Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääkaupunkiseutu on yliarvostettu

Vierailija
20.06.2015 |

Miksi melkein 1/5 suomalaisista pitää pakkautua niin pienelle alueelle verrattuna Suomen pinta-alaan, kun täällä Pääkaupunkiseudun ulkopuolella riittää lääniä Lappia myöten? Ja täällä on varmaan kivempaa kun siellä Pääkaupunkiseudulla kun ei tarvitse kestää niitä omaa egoaan nostattavia tekopyhiä ihmisiä.:)

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla (varsinkin helsingissä) on kaupat, työt, koulut, yhteydet, kaikki heti saatavilla. Itseänikin inhottaa esim. vuokra-asuntojen korkeat hinnat, mutta sille ei juuri mitään voi.

Vierailija
22/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Siksi muutinkin erääseen eurooppalaiseen miljoonakaupunkiin, joka on helsinkiin verrattuna oikeasti kaupunki. Asuntojen hinnat sen sijaan on keskimäärin 30% halvempia kuin helsingissä. En ymmärrä kuka maksaa yksiötä 300 tonnia kun sijaintina on Helsinki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:55"]

Ap on kouluesimerkki ihmistyypistä, jota en pysty ymmärtämään - ihminen, joka pitää omia kiinnostuksenkohteitaan ja arvojaan ainoina oikeina. Maaseutu vai kaupunki -vastakkainasettelu on turha, koska kyseessä on makuasia. Toinen tykkää rauhasta ja toinen hektisyydestä, ja molemmat ovat yhtä "oikeassa".

[/quote]

Eikös se 1950 -luku pohtinut näitä maaseutu-kaupunki jakoja. Elä hei ap pelle tätä päivää. Koko maata ei voi pitää asuttuna kun siellä ei ole elinkeinoa. Miksi me stadilaiset maksamme kalliin asumisemme päälle veroistamme vielä teidätkin valtiontulonsiirtoina. 
[/quote]

Kyllä ne työt ja työpaikatkin siis siirtyisivät muualle jos ihmiset olisivat(asuisivat) muualla.

Vierailija
24/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:29"]

Meillä on varmaan eri tyyli. Mulla melko klassinen, satsaamaan laatuun. Pikkuputiikkeja ei Helsingissä paljoa ole. Ja tosiaan yksi päivä aina shoppaillaan (mies ostaa puoleksi vuodeksi vaatteita myös, ei löydä Suomesta mieleisiään) ja pari päivää ihan muuta. :)

[/quote]

Hmm... mullakin melko klassinen tyyli, ehkä tylsäkin, ja olen pärjännyt Helsingin pikku- ja isommillakin putiikeilla. Ainoa todellinen klassikkotuote, jonka olen bongannut Tukholmasta mutten Helsingistä, on Patek Philippen kello, mutta sillä nyt ei paljon väliä ole, koska hinta menee "hieman" budjettini yläpuolelle. :D

Vierailija
25/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:47"]

En minäkään ymmärrä. Siksi muutinkin erääseen eurooppalaiseen miljoonakaupunkiin, joka on helsinkiin verrattuna oikeasti kaupunki. Asuntojen hinnat sen sijaan on keskimäärin 30% halvempia kuin helsingissä. En ymmärrä kuka maksaa yksiötä 300 tonnia kun sijaintina on Helsinki.

[/quote]

No toi nyt ei ihan osu aiheen maaseutuihannointiin.

Vierailija
26/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kouluesimerkki ihmistyypistä, jota en pysty ymmärtämään - ihminen, joka pitää omia kiinnostuksenkohteitaan ja arvojaan ainoina oikeina. Maaseutu vai kaupunki -vastakkainasettelu on turha, koska kyseessä on makuasia. Toinen tykkää rauhasta ja toinen hektisyydestä, ja molemmat ovat yhtä "oikeassa".

Vierailija
27/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa muuttaa työn tai opiskelujen vuoksi, harvempi brassaillakseen asuvansa pääkaupungissa, vaikka tosi asiassa asuisikin Keravalla tai Vantaalla.

Vierailija
28/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:47"]

[/quote]

No toi nyt ei ihan osu aiheen maaseutuihannointiin.
[/quote]

No kyllä ehkä mäkin voisin asua jossain ulkomaisessa kaupungissa kuin Pääkaupunkiseudulla koska silloin mun ei tarvitsisi nähdä mun pk--seudulla asuvia sukulaisia.:)

Vierailija
29/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:35"]Et ymmärrä kaupungin merkitystä.
[/quote]

Ymmärränhän, kun oon itsekin asunut kaupungissa elämäni aikana ja mun sukulaisia asuu Pääkaupunkiseudulla. Oon siis vieraillut siellä lapsesta asti vähän. Ja tälläkin hetkellä asun pielessä kaupungissa täällä Savossa. Mutta silti näin 9 vuoden haja-asutusalueella Pohjanmaalla asumisen jälkeen tykkään enemmän, kun on enemmän markkia ympärillä.:) -Ap
[/quote]
Savossa on vain yksi kaupunki.

Vierailija
30/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan asua pääkaupunkiseudulla! Nyt joudun myös asumaan pienessä paikassa savossa ja kuolen ankeuteen, harmauteen ja tylsyyteen! Siis missään ei ole mitään! Samat maisemat, ihmisiä ei missään, ei harrastusmahdollisuuksia. Tv:täkö ihmiset täällä vain harrastaa töiden jälkeen. Mulle se vaan ei riitä elämän sisällöksi.

Itse kaipaan vaihtelua, virkistystä ja elävää elämää! Muutan heti takaisin Helsinkiin kun mahdollista vaikka tietty sielläkin on omat heikkoutensa kuten asumisen kalleus ja välimatkojen pituus. Mutta eipähän tarvitse tylsistyä elämäänsä.

Vierailija
31/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseutu  kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella jos se ei aloita virkettä. Ei me mitään saksalaisia olla.

Vierailija
32/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:47"] En minäkään ymmärrä. Siksi muutinkin erääseen eurooppalaiseen miljoonakaupunkiin, joka on helsinkiin verrattuna oikeasti kaupunki. Asuntojen hinnat sen sijaan on keskimäärin 30% halvempia kuin helsingissä. En ymmärrä kuka maksaa yksiötä 300 tonnia kun sijaintina on Helsinki. [/quote] No toi nyt ei ihan osu aiheen maaseutuihannointiin. [/quote] No kyllä ehkä mäkin voisin asua jossain ulkomaisessa kaupungissa kuin Pääkaupunkiseudulla koska silloin mun ei tarvitsisi nähdä mun pk--seudulla asuvia sukulaisia.:)

[/quote]

Eli toisinsanoen sun ongelmasi olikin sukulaiset pääkaupunkiseudulla. Ei niinkään pääkaupunkiseutu.

(Pääkaupunkiseutu lauseen keskellä kirjoitetaan pienellä peellä.)

33/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:07"]Aikoinaan on ollut ihan idioottimaista laittaa pääkaupungiksi rannikkokaupunki. Sisämaassa sijaitsevana ihmisten työssäkäyntialue olisi paljon suurempi, kun asutusta olisi joka ilmansuuntaan. Asuntojen hinnatkin olisivat kohtuulliset. Menepäs nyt Helsingin keskustasta 100 kilometriä etelään, missäs olet?

[/quote]

Toisaalta meri tekee kaupungin kauniimmaksi. Helsingissä pitäisi kyllä täyttää merta ja rakentaa lisää kaupunkia lähelle keskustaa.

Vierailija
34/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:35"]Et ymmärrä kaupungin merkitystä.
[/quote]

Ymmärränhän, kun oon itsekin asunut kaupungissa elämäni aikana ja mun sukulaisia asuu Pääkaupunkiseudulla. Oon siis vieraillut siellä lapsesta asti vähän. Ja tälläkin hetkellä asun pielessä kaupungissa täällä Savossa. Mutta silti näin 9 vuoden haja-asutusalueella Pohjanmaalla asumisen jälkeen tykkään enemmän, kun on enemmän markkia ympärillä.:) -Ap
[/quote]
Savossa on vain yksi kaupunki.
[/quote]

Eihän ole, jos et laske vain Kuopiota Savon ainoaksi kaupungiksi.;)

-Ap

Vierailija
35/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:33"]Siellä on kaikki kaupat, mitä kaikkialla ei ole.
[/quote]
Nettiaikana ne kaupat on kyllä täällä syrjässäkin aika hyvin. Ja kuka tarvitsee kaikki mahdolliset kaupat :o

Vierailija
36/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:47"] En minäkään ymmärrä. Siksi muutinkin erääseen eurooppalaiseen miljoonakaupunkiin, joka on helsinkiin verrattuna oikeasti kaupunki. Asuntojen hinnat sen sijaan on keskimäärin 30% halvempia kuin helsingissä. En ymmärrä kuka maksaa yksiötä 300 tonnia kun sijaintina on Helsinki. [/quote] No toi nyt ei ihan osu aiheen maaseutuihannointiin. [/quote] No kyllä ehkä mäkin voisin asua jossain ulkomaisessa kaupungissa kuin Pääkaupunkiseudulla koska silloin mun ei tarvitsisi nähdä mun pk--seudulla asuvia sukulaisia.:)

[/quote]

Eli toisinsanoen sun ongelmasi olikin sukulaiset pääkaupunkiseudulla. Ei niinkään pääkaupunkiseutu.

(Pääkaupunkiseutu lauseen keskellä kirjoitetaan pienellä peellä.)
[/quote]

No ehkä nekin, mutta muutenkin siellä pääkaupunkiseudulla on liikaa ihmisiä mun makuun.:)

Vierailija
37/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:33"]Siellä on kaikki kaupat, mitä kaikkialla ei ole. [/quote] Nettiaikana ne kaupat on kyllä täällä syrjässäkin aika hyvin. Ja kuka tarvitsee kaikki mahdolliset kaupat :o

[/quote]

Joo, netti mahdollistaa ihan täydellisen syrjäytymisen. Kaupungissakin.

Vierailija
38/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:47"] En minäkään ymmärrä. Siksi muutinkin erääseen eurooppalaiseen miljoonakaupunkiin, joka on helsinkiin verrattuna oikeasti kaupunki. Asuntojen hinnat sen sijaan on keskimäärin 30% halvempia kuin helsingissä. En ymmärrä kuka maksaa yksiötä 300 tonnia kun sijaintina on Helsinki. [/quote] No toi nyt ei ihan osu aiheen maaseutuihannointiin. [/quote] No kyllä ehkä mäkin voisin asua jossain ulkomaisessa kaupungissa kuin Pääkaupunkiseudulla koska silloin mun ei tarvitsisi nähdä mun pk--seudulla asuvia sukulaisia.:) [/quote] Eli toisinsanoen sun ongelmasi olikin sukulaiset pääkaupunkiseudulla. Ei niinkään pääkaupunkiseutu. (Pääkaupunkiseutu lauseen keskellä kirjoitetaan pienellä peellä.) [/quote] No ehkä nekin, mutta muutenkin siellä pääkaupunkiseudulla on liikaa ihmisiä mun makuun.:)

[/quote]

Mutta ulkomaiseen miljoonakaupunkiin voisit muuttaa.

Havaitsen kieroutunuttta logiikkaa.

Vierailija
39/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommallahan sitä landella pääsisi. Jäisi puoli miljoonaa säästöön asumisesta muuhun kivaan ja elämä olisi leppoisaa. Toisaalta landella olet sen yhden työnantajan varassa, lasten koulut eivät ole niin hyviä, harrastuksissa on vähemmän valinnan varaa, etäisyydet kaikkialle ovat pitkät ja olet omien autojen varassa. Mieltä rauhoittaa sekin pieni juttu, että lähin pelastusasema ensihoitajineen on kahden minuutin päässä, jos saa sydärin tai aivoverenvuodon.

Vierailija
40/116 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olisin voinut muuttaa työn takia Helsinkiin, en halunnut. Valitsin länsirannikon kaupungin. Ja kyllä täällä on töitä, melko sama palkka, harrastusmahdollisuuksia, 3 teatteria, musiikkia, 15 museota, merenranta, aitoja ihmisiä, melko leppoisaa, yökerhoja, kauppoja (netissä lisää), ravintoloita, luontoa, edullista asua, yliopisto...