Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Laittaudun vain itseäni varten"?

Vierailija
20.06.2015 |

Laittaudutko sinä vain itseäsi varten?
Naiset usein perustelevat tätä "itselleen laittautumista" itsevarmuuden lisääntymisellä. Mihin sitä itsevarmuutta tarvitaan?
Jos olisit maailman ainoa ihminen jolla on näkökyky, tuntisitko tarvetta laittautua ulos lähtiessäsi saadaksesi lisää itsevarmuutta? Miten kaunis ulkonäkösi toisi sinulle siinä vaiheessa itsevarmuutta, jos kukaan ei kuitenkaan näkisi sitä?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:00"]

Ap taitaa kuulua juuri autismi - AS -kategoriaan. Nämä vain oman ainoan oikean näkökulman esiin tuovat mustavalkoiset jankkaavat kommentit viikosta toiseen sopii tähän. Nämä autiosaarikuvitelmat ovat täysin absurdeja, koska sellaista tilannetta ei tule, että maailmassa on autiosaarella vain yksi ihminen, jolla on mahdollisuus miettiä, meikkaako vai ei ja jos, niin ketä varten. 

[/quote]

Suomen perus- tai toisen asteen koulutuksessa ja julkisessa keskustelussa ei puhuta hirveästi tuosta näkökulmasta mitään, varsinkaan ei ole puhuttu kun alettiin muuttaa kaupunkeihin. Kansallistunne on ainoa kanava, jolla me tiedostetaan asia, mutta sekin on laskenut.

Eräs meidän yhteiskuntarauhan tärkeä salaisuus voi ollakin tuo naiivi, suorastaan 1600-lukulainen usko omaan itsenäisyyteen ja vapauteen.

Vierailija
82/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:33"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:20"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:59"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:11"] Laittaudutko sinä vain itseäsi varten? Naiset usein perustelevat tätä "itselleen laittautumista" itsevarmuuden lisääntymisellä. Mihin sitä itsevarmuutta tarvitaan? Jos olisit maailman ainoa ihminen jolla on näkökyky, tuntisitko tarvetta laittautua ulos lähtiessäsi saadaksesi lisää itsevarmuutta? Miten kaunis ulkonäkösi toisi sinulle siinä vaiheessa itsevarmuutta, jos kukaan ei kuitenkaan näkisi sitä? [/quote]   Minä laittaudun sekä itseäni että muita varten. Mutta sitä varten EN laittaudu, että nimenomaan joku mies pitäisi minua seksuaalisesti haluttavana. Haluan näyttää siistiltä ja miellyttävältä esimerkiksi työpaikalla ja kaveripiirissä, en olla tyrkyllä. Miehet jostain syystä sekoittavat edelleenkin tänä päivänä naisten meikkaamisen ja kivan näköiset vaatteet siihen, että tässä pyritään saamaan vastakkaisen sukupuolen suosiota, hakemaan parisuhdetta tai yhden yön juttua. Näin ei vaan yleensä ole.  [/quote] Ketkä miehet? Musta nainen laittaa sekä itselleen että toisille koska mäkin laitan sekä itselle että naisille. Mutta sitä en usko, että joku nainen yksin maapallolla alkaisi laittaa itseä peilissä. VAIN itselleen laitto tuntuu typerältä ja epärehelliseltä kun kuitenkin liikkuu ulkona toisten seassa eikä tyhjällä maapallolla. Me ollaan "aina" laumaeläimiä. [/quote] Muakin ihmetyttää että miksi naiset olettavat muilla ihmisillä tarkoitettavan pelkästään miehiä. Mutta totuushan on että naiset laittautuvat muita naisia varten siksi, että voivat kilpailla muiden naisten kanssa siitä, kuka on paras nainen ja kenestä miehet pitävät. Jokaisella naisella on omat tapansa kilpailla toisten naisten kanssa - jotkut kauneudella, toiset söpöydellä, kolmannet älyllä, neljännet urheilullisuudella. Jotkut näillä kaikilla tai vain osalla näistä. [/quote]   Katso nyt, mitä itse teit. Käänsit itsekin tämän taas miehiin. Mitä sanot esim. tästä: Olen hallinnollisessa työpaikassa, jossa on vain naisia, meillä ei käy asiakkaita. Ei ole lesbotaipumuksia. Haluan kuitenkin näyttää siistiltä ja miellyttävältä työkavereiden ja esimieheni silmissä, joten maalaan aamulla kotoa lähtiessäni ripset ja kulmat, joita muuten ei naamastani erottuisi ollenkaan, ja laitan epätasaisen ihon peittoon CC-voiteella sekä värillistä huulikiiltoa. Jotta en näyttäisi kalpealta kuin lakana, laitan ihan vähän poskipunaakin. Mikä tässä nyt kuulostaa siltä, että haluaisin kilpailla miesten huomiosta minua kymmeniä vuosia vanhempien työkavereideni ja esimieheni kanssa, jotka kaikki lisäksi ovat tahoillaan naimisissa? [/quote] Et halua että naiset pitävät sinua rumana ja mitättömänä, joka ei kelpaisi miehille. [/quote]   Sulla on tosiaan varsinainen pakkomielle. Anna kun arvaan: Olet ollut parisuhdeorientoitunut koko pienen ikäsi ja muuttanut suoraan äidin helmoista yhteen jonkun miehen kanssa? Onko vaikea tajuta, että ihmiset koristelevat itseään JA ympäristöään ihan oman esteettisen silmänsä vuoksi? Mitä sanoisit ihmisestä, joka hankkii uudet Vallilan verhot keittiöönsä? "Ai nyt se hankki verhot, että saisi helpommin itselleen miehen!" [/quote] Ei vaan kilpaillakseen muiden naisten kanssa. Kun nainen tulee tiettyyn ikään tai avioituu hänen ei enää tarvitse miellyttää miehiä. Näin ollen nainen ei enää halua pukeutua houkuttelevaksi - paitsi parisuhteessa elävä, joka on kiinnostunut muistakin miehistä. Vanha nainen ei pukeudu enää seksikkääksi, jos uskoo ettei miehet pidä häntä enää seksikkäänä. Vanha nainen joka pitää itseään hyvin säilyneenä ja nuorekkaana haluaa edelleen pukeutua seksikkäästi jos hän on niin nuorenakin tehnyt. Naiset siis alkavat koristella kotiaan siinä vaiheessa, kun ei enää etsitä kumppania eikä varsinkaan oman ulkonäön avulla. Kodin kaunistaminen on tyhjyyyden täyttämistä.

[/quote]

Meinaat että nuoret naiset eivät koristele kotiaan?!

Kuulostat yhä enemmän syrjähtävältä asperger-mieheltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:54"]Laittaudun itseäni varten, sillä kun tiedän näyttäväni hyvältä myös muiden silmissä, itsevarmuuteni kasvaa ja minulle ITSELLENI tulee siitä hyvä olo. Ja ulkonäkö on myös yksi tapa ilmaista itseään ja persoonaansa.
[/quote]

Meikkaat koska haluat näyttää muiden silmissä hyvältä. Meikkaat siis muita ihmisiä varten.

Oletetaan että osaat maalata kauniita tauluja ja lahjoitat niistä kauneimman joka vuosi taidekerhon seinälle, jota voit toki itsekin käydä katselemassa - teitkö taulun vain itseäsi varten?

Vierailija
84/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:52"]

Onko ap kuullut koskaan sosiaalisesta konstruktionismista. Tutustu käsitteeseen, se saattaa hälventää hämmennystäsi.

Katsos kun ihmisen olemassa oleminen tapahtuu suhteessa toisiin ihmisiin. Me teemme tulkinnan itsestämme sen perusteella miten muut tulkitsevat minua tai oikeastaan siten, kuin tulkitsemme muiden tulkistsevan itseämme.

On täysi mahdottomuus, että olisimme täysin samanlaisia kaikissa olosuhteissa. Ainoastaan autistiminen tai asperger-henkilö kokisi, että laittautuminen tai meikkaaminen edustavat samoja asioita sekä työpaikalla, baarissa tai autioalla saarella.

[/quote]

Näin! Tuosta ap:sta tulee yhä enemmän mieleen yksi jankkaava asperger, joka meillä oli töissä. Oli ollut jo aika monissakin töissä ja jatkoi meiltä vaellustaan, koska ei vaan ymmärtänyt joustaa mielipiteissään. Tilanteet vaihtelee.

Vierailija
85/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:54"]Laittaudun itseäni varten, sillä kun tiedän näyttäväni hyvältä myös muiden silmissä, itsevarmuuteni kasvaa ja minulle ITSELLENI tulee siitä hyvä olo. Ja ulkonäkö on myös yksi tapa ilmaista itseään ja persoonaansa. [/quote] Meikkaat koska haluat näyttää muiden silmissä hyvältä. Meikkaat siis muita ihmisiä varten. Oletetaan että osaat maalata kauniita tauluja ja lahjoitat niistä kauneimman joka vuosi taidekerhon seinälle, jota voit toki itsekin käydä katselemassa - teitkö taulun vain itseäsi varten?

[/quote]

Entäs sitten ne "pöytälaatikkotaitelijat", jotka ei lahjoita taulujaan yhtään mihinkään "taidekerhoon" eikä välttämättä näytä perheelleenkään? Kenelle ne ne tekee? Kenelle sisustaa se ihminen, jonka luona ei koskaan käy ketään vieraita vaan joka tapaa kaverit kaupungilla? Esimerkkejä voisi keksiä lukuisia. KAIKKI nyt ei vaan aina ja kaikkialla pohjaudu samaan syyhyn eli ap:n mielessä miesten miellyttämiseen.

Vierailija
86/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:33"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:20"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:59"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:11"] Laittaudutko sinä vain itseäsi varten? Naiset usein perustelevat tätä "itselleen laittautumista" itsevarmuuden lisääntymisellä. Mihin sitä itsevarmuutta tarvitaan? Jos olisit maailman ainoa ihminen jolla on näkökyky, tuntisitko tarvetta laittautua ulos lähtiessäsi saadaksesi lisää itsevarmuutta? Miten kaunis ulkonäkösi toisi sinulle siinä vaiheessa itsevarmuutta, jos kukaan ei kuitenkaan näkisi sitä? [/quote]   Minä laittaudun sekä itseäni että muita varten. Mutta sitä varten EN laittaudu, että nimenomaan joku mies pitäisi minua seksuaalisesti haluttavana. Haluan näyttää siistiltä ja miellyttävältä esimerkiksi työpaikalla ja kaveripiirissä, en olla tyrkyllä. Miehet jostain syystä sekoittavat edelleenkin tänä päivänä naisten meikkaamisen ja kivan näköiset vaatteet siihen, että tässä pyritään saamaan vastakkaisen sukupuolen suosiota, hakemaan parisuhdetta tai yhden yön juttua. Näin ei vaan yleensä ole.  [/quote] Ketkä miehet? Musta nainen laittaa sekä itselleen että toisille koska mäkin laitan sekä itselle että naisille. Mutta sitä en usko, että joku nainen yksin maapallolla alkaisi laittaa itseä peilissä. VAIN itselleen laitto tuntuu typerältä ja epärehelliseltä kun kuitenkin liikkuu ulkona toisten seassa eikä tyhjällä maapallolla. Me ollaan "aina" laumaeläimiä. [/quote] Muakin ihmetyttää että miksi naiset olettavat muilla ihmisillä tarkoitettavan pelkästään miehiä. Mutta totuushan on että naiset laittautuvat muita naisia varten siksi, että voivat kilpailla muiden naisten kanssa siitä, kuka on paras nainen ja kenestä miehet pitävät. Jokaisella naisella on omat tapansa kilpailla toisten naisten kanssa - jotkut kauneudella, toiset söpöydellä, kolmannet älyllä, neljännet urheilullisuudella. Jotkut näillä kaikilla tai vain osalla näistä. [/quote]   Katso nyt, mitä itse teit. Käänsit itsekin tämän taas miehiin. Mitä sanot esim. tästä: Olen hallinnollisessa työpaikassa, jossa on vain naisia, meillä ei käy asiakkaita. Ei ole lesbotaipumuksia. Haluan kuitenkin näyttää siistiltä ja miellyttävältä työkavereiden ja esimieheni silmissä, joten maalaan aamulla kotoa lähtiessäni ripset ja kulmat, joita muuten ei naamastani erottuisi ollenkaan, ja laitan epätasaisen ihon peittoon CC-voiteella sekä värillistä huulikiiltoa. Jotta en näyttäisi kalpealta kuin lakana, laitan ihan vähän poskipunaakin. Mikä tässä nyt kuulostaa siltä, että haluaisin kilpailla miesten huomiosta minua kymmeniä vuosia vanhempien työkavereideni ja esimieheni kanssa, jotka kaikki lisäksi ovat tahoillaan naimisissa? [/quote] Et halua että naiset pitävät sinua rumana ja mitättömänä, joka ei kelpaisi miehille. [/quote]   Sulla on tosiaan varsinainen pakkomielle. Anna kun arvaan: Olet ollut parisuhdeorientoitunut koko pienen ikäsi ja muuttanut suoraan äidin helmoista yhteen jonkun miehen kanssa? Onko vaikea tajuta, että ihmiset koristelevat itseään JA ympäristöään ihan oman esteettisen silmänsä vuoksi? Mitä sanoisit ihmisestä, joka hankkii uudet Vallilan verhot keittiöönsä? "Ai nyt se hankki verhot, että saisi helpommin itselleen miehen!" [/quote] Ei vaan kilpaillakseen muiden naisten kanssa. Kun nainen tulee tiettyyn ikään tai avioituu hänen ei enää tarvitse miellyttää miehiä. Näin ollen nainen ei enää halua pukeutua houkuttelevaksi - paitsi parisuhteessa elävä, joka on kiinnostunut muistakin miehistä. Vanha nainen ei pukeudu enää seksikkääksi, jos uskoo ettei miehet pidä häntä enää seksikkäänä. Vanha nainen joka pitää itseään hyvin säilyneenä ja nuorekkaana haluaa edelleen pukeutua seksikkäästi jos hän on niin nuorenakin tehnyt. Naiset siis alkavat koristella kotiaan siinä vaiheessa, kun ei enää etsitä kumppania eikä varsinkaan oman ulkonäön avulla. Kodin kaunistaminen on tyhjyyyden täyttämistä.

[/quote]

Meinaat että nuoret naiset eivät koristele kotiaan?!

Kuulostat yhä enemmän syrjähtävältä asperger-mieheltä.
[/quote]

Mitä tarkoittaa syrjähtävä?
Naiset koristavat kotiaan koska haluavat tuoda sillä esiin omaa persoonaansa muille ihmisille.
Minä en välitä sisustuksesta, koska olen yksinäinen ihminen. Kotonani ei käy muita kuin äitini. Jos minulla olisi sosiaalista elämää, olisi kotinikin aivan varmasti toisenlainen kuin mitä se nyt on.

Vierailija
87/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:45"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:33"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:20"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:59"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:11"] Laittaudutko sinä vain itseäsi varten? Naiset usein perustelevat tätä "itselleen laittautumista" itsevarmuuden lisääntymisellä. Mihin sitä itsevarmuutta tarvitaan? Jos olisit maailman ainoa ihminen jolla on näkökyky, tuntisitko tarvetta laittautua ulos lähtiessäsi saadaksesi lisää itsevarmuutta? Miten kaunis ulkonäkösi toisi sinulle siinä vaiheessa itsevarmuutta, jos kukaan ei kuitenkaan näkisi sitä? [/quote]   Minä laittaudun sekä itseäni että muita varten. Mutta sitä varten EN laittaudu, että nimenomaan joku mies pitäisi minua seksuaalisesti haluttavana. Haluan näyttää siistiltä ja miellyttävältä esimerkiksi työpaikalla ja kaveripiirissä, en olla tyrkyllä. Miehet jostain syystä sekoittavat edelleenkin tänä päivänä naisten meikkaamisen ja kivan näköiset vaatteet siihen, että tässä pyritään saamaan vastakkaisen sukupuolen suosiota, hakemaan parisuhdetta tai yhden yön juttua. Näin ei vaan yleensä ole.  [/quote] Ketkä miehet? Musta nainen laittaa sekä itselleen että toisille koska mäkin laitan sekä itselle että naisille. Mutta sitä en usko, että joku nainen yksin maapallolla alkaisi laittaa itseä peilissä. VAIN itselleen laitto tuntuu typerältä ja epärehelliseltä kun kuitenkin liikkuu ulkona toisten seassa eikä tyhjällä maapallolla. Me ollaan "aina" laumaeläimiä. [/quote] Muakin ihmetyttää että miksi naiset olettavat muilla ihmisillä tarkoitettavan pelkästään miehiä. Mutta totuushan on että naiset laittautuvat muita naisia varten siksi, että voivat kilpailla muiden naisten kanssa siitä, kuka on paras nainen ja kenestä miehet pitävät. Jokaisella naisella on omat tapansa kilpailla toisten naisten kanssa - jotkut kauneudella, toiset söpöydellä, kolmannet älyllä, neljännet urheilullisuudella. Jotkut näillä kaikilla tai vain osalla näistä. [/quote]   Katso nyt, mitä itse teit. Käänsit itsekin tämän taas miehiin. Mitä sanot esim. tästä: Olen hallinnollisessa työpaikassa, jossa on vain naisia, meillä ei käy asiakkaita. Ei ole lesbotaipumuksia. Haluan kuitenkin näyttää siistiltä ja miellyttävältä työkavereiden ja esimieheni silmissä, joten maalaan aamulla kotoa lähtiessäni ripset ja kulmat, joita muuten ei naamastani erottuisi ollenkaan, ja laitan epätasaisen ihon peittoon CC-voiteella sekä värillistä huulikiiltoa. Jotta en näyttäisi kalpealta kuin lakana, laitan ihan vähän poskipunaakin. Mikä tässä nyt kuulostaa siltä, että haluaisin kilpailla miesten huomiosta minua kymmeniä vuosia vanhempien työkavereideni ja esimieheni kanssa, jotka kaikki lisäksi ovat tahoillaan naimisissa? [/quote] Et halua että naiset pitävät sinua rumana ja mitättömänä, joka ei kelpaisi miehille. [/quote]   Sulla on tosiaan varsinainen pakkomielle. Anna kun arvaan: Olet ollut parisuhdeorientoitunut koko pienen ikäsi ja muuttanut suoraan äidin helmoista yhteen jonkun miehen kanssa? Onko vaikea tajuta, että ihmiset koristelevat itseään JA ympäristöään ihan oman esteettisen silmänsä vuoksi? Mitä sanoisit ihmisestä, joka hankkii uudet Vallilan verhot keittiöönsä? "Ai nyt se hankki verhot, että saisi helpommin itselleen miehen!" [/quote] Ei vaan kilpaillakseen muiden naisten kanssa. Kun nainen tulee tiettyyn ikään tai avioituu hänen ei enää tarvitse miellyttää miehiä. Näin ollen nainen ei enää halua pukeutua houkuttelevaksi - paitsi parisuhteessa elävä, joka on kiinnostunut muistakin miehistä. Vanha nainen ei pukeudu enää seksikkääksi, jos uskoo ettei miehet pidä häntä enää seksikkäänä. Vanha nainen joka pitää itseään hyvin säilyneenä ja nuorekkaana haluaa edelleen pukeutua seksikkäästi jos hän on niin nuorenakin tehnyt. Naiset siis alkavat koristella kotiaan siinä vaiheessa, kun ei enää etsitä kumppania eikä varsinkaan oman ulkonäön avulla. Kodin kaunistaminen on tyhjyyyden täyttämistä. [/quote]   Meinaat että nuoret naiset eivät koristele kotiaan?! Kuulostat yhä enemmän syrjähtävältä asperger-mieheltä. [/quote] Mitä tarkoittaa syrjähtävä? Naiset koristavat kotiaan koska haluavat tuoda sillä esiin omaa persoonaansa muille ihmisille. Minä en välitä sisustuksesta, koska olen yksinäinen ihminen. Kotonani ei käy muita kuin äitini. Jos minulla olisi sosiaalista elämää, olisi kotinikin aivan varmasti toisenlainen kuin mitä se nyt on.

[/quote]

No just. Toisin sanoen taidat olla aika lailla yksinäinen ihminen ja siksi juuttunut siihen harhakäsitykseen, että omat mielipiteesi ovat ainoita oikeita. Tapaa nyt niitä muita ihmisiä edes kotisi ulkopuolella ja oikeasti keskustele heidän kanssaan, kuuntele heidänkin mielipiteitään ja myönnä, että saatat joskus olla itsekin väärässä. Tai voitte näkökannasta riippuen olla kumpikin yhtä oikeassa tai väärässä.

Vierailija
88/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:34"]

Sittemmin kun opin pukeutumaan hieman tyylikkäämmin, hämmästyin miten suurin ero ihmisten kohtelussa minua kohtaan oli. Olen ymmärtänyt, että vieraat ihmiset tekevät toisen ihmisen älykkyydestä ja muista ominaisuuksista varsin pitkälle meneviä päätelmiä perustuen pelkkään ensivaikutelmaan.

[/quote]

Jep, sama on täälläkin huomattu; erityisesti niinä päivinä, kun pukeudun klassisesti ja käsipuolessa laadukas nahkalaukku.

Vierailija
89/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
90/90 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä minkä takia laittautuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi