Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääkaupunkiseutu on yliarvostettu

Vierailija
20.06.2015 |

Miksi melkein 1/5 suomalaisista pitää pakkautua niin pienelle alueelle verrattuna Suomen pinta-alaan, kun täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella riittää lääniä Lappia myöten? Ja täällä on varmaan kivempaa kun siellä Pääkaupunkiseudulla kun ei tarvitse kestää niitä omaa egoaan nostattavia tekopyhiä ihmisiä.:)

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:14"]

No mä olisin voinut muuttaa työn takia Helsinkiin, en halunnut. Valitsin länsirannikon kaupungin. Ja kyllä täällä on töitä, melko sama palkka, harrastusmahdollisuuksia, 3 teatteria, musiikkia, 15 museota, merenranta, aitoja ihmisiä, melko leppoisaa, yökerhoja, kauppoja (netissä lisää), ravintoloita, luontoa, edullista asua, yliopisto...

[/quote]

Juuri näin. Ihminen on vapaa valitsemaan asuinpaikkansa.

Ei sinun valintasi ole kuitenkaan yhtään sen parempi, kuin Helsingin asuinpaikakseen valitsevalla. Kukin tavallaan.

[/quote]

No en mä niin kai väittänytkään. Kunhan kerroin, kun joillakin on käsitys, ettei pääkaupungin ulkopuolella ole mitään. En ole ap. Helsinki ei ole ainoa paikka, jossa on kaikkea.

Vierailija
2/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:28"]Miksi melkein 1/5 suomalaisista pitää pakkautua niin pienelle alueelle verrattuna Suomen pinta-alaan, kun täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella riittää lääniä Lappia myöten? Ja täällä on varmaan kivempaa kun siellä Pääkaupunkiseudulla kun ei tarvitse kestää niitä omaa egoaan nostattavia tekopyhiä ihmisiä.:)
[/quote]
Itse asiassa pk-seutukin on liian harvaanasuttu "metropoli", jotta tällä olisi globaalisti taloudellista kilpailukykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:47"]En minäkään ymmärrä. Siksi muutinkin erääseen eurooppalaiseen miljoonakaupunkiin, joka on helsinkiin verrattuna oikeasti kaupunki. Asuntojen hinnat sen sijaan on keskimäärin 30% halvempia kuin helsingissä. En ymmärrä kuka maksaa yksiötä 300 tonnia kun sijaintina on Helsinki.
[/quote]
Helsinki nyt vain on yksi maailman parhaista kaupungeista. Moni haluaa asunnon täältä.

Vierailija
4/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole! Juhannuspäivä ja kaikki paikat kiinni. Mietin että tällaista olis asua jossain korvessa. Ei mitään muuta kuin raitis ulkoilma. Ihan kiva sekin mutta satoi puoli päivää.

Vierailija
5/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on töitä. Hyvä syy monille muuttoon.

Olisihan sitä mukavaa samoilla jänkhällä, jos taivaasta sataisi rahaa. 

Vierailija
6/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:55"]

Ap on kouluesimerkki ihmistyypistä, jota en pysty ymmärtämään - ihminen, joka pitää omia kiinnostuksenkohteitaan ja arvojaan ainoina oikeina. Maaseutu vai kaupunki -vastakkainasettelu on turha, koska kyseessä on makuasia. Toinen tykkää rauhasta ja toinen hektisyydestä, ja molemmat ovat yhtä "oikeassa".

[/quote]

Eikös se 1950 -luku pohtinut näitä maaseutu-kaupunki jakoja. Elä hei ap pelle tätä päivää. Koko maata ei voi pitää asuttuna kun siellä ei ole elinkeinoa. Miksi me stadilaiset maksamme kalliin asumisemme päälle veroistamme vielä teidätkin valtiontulonsiirtoina. 

Vierailija
7/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:44"]

Jokaisessa maassa pääkaupungit ovat arvostuksessa ja täynnä. Ei Suomi mikään poikkeus ole.

[/quote]

Ei ole. Esim. Berliini on muuttotappiokaupunki ja halvempi kuin esim. Hampuri.

Vierailija
8/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:34"]

No mä olisin voinut muuttaa työn takia Helsinkiin, en halunnut. Valitsin länsirannikon kaupungin. Ja kyllä täällä on töitä, melko sama palkka, harrastusmahdollisuuksia, 3 teatteria, musiikkia, 15 museota, merenranta, aitoja ihmisiä, melko leppoisaa, yökerhoja, kauppoja (netissä lisää), ravintoloita, luontoa, edullista asua, yliopisto...

[/quote]

Mukavaa, että viihdyt länsirannikolla. Minä viihdyn Helsingissä. Noista nettikaupoista täytyy kyllä todeta, etteivät ne mitenkään täysin korvaa oikeita kauppoja. Ainakin minun selaimeni kautta esim. housujen sovitus ennen ostamista ei edelleenkään onnistu.

Vierailija
9/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:49"]

Ei ole. Esim. Berliini on muuttotappiokaupunki ja halvempi kuin esim. Hampuri.

[/quote]

Ei Berliini enää ole muuttotappiokaupunki. Hampuria ja muita Saksan suuria kaupunkeja halvempi se kyllä on.

Vierailija
10/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:34"]

[/quote]

Mukavaa, että viihdyt länsirannikolla. Minä viihdyn Helsingissä. Noista nettikaupoista täytyy kyllä todeta, etteivät ne mitenkään täysin korvaa oikeita kauppoja. Ainakin minun selaimeni kautta esim. housujen sovitus ennen ostamista ei edelleenkään onnistu.

[/quote]

Hyvä, että viihdyt. Mulla on onneksi niin standardivartalo, että juuri mitään en ole joutunut palauttamaan. Kengät ovat vaikeimmat, mutta pitää suosia merkkejä, jotka tuntee. Ja shoppailemassa käyn pari kertaa vuodessa Lontoossa sekä Tukholmassa. Lentäen pääsee kätevästi, kentälle on vain 7 kilsaa. Helsingistä harvoin löydän mitään.

Vierailija
11/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:14"]

Ja shoppailemassa käyn pari kertaa vuodessa Lontoossa sekä Tukholmassa. Lentäen pääsee kätevästi, kentälle on vain 7 kilsaa. Helsingistä harvoin löydän mitään.

[/quote]

Mä taas en oikein löydä Tukholmasta tai Lontoosta mitään sellaista, mitä ei Helsingissä olisi - tai netissä. En kyllä muutenkaan Tukholmassa tai Lontoossa tuhlaisi aikaani shoppailuun. Mutta jokainen tavallaan. N28, Helsinki

Vierailija
12/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden perässä.

Vierailija
13/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:29"]Töiden perässä.
[/quote]

No joo, kyllä mä sen ymmärrän. Mutta siitä huolimatta ainakin mun mielestä täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella on kivempaa asua.:)

Vierailija
14/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kaikki kaupat, mitä kaikkialla ei ole.

Vierailija
15/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä kaupungin merkitystä.

Vierailija
16/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:28"]

Miksi melkein 1/5 suomalaisista pitää pakkautua niin pienelle alueelle verrattuna Suomen pinta-alaan, kun täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella riittää lääniä Lappia myöten? Ja täällä on varmaan kivempaa kun siellä Pääkaupunkiseudulla kun ei tarvitse kestää niitä omaa egoaan nostattavia tekopyhiä ihmisiä.:)

[/quote]

Tee aloite työpaikkojen tasajaosta koko suomeen, niin ei kenenkään enää tarvitse revitellä järkensä vähyyttä vähämielisillä argumenteilla.

Vierailija
17/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:14"]

Ja shoppailemassa käyn pari kertaa vuodessa Lontoossa sekä Tukholmassa. Lentäen pääsee kätevästi, kentälle on vain 7 kilsaa. Helsingistä harvoin löydän mitään.

[/quote]

Mä taas en oikein löydä Tukholmasta tai Lontoosta mitään sellaista, mitä ei Helsingissä olisi - tai netissä. En kyllä muutenkaan Tukholmassa tai Lontoossa tuhlaisi aikaani shoppailuun. Mutta jokainen tavallaan. N28, Helsinki

[/quote]

Meillä on varmaan eri tyyli. Mulla melko klassinen, satsaamaan laatuun. Pikkuputiikkeja ei Helsingissä paljoa ole. Ja tosiaan yksi päivä aina shoppaillaan (mies ostaa puoleksi vuodeksi vaatteita myös, ei löydä Suomesta mieleisiään) ja pari päivää ihan muuta. :)

Vierailija
18/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:35"]Et ymmärrä kaupungin merkitystä.
[/quote]

Ymmärränhän, kun oon itsekin asunut kaupungissa elämäni aikana ja mun sukulaisia asuu Pääkaupunkiseudulla. Oon siis vieraillut siellä lapsesta asti vähän. Ja tälläkin hetkellä asun pielessä kaupungissa täällä Savossa. Mutta silti näin 9 vuoden haja-asutusalueella Pohjanmaalla asumisen jälkeen tykkään enemmän, kun on enemmän markkia ympärillä.:) -Ap

Vierailija
19/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:29"]Töiden perässä.
[/quote]

No joo, kyllä mä sen ymmärrän. Mutta siitä huolimatta ainakin mun mielestä täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella on kivempaa asua.:)
[/quote]

No asu sinä sitten siellä. Minä palaan mielelläni kotiin Helsingin kantakaupunkiin täältä landelta jahka juhannus on juhlittu. Win-win. :)

Vierailija
20/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:29"]Töiden perässä.
[/quote]

[/quote]

No asu sinä sitten siellä. Minä palaan mielelläni kotiin Helsingin kantakaupunkiin täältä landelta jahka juhannus on juhlittu. Win-win. :)
[/quote]

Jaa. Onnea vain sinne pintaliitäjien kanssa elämiseen siellä.:)