut muuten.

Tai ehkä se sitten on mahdollista, ettei tuu reikiä eikä ientaskuja hammashygienian huonolla tolalla ollessa. Ientulehdustakaan ei siis ole.

No, vuosi on aika lyhyt aika, ehkä ongelmia vielä tulee just ientulehduksen suuntaan. Ja sit tippuu hampaat, ehkä syöpyy leukaluukin...

Vierailija
8/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se hampaiden kuntoa  on hammasluusta kiinni ja ravinnosta mitä syö,  tuskin Afrikassa hampaita pestään enemmän kuin meillä ja kaikilla on loistavan valkoiset upeat hampaat.

Kehoittaisin nuorta huolehtimaan hampaistaan, jos tahtoo joskus seurustella ja suukonkin saada.

Vierailija
9/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa oikean helmen onnistunut kasvattamaan! Olet varmasti ylpeä. Poikasi tulevaisuus kuulostaa kerrassaan upealta. 

Vierailija
10/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se hampaiden kuntoa  on hammasluusta kiinni ja ravinnosta mitä syö,  tuskin Afrikassa hampaita pestään enemmän kuin meillä ja kaikilla on loistavan valkoiset upeat hampaat.

Kehoittaisin nuorta huolehtimaan hampaistaan, jos tahtoo joskus seurustella ja suukonkin saada.

Ovvai? No, oon kyllä nähnyt kuvissa/dokufilmeissä nysähampaisia, hampaattomia ja sellaisia joilta hampaita puuttuu. Ikää näiden ihmisten suhteen on vaikea sanoa.

Hammasluu kenties, se millainen bakteerikanta suussa ja ravinto.

Reiät ei kuitenkaan ole ainoa uhka, yhtä paha on se ientulehdus.

Vierailija
11/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on yksi niistä onnekkaista, joiden hampaisiin ei pöpö ihan helposti pysty.

Minulla on yksi kaveri joka on nyt lähes 60-vuotias, eikä ikinä ole ollut reiän reikää. Ja on sanojensa mukaan erittäin laiska hampaiden pesijä.

Muuten 15-vuotias on jo siinä iässä, että jos ei tajua pestä, niin kantakoon murheensa sitten itse.

Vierailija
12/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤮 hyi hel..tti !

Vierailija
13/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sinun tehtäväsi huolehtia että jatkossa pesee! Itse ottaisin tietyt edut, kuten pelaamisen tms. pois kunnes alkaa sujumaan ja valvoisin vieressä että pesee hampaansa.

Kyse on terveydestä kuitenkin.

Oikeesti nyt puhutaan 15 vuotiaasta, EI 5 vuotiaasta. 😃 Äiti patistamassa hammaspesulle, just joo

Vierailija
14/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oikein kehottaisit nuorta. Ihan oikeasti, miten vieraantuneita te olette teinien maailmasta 😃

Vierailija
15/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon ruokavaliosta. Jos ei syö juuri koskaan mitään sokerista tai hapokasta ja juo paljon vettä, niin ei ne hampaat siitä miksikään mene.

Vierailija
16/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi on yksi niistä onnekkaista, joiden hampaisiin ei pöpö ihan helposti pysty.

Minulla on yksi kaveri joka on nyt lähes 60-vuotias, eikä ikinä ole ollut reiän reikää. Ja on sanojensa mukaan erittäin laiska hampaiden pesijä.

Muuten 15-vuotias on jo siinä iässä, että jos ei tajua pestä, niin kantakoon murheensa sitten itse.

Mä oon 60 v, ei ikinä reiän reikää. Mut ei se kaikkea kerro, ettei reikiä tule. Myönnetään kyllä että ihmisillä erilaiset olosuhteet suussa ja toki ruokavalio. Ja esim vesi... 60-v:ssa sellaisia joilla lapsena kotona kaivovesi.

Vierailija
17/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti! Ei ole varmaan pessyt kikkeliäänkään.

Vierailija
18/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alfa

Vierailija
19/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö kuvittelet että ilman äidin kehoitusta 15 vuotias ei suuhygienian merkitystä tiedosta/ymmärrä?

Kyllä nyt on kyseessä jo sen ikäinen ihminen, että ei paljon kehoitukset taida enää auttaa. Juippi kantakoon itse seuraukset.

Vierailija
20/46 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että oikein kehottaisit nuorta. Ihan oikeasti, miten vieraantuneita te olette teinien maailmasta 😃

Voi kuvitella tilanteen sielunisilmin . Kukkahattutäti kehoittamassa angstista teiniä hampipesulle 😅 tai jää "suukot" saamatta 🤦‍♀️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän