Pääkaupunkiseutu on yliarvostettu
Miksi melkein 1/5 suomalaisista pitää pakkautua niin pienelle alueelle verrattuna Suomen pinta-alaan, kun täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella riittää lääniä Lappia myöten? Ja täällä on varmaan kivempaa kun siellä Pääkaupunkiseudulla kun ei tarvitse kestää niitä omaa egoaan nostattavia tekopyhiä ihmisiä.:)
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:29"]Töiden perässä.
[/quote]
No joo, kyllä mä sen ymmärrän. Mutta siitä huolimatta ainakin mun mielestä täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella on kivempaa asua.:)
[/quote]
Mun mielestä ei. Miksi oletat kaikkien olevan kanssasi samaa mieltä? Olet varmaankin asunut molemmissa?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:57"]
Ja usein siellä asunnoissa on se kaupungin meteli ja sitten suomalaiseen kulttuurin tottumaton ihminen naapurissa joka mekastaa ties miten.
[/quote]
Tunnet helsinkiläisasuntojen melutason yllättävän hyvin ollaksesi ulkopaikkakuntalainen. Vai kuulitko naapurin Lissulta?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:17"]
On olevinaan hienoa asua Helsingissä.
[/quote]
Eikö ole hyvä, että ihmisen mielestä on hienoa asua siellä, missä hän asuu? En muutenkaan ymmärrä, miksei helsinkiläinen saisi olla kotiseuturakas siinä missä muutkin.
[/quote]
Tarkoitin, että ihmiset muuttavat Helsinkiin, koska uskovat saavansa sillä lisää arvostusta. Sehän ei ole sama asia, kuin että on kotiseuturakas.
[/quote]
On mahtavaa asua Helsingissä. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:28"]
Miksi melkein 1/5 suomalaisista pitää pakkautua niin pienelle alueelle verrattuna Suomen pinta-alaan, kun täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella riittää lääniä Lappia myöten? Ja täällä on varmaan kivempaa kun siellä Pääkaupunkiseudulla kun ei tarvitse kestää niitä omaa egoaan nostattavia tekopyhiä ihmisiä.:)
[/quote]
Ennemmin ylihinnoiteltu! Ja joo, pakko täällä on silti asua, kun työmahdollisuudet on täällä. Muuten emme asuisi lähelläkään Itämeren Helmeä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:56"]"Pääkaupunkiseutu on yliarvostettu ja siellä asuu pinnallisia pintaliitäjiä, jotka kuvittelee olevansa jotain."
Ah, miten tuore näkemys! Ihanan raikas eikä yhtään 70-lukulainen.
[/quote]
Näimpä.. Itselläni vähän eri käsitys, mutta tässähän voi tehdä sitten samalla yleistyksen, kuinka syrjäseuduilla asuu ne kaikki sivistymättömät, yksinkertaiset juntit, joilla ei ole elämää tai ainakin se on yksitoikkoista.
Aikoinaan on ollut ihan idioottimaista laittaa pääkaupungiksi rannikkokaupunki. Sisämaassa sijaitsevana ihmisten työssäkäyntialue olisi paljon suurempi, kun asutusta olisi joka ilmansuuntaan. Asuntojen hinnatkin olisivat kohtuulliset. Menepäs nyt Helsingin keskustasta 100 kilometriä etelään, missäs olet?
Pääkaupunkiseutu on aika laaja käsite ja sisältää hyvin paljon muuta kuin Helsingin ydinkeskustan ja mamujen valtaaman steissin. Tuliko yllätyksenä?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:07"]
Aikoinaan on ollut ihan idioottimaista laittaa pääkaupungiksi rannikkokaupunki. Sisämaassa sijaitsevana ihmisten työssäkäyntialue olisi paljon suurempi, kun asutusta olisi joka ilmansuuntaan.
[/quote]
Totta toinen puoli, muttei kaupankäynnin kannalta siitäkään haittaa ole, että pääkaupungissa on satama.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:07"]
Aikoinaan on ollut ihan idioottimaista laittaa pääkaupungiksi rannikkokaupunki. Sisämaassa sijaitsevana ihmisten työssäkäyntialue olisi paljon suurempi, kun asutusta olisi joka ilmansuuntaan. Asuntojen hinnatkin olisivat kohtuulliset. Menepäs nyt Helsingin keskustasta 100 kilometriä etelään, missäs olet?
[/quote]
Mitä mieltä olet Tukholman, Oslon tai Kööpenhaminan sijainnista? Merenrannalla jokainen.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:29"]Töiden perässä.
[/quote]
No joo, kyllä mä sen ymmärrän. Mutta siitä huolimatta ainakin mun mielestä täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella on kivempaa asua.:)
[/quote]
Samaa mieltä. Sitten ihmetellään ylisuuria lainoja.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:47"]
En minäkään ymmärrä. Siksi muutinkin erääseen eurooppalaiseen miljoonakaupunkiin, joka on helsinkiin verrattuna oikeasti kaupunki. Asuntojen hinnat sen sijaan on keskimäärin 30% halvempia kuin helsingissä. En ymmärrä kuka maksaa yksiötä 300 tonnia kun sijaintina on Helsinki.
[/quote]
No toi nyt ei ihan osu aiheen maaseutuihannointiin.
[/quote]
No kyllä ehkä mäkin voisin asua jossain ulkomaisessa kaupungissa kuin Pääkaupunkiseudulla koska silloin mun ei tarvitsisi nähdä mun pk--seudulla asuvia sukulaisia.:)
[/quote]
Ei niitä tartte nähdä vaikka itsekin asuisi pk-seudulla jos ei halua
[/quote]
No ainakin mun suvussa on vähän ehkä "pakko" nähdä mun sukulaisia vähän kaikissa kissanristiäisissä, vaikkei itse haluaisikaan nähdä niitä just sillä hetkellä. Tai sitten ne pahoittaa kai mielensä.;) Ainakin tän syyn takia oon ehkä vähän eri maailmasta kuin mun iskä. -Ap
[/quote]
Ai sinäkin oot näitä nysväkkeitä jotka tottelee vanhempiaan koko ikänsä
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:47"]
En minäkään ymmärrä. Siksi muutinkin erääseen eurooppalaiseen miljoonakaupunkiin, joka on helsinkiin verrattuna oikeasti kaupunki. Asuntojen hinnat sen sijaan on keskimäärin 30% halvempia kuin helsingissä. En ymmärrä kuka maksaa yksiötä 300 tonnia kun sijaintina on Helsinki.
[/quote]
Helsinki on kaupunki, ihan oikea sellainen. Suurin kaupunki, missä minä olen asunut, oli 18mio ihmisen kaupunki. Helsinki on mukavan pieni, asuntojen hinnan määrää suoraan kysynnän ja tarjonnan laki :)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:47"]
[/quote]
No toi nyt ei ihan osu aiheen maaseutuihannointiin.
[/quote]
No kyllä ehkä mäkin voisin asua jossain ulkomaisessa kaupungissa kuin Pääkaupunkiseudulla koska silloin mun ei tarvitsisi nähdä mun pk--seudulla asuvia sukulaisia.:)
[/quote]
Ei niitä tartte nähdä vaikka itsekin asuisi pk-seudulla jos ei halua
[/quote]
No ainakin mun suvussa on vähän ehkä "pakko" nähdä mun sukulaisia vähän kaikissa kissanristiäisissä, vaikkei itse haluaisikaan nähdä niitä just sillä hetkellä. Tai sitten ne pahoittaa kai mielensä.;) Ainakin tän syyn takia oon ehkä vähän eri maailmasta kuin mun iskä. -Ap
[/quote]
Ai sinäkin oot näitä nysväkkeitä jotka tottelee vanhempiaan koko ikänsä
[/quote]
En, mutta jotenkin musta tuntuu että mun iskä ajattelee niin. Oikeastaan varmaan muut mun sukulaiset ei ajattelekaan niin. En tiiä. Sen siitä saa, kun syntyy tällaiseen jonkin mielestä vissiin "parempaan" sukuun kuin muut.;) -Ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:57"]
Ja usein siellä asunnoissa on se kaupungin meteli ja sitten suomalaiseen kulttuurin tottumaton ihminen naapurissa joka mekastaa ties miten.
[/quote]
Tunnet helsinkiläisasuntojen melutason yllättävän hyvin ollaksesi ulkopaikkakuntalainen. Vai kuulitko naapurin Lissulta?
[/quote]Tuo on Helsingissä opiskelleiden/opiskelevien kokemuksia eräältä nuorten suosimalta nettifoorumilta, siis satojen ihmisten kokemuksia. Ei kai sitä meluhaittaa jossain Ullanlinnassa ole, mutta opiskelijan budjetilla asuttavilla alueilla/asunnoissa kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:31"]
Tuo on Helsingissä opiskelleiden/opiskelevien kokemuksia eräältä nuorten suosimalta nettifoorumilta, siis satojen ihmisten kokemuksia. Ei kai sitä meluhaittaa jossain Ullanlinnassa ole, mutta opiskelijan budjetilla asuttavilla alueilla/asunnoissa kylläkin.
[/quote]
Opiskelijoiden suosimien/opiskelijoille mahdollisten asuinalueiden melutaso lienee melko samanlainen kaikissa kaupungeissa. Helsinkin ei ole tässä ongelmassa yksin.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:31"]
Tuo on Helsingissä opiskelleiden/opiskelevien kokemuksia eräältä nuorten suosimalta nettifoorumilta, siis satojen ihmisten kokemuksia. Ei kai sitä meluhaittaa jossain Ullanlinnassa ole, mutta opiskelijan budjetilla asuttavilla alueilla/asunnoissa kylläkin.
[/quote]
Opiskelijoiden suosimien/opiskelijoille mahdollisten asuinalueiden melutaso lienee melko samanlainen kaikissa kaupungeissa. Helsinkin ei ole tässä ongelmassa yksin.
[/quote]Tuossahan oli juurikin kyse siitä, että tuo ongelma alkoi vasta Helsingissä ja johtuu suomalaiseen kulttuuriin sopeutumattomista - muualla Suomessa kun heitä on vielä verrattain vähän.
Mieluiten asun Helsingissä tai sitten ihan reilusti maaseudulla. Pikkukaupunkeihin minua ei saisi kirveelläkään. Niissä yhdistyvät vain kaupunki- ja maaseutuasumisen huonot puolet.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:37"]
Tuossahan oli juurikin kyse siitä, että tuo ongelma alkoi vasta Helsingissä ja johtuu suomalaiseen kulttuuriin sopeutumattomista - muualla Suomessa kun heitä on vielä verrattain vähän.
[/quote]
Kyllä melua osaavat pitää muutkin kuin mamut. Jouduin opiskeluaikanani asumaan erään keskisuomalaisen kaupungin lähiössä pari vuotta ja kuuntelemaan jatkuvaa metelöintiä. Mamuja siellä ei asunut ainoatakaan. Vaan ehkäpä nämä suomalaissyntyisetkään eivät olleet ehtineet sopeutua suomalaiseen kulttuuriin?
Jokaisessa maassa pääkaupungit ovat arvostuksessa ja täynnä. Ei Suomi mikään poikkeus ole.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:59"]
Tarkoitin, että ihmiset muuttavat Helsinkiin, koska uskovat saavansa sillä lisää arvostusta. Sehän ei ole sama asia, kuin että on kotiseuturakas.
[/quote]
Kuinka paljon tuollaisia ihmisiä oikeasti on? Enpä muista törmänneeni sellaisiin koskaan. Ja aika hyvin saa ihmisellä asiat olla, jos voi valita asuinpaikkansa sen mukaan, missä kokee saavansa lisää arvostusta. Yleensä tarvitaan valmiiksi työ- tai opiskelupaikka tms. ennen kuin voi paikkakunnan vaihtoa edes harkita.