"Laittaudun vain itseäni varten"?
Laittaudutko sinä vain itseäsi varten?
Naiset usein perustelevat tätä "itselleen laittautumista" itsevarmuuden lisääntymisellä. Mihin sitä itsevarmuutta tarvitaan?
Jos olisit maailman ainoa ihminen jolla on näkökyky, tuntisitko tarvetta laittautua ulos lähtiessäsi saadaksesi lisää itsevarmuutta? Miten kaunis ulkonäkösi toisi sinulle siinä vaiheessa itsevarmuutta, jos kukaan ei kuitenkaan näkisi sitä?
Kommentit (90)
Jos laittaudun, laittaudun muita varten. Voin mennä vaikka juhliin meikittäkin, jos siltä tuntuu. Kysymyksenasettelu on hullu, sillä 99,9 % miehistä ja naisista ottaa jotenkin huomioon sen, että kun muut näkevät heidät, olemus antaa vaikutelmia siitä, millaisia heidän uskotaan olevan.
Käytän paljon farkkuja. Ne ovat osa työ- ja ihmisten ilmoilla liikkumisen "univormua". Farkut ovat ihan tavallisia, eivätkä ne tee minusta kauniimpaa. Silti laitan ne päälle, enkä mene haaroista reikäisissä leggingseissä, jotka minulla on nyt päällä. Mitä se ketään haittaa, jos joku suhtautuu ripsiväriin samalla tavalla?
Jos laittaudun niin laittaudun kyllä muita ihmisiä varten. Olin lapsena ja nuorena välinpitämätön pukeutumista kohtaan ja olinpa teini-iässä osittain sen vuoksi koulukiusattukin. Sittemmin kun opin pukeutumaan hieman tyylikkäämmin, hämmästyin miten suurin ero ihmisten kohtelussa minua kohtaan oli. Olen ymmärtänyt, että vieraat ihmiset tekevät toisen ihmisen älykkyydestä ja muista ominaisuuksista varsin pitkälle meneviä päätelmiä perustuen pelkkään ensivaikutelmaan. Tästä johtuen kiinnitän kyllä paljon huomiota ulkomuotooni jos menen sellaiseen tilaisuuteen missä haluaa osakseen hyvää kohtelua. En siis puhu nyt mistään ruokaostosten tekemisistä tai vastaavista kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:13"]Laittaudun itseäni varten. Maailma arvottaa naisen miltei täysin ulkonäön perusteella, joten kyllä: jos haluan etuja parisuhdemarkkinoilla, työelämässä tai edes tavallisessa arjessa tulee laittautua joka saatanan kerta kun lähden ovesta ulos. Vihaan olla nainen. [/quote] Toisin sanoen et laittaudu itseäsi varten vaan muita ihmisiä varten. [/quote] Ei. Laittaudun juuri itseäni varten: jos en laittaudu en saa hyötyä. Laittautumiseen käytetty panos on suorassa yhteydessä siitä saatavaan hyötyyn, jos mua ei kiinnostais saada hyötyä en laittautuisi. Simple as that. [/quote] Saadaksesi hyödyn itsellesi sinun täytyy olla tietyn näköinen toisen ihmisen silmissä jolta sen hyödyn tulet saamaan. Yksinkertaisempi esimerkki: sinulla on taskussa 10 e. Haluat ostaa sillä kaupasta ruokaa. Onko seteli taskussasi vain sinua itseäsi varten? Ei, sillä joudut antamaan sen pois saadaksesi ruokaa tilalle. Raha on sekä sinua että kauppiasta varten.
[/quote]
Katsos kun lopulta kyse on minusta ja siitä mitä katson haluavaksi: täytyy pelata niillä säännöillä vaikka vihaisi peliä. Säännöt on annettu ja niitä voi noudattaa tai jättää noudattamatta, itse sääntöihin ei yksin voi vaikuttaa.
Laittaudun itseäni varten: jos teen tietoisen päätöksen siitä etten laittaudu en saa hyötyä. Laittautuminen palautuu aina lopulta minuun ja siihen mitä katson itse haluavan. Eli kyllä, laittaudun itseäni varten.
Käsittämätöntä miten helvetin typerä olet kun et ymmärrä näin yksinkertaista asiaa ja jankkaat vaan.
[/quote]
Et sinä laittaudu vain itseäsi varten vaan yhteiskuntaa eli muita ihmisiä varten.
Vastaa kysymykseeni kiinnostaisiko sinua ulkonäkösi jos yhtäkkiä kaikki maailman muut ihmiset sokeutuisivat?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:13"]Laittaudun itseäni varten. Maailma arvottaa naisen miltei täysin ulkonäön perusteella, joten kyllä: jos haluan etuja parisuhdemarkkinoilla, työelämässä tai edes tavallisessa arjessa tulee laittautua joka saatanan kerta kun lähden ovesta ulos. Vihaan olla nainen. [/quote] Toisin sanoen et laittaudu itseäsi varten vaan muita ihmisiä varten. [/quote] Ei. Laittaudun juuri itseäni varten: jos en laittaudu en saa hyötyä. Laittautumiseen käytetty panos on suorassa yhteydessä siitä saatavaan hyötyyn, jos mua ei kiinnostais saada hyötyä en laittautuisi. Simple as that. [/quote] Saadaksesi hyödyn itsellesi sinun täytyy olla tietyn näköinen toisen ihmisen silmissä jolta sen hyödyn tulet saamaan. Yksinkertaisempi esimerkki: sinulla on taskussa 10 e. Haluat ostaa sillä kaupasta ruokaa. Onko seteli taskussasi vain sinua itseäsi varten? Ei, sillä joudut antamaan sen pois saadaksesi ruokaa tilalle. Raha on sekä sinua että kauppiasta varten.
[/quote]
Ei välttämättä täydy. Jos menen työhaastatteluun, jossa tapaan ihmisen ensimmäistä kertaa, eihän hän tiedä miltä näyttäisin ilman meikkiä. Sama sokkotreffeillä. Mutta minä itse tiedän ja haluan sen kivan tunteen olla freshi ja parhaimmillani. Sama kun laitan kotia vaikkapa juhlia varten. Ei (ainakaan minun tuttuvapiirissäni) ketään kiinnosta onko kiva pöytäliina vai ei. Minä haluan itse vaihtelua siihen perustilaan. Vaikkakin se voisi muitakin samalla miellyttää. Ja saman teen myös arjessa silloin tällöin kun sisustan.
Tuo esimerkki on vaan niin hölmö ja ohi aiheen, etten jaksa sitä kommentoida. Olen muuten eri hlö kuin tuo, jolle kysymys oli osoitettu.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:13"]Laittaudun itseäni varten. Maailma arvottaa naisen miltei täysin ulkonäön perusteella, joten kyllä: jos haluan etuja parisuhdemarkkinoilla, työelämässä tai edes tavallisessa arjessa tulee laittautua joka saatanan kerta kun lähden ovesta ulos. Vihaan olla nainen. [/quote] Toisin sanoen et laittaudu itseäsi varten vaan muita ihmisiä varten.
[/quote]
Ei. Laittaudun juuri itseäni varten: jos en laittaudu en saa hyötyä. Laittautumiseen käytetty panos on suorassa yhteydessä siitä saatavaan hyötyyn, jos mua ei kiinnostais saada hyötyä en laittautuisi. Simple as that.
[/quote]Et laittaudu, sillä jos olisit yksin maapallolla, tuskin laittautuisit tai saisit hyötyä siitä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:26"]
[/quote]
Ei välttämättä täydy. Jos menen työhaastatteluun, jossa tapaan ihmisen ensimmäistä kertaa, eihän hän tiedä miltä näyttäisin ilman meikkiä. Sama sokkotreffeillä. Mutta minä itse tiedän ja haluan sen kivan tunteen olla freshi ja parhaimmillani. Sama kun laitan kotia vaikkapa juhlia varten. Ei (ainakaan minun tuttuvapiirissäni) ketään kiinnosta onko kiva pöytäliina vai ei. Minä haluan itse vaihtelua siihen perustilaan. Vaikkakin se voisi muitakin samalla miellyttää. Ja saman teen myös arjessa silloin tällöin kun sisustan.
Tuo esimerkki on vaan niin hölmö ja ohi aiheen, etten jaksa sitä kommentoida. Olen muuten eri hlö kuin tuo, jolle kysymys oli osoitettu.
[/quote]
Laitat kodin nätiksi juhlia varten - juhlitko yksin? Jos et juhli yksin, laitat kotisi nätiksi muita ihmisiä varten - haluat heidän näkevän millaista kotia sinä pidät kauniina. Haluat siis näyttää heille. Eli teet sen muita ihmisiä varten.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:26"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:13"]Laittaudun itseäni varten. Maailma arvottaa naisen miltei täysin ulkonäön perusteella, joten kyllä: jos haluan etuja parisuhdemarkkinoilla, työelämässä tai edes tavallisessa arjessa tulee laittautua joka saatanan kerta kun lähden ovesta ulos. Vihaan olla nainen. [/quote] Toisin sanoen et laittaudu itseäsi varten vaan muita ihmisiä varten. [/quote] Ei. Laittaudun juuri itseäni varten: jos en laittaudu en saa hyötyä. Laittautumiseen käytetty panos on suorassa yhteydessä siitä saatavaan hyötyyn, jos mua ei kiinnostais saada hyötyä en laittautuisi. Simple as that. [/quote] Saadaksesi hyödyn itsellesi sinun täytyy olla tietyn näköinen toisen ihmisen silmissä jolta sen hyödyn tulet saamaan. Yksinkertaisempi esimerkki: sinulla on taskussa 10 e. Haluat ostaa sillä kaupasta ruokaa. Onko seteli taskussasi vain sinua itseäsi varten? Ei, sillä joudut antamaan sen pois saadaksesi ruokaa tilalle. Raha on sekä sinua että kauppiasta varten. [/quote] Katsos kun lopulta kyse on minusta ja siitä mitä katson haluavaksi: täytyy pelata niillä säännöillä vaikka vihaisi peliä. Säännöt on annettu ja niitä voi noudattaa tai jättää noudattamatta, itse sääntöihin ei yksin voi vaikuttaa. Laittaudun itseäni varten: jos teen tietoisen päätöksen siitä etten laittaudu en saa hyötyä. Laittautuminen palautuu aina lopulta minuun ja siihen mitä katson itse haluavan. Eli kyllä, laittaudun itseäni varten. Käsittämätöntä miten helvetin typerä olet kun et ymmärrä näin yksinkertaista asiaa ja jankkaat vaan. [/quote] Et sinä laittaudu vain itseäsi varten vaan yhteiskuntaa eli muita ihmisiä varten. Vastaa kysymykseeni kiinnostaisiko sinua ulkonäkösi jos yhtäkkiä kaikki maailman muut ihmiset sokeutuisivat?
[/quote]
No minua ainakin kiinnostaisi niin kauan ku peilit ovat olemassa.
26
Miksi naisille on tärkeää hokea, että laittautuu itselleen? Mitä "rikollista" on tunnustaa, että laittautuu, koska pitää miesten huomiosta? Eikö naisella ole lupa nauttia siitä, minkä reaktion oma kauneus saa miehissä?
Itsensä arvostaminen kun kuitenkin on hirmu tärkeää...
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:26"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:13"]Laittaudun itseäni varten. Maailma arvottaa naisen miltei täysin ulkonäön perusteella, joten kyllä: jos haluan etuja parisuhdemarkkinoilla, työelämässä tai edes tavallisessa arjessa tulee laittautua joka saatanan kerta kun lähden ovesta ulos. Vihaan olla nainen. [/quote] Toisin sanoen et laittaudu itseäsi varten vaan muita ihmisiä varten. [/quote] Ei. Laittaudun juuri itseäni varten: jos en laittaudu en saa hyötyä. Laittautumiseen käytetty panos on suorassa yhteydessä siitä saatavaan hyötyyn, jos mua ei kiinnostais saada hyötyä en laittautuisi. Simple as that. [/quote] Saadaksesi hyödyn itsellesi sinun täytyy olla tietyn näköinen toisen ihmisen silmissä jolta sen hyödyn tulet saamaan. Yksinkertaisempi esimerkki: sinulla on taskussa 10 e. Haluat ostaa sillä kaupasta ruokaa. Onko seteli taskussasi vain sinua itseäsi varten? Ei, sillä joudut antamaan sen pois saadaksesi ruokaa tilalle. Raha on sekä sinua että kauppiasta varten. [/quote] Ei välttämättä täydy. Jos menen työhaastatteluun, jossa tapaan ihmisen ensimmäistä kertaa, eihän hän tiedä miltä näyttäisin ilman meikkiä. Sama sokkotreffeillä. Mutta minä itse tiedän ja haluan sen kivan tunteen olla freshi ja parhaimmillani. Sama kun laitan kotia vaikkapa juhlia varten. Ei (ainakaan minun tuttuvapiirissäni) ketään kiinnosta onko kiva pöytäliina vai ei. Minä haluan itse vaihtelua siihen perustilaan. Vaikkakin se voisi muitakin samalla miellyttää. Ja saman teen myös arjessa silloin tällöin kun sisustan. Tuo esimerkki on vaan niin hölmö ja ohi aiheen, etten jaksa sitä kommentoida. Olen muuten eri hlö kuin tuo, jolle kysymys oli osoitettu. [/quote] Laitat kodin nätiksi juhlia varten - juhlitko yksin? Jos et juhli yksin, laitat kotisi nätiksi muita ihmisiä varten - haluat heidän näkevän millaista kotia sinä pidät kauniina. Haluat siis näyttää heille. Eli teet sen muita ihmisiä varten.
[/quote]
Onko vaikeuksia ymmärtää lukemaansa: SAMAN TEEN ARJESSA. Silloin kun ei kukaan käy. Samoin laittaudun joskus myös itsekseni kotona, joten se on se ja sama vaikka koko maailma olis sokea, kun eivät he tule minua näkemään. Miksi pitää jankata?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:26"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:13"]Laittaudun itseäni varten. Maailma arvottaa naisen miltei täysin ulkonäön perusteella, joten kyllä: jos haluan etuja parisuhdemarkkinoilla, työelämässä tai edes tavallisessa arjessa tulee laittautua joka saatanan kerta kun lähden ovesta ulos. Vihaan olla nainen. [/quote] Toisin sanoen et laittaudu itseäsi varten vaan muita ihmisiä varten. [/quote] Ei. Laittaudun juuri itseäni varten: jos en laittaudu en saa hyötyä. Laittautumiseen käytetty panos on suorassa yhteydessä siitä saatavaan hyötyyn, jos mua ei kiinnostais saada hyötyä en laittautuisi. Simple as that. [/quote] Saadaksesi hyödyn itsellesi sinun täytyy olla tietyn näköinen toisen ihmisen silmissä jolta sen hyödyn tulet saamaan. Yksinkertaisempi esimerkki: sinulla on taskussa 10 e. Haluat ostaa sillä kaupasta ruokaa. Onko seteli taskussasi vain sinua itseäsi varten? Ei, sillä joudut antamaan sen pois saadaksesi ruokaa tilalle. Raha on sekä sinua että kauppiasta varten. [/quote] Katsos kun lopulta kyse on minusta ja siitä mitä katson haluavaksi: täytyy pelata niillä säännöillä vaikka vihaisi peliä. Säännöt on annettu ja niitä voi noudattaa tai jättää noudattamatta, itse sääntöihin ei yksin voi vaikuttaa. Laittaudun itseäni varten: jos teen tietoisen päätöksen siitä etten laittaudu en saa hyötyä. Laittautuminen palautuu aina lopulta minuun ja siihen mitä katson itse haluavan. Eli kyllä, laittaudun itseäni varten. Käsittämätöntä miten helvetin typerä olet kun et ymmärrä näin yksinkertaista asiaa ja jankkaat vaan. [/quote] Et sinä laittaudu vain itseäsi varten vaan yhteiskuntaa eli muita ihmisiä varten. Vastaa kysymykseeni kiinnostaisiko sinua ulkonäkösi jos yhtäkkiä kaikki maailman muut ihmiset sokeutuisivat?
[/quote]
No minua ainakin kiinnostaisi niin kauan ku peilit ovat olemassa.
26
[/quote]
Kuvittelet vain koska et ole elänyt yhteiskunnassa jossa ulkonäöllä ei olisi väliä. Kyllä sä varmasti vanhasta tottumuksesta alkuun katselisit itseäsi peilistä mutta ajan kuluessa ulkonäkösi siirtyisi kokonaan pois pelistä, kun huomaisit ettei sitä kukaan näe kuin sinä itse.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:43"]
Miksi naisille on tärkeää hokea, että laittautuu itselleen? Mitä "rikollista" on tunnustaa, että laittautuu, koska pitää miesten huomiosta? Eikö naisella ole lupa nauttia siitä, minkä reaktion oma kauneus saa miehissä?
[/quote]
Taidat olla mies... Ottaa niin koville ku naapurin Pirkko ei meikkaakaan sua varten. Voimia!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:45"]
[/quote]
Taidat olla mies... Ottaa niin koville ku naapurin Pirkko ei meikkaakaan sua varten. Voimia!
[/quote]Mutta kysyinkin, että mitä tuomittavaa sen tunnustamisessa on? Varmasti miesten reaktioilla on osuutta useimpien heteronaisten laittamisessa.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:35"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:26"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:13"]Laittaudun itseäni varten. Maailma arvottaa naisen miltei täysin ulkonäön perusteella, joten kyllä: jos haluan etuja parisuhdemarkkinoilla, työelämässä tai edes tavallisessa arjessa tulee laittautua joka saatanan kerta kun lähden ovesta ulos. Vihaan olla nainen. [/quote] Toisin sanoen et laittaudu itseäsi varten vaan muita ihmisiä varten. [/quote] Ei. Laittaudun juuri itseäni varten: jos en laittaudu en saa hyötyä. Laittautumiseen käytetty panos on suorassa yhteydessä siitä saatavaan hyötyyn, jos mua ei kiinnostais saada hyötyä en laittautuisi. Simple as that. [/quote] Saadaksesi hyödyn itsellesi sinun täytyy olla tietyn näköinen toisen ihmisen silmissä jolta sen hyödyn tulet saamaan. Yksinkertaisempi esimerkki: sinulla on taskussa 10 e. Haluat ostaa sillä kaupasta ruokaa. Onko seteli taskussasi vain sinua itseäsi varten? Ei, sillä joudut antamaan sen pois saadaksesi ruokaa tilalle. Raha on sekä sinua että kauppiasta varten. [/quote] Katsos kun lopulta kyse on minusta ja siitä mitä katson haluavaksi: täytyy pelata niillä säännöillä vaikka vihaisi peliä. Säännöt on annettu ja niitä voi noudattaa tai jättää noudattamatta, itse sääntöihin ei yksin voi vaikuttaa. Laittaudun itseäni varten: jos teen tietoisen päätöksen siitä etten laittaudu en saa hyötyä. Laittautuminen palautuu aina lopulta minuun ja siihen mitä katson itse haluavan. Eli kyllä, laittaudun itseäni varten. Käsittämätöntä miten helvetin typerä olet kun et ymmärrä näin yksinkertaista asiaa ja jankkaat vaan. [/quote] Et sinä laittaudu vain itseäsi varten vaan yhteiskuntaa eli muita ihmisiä varten. Vastaa kysymykseeni kiinnostaisiko sinua ulkonäkösi jos yhtäkkiä kaikki maailman muut ihmiset sokeutuisivat? [/quote] No minua ainakin kiinnostaisi niin kauan ku peilit ovat olemassa. 26 [/quote] Kuvittelet vain koska et ole elänyt yhteiskunnassa jossa ulkonäöllä ei olisi väliä. Kyllä sä varmasti vanhasta tottumuksesta alkuun katselisit itseäsi peilistä mutta ajan kuluessa ulkonäkösi siirtyisi kokonaan pois pelistä, kun huomaisit ettei sitä kukaan näe kuin sinä itse.
[/quote]
Jaha. Kun sinä niin hyvin tiedät kaiken muiden ihmisten ajatuksista ja toiminnasta, niin miksi edes keskustella? Voit jatkaa yksinkin tätä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:45"]
[/quote]
[/quote]Mutta kysyinkin, että mitä tuomittavaa sen tunnustamisessa on? Varmasti miesten reaktioilla on osuutta useimpien heteronaisten laittamisessa.
[/quote]
En tunnusta mitään asiaa, joka ei kohdallani ole totta. Sun täytyy nyt vaan niellä se.
Surullista miten niin monet ovat aivopestyjä uskomaan että ihmiselle olisi jotenkin luontaista tuijotella itseään peilistä.
Ei nainen ole halpa, eikä miehistä riippuva, vaikka pitäisi miesten huomiosta osana laittautumista. Minäkin tykkään laittautua hieman enemmän osaksi naisten huomion takia. Tavatessani naisen kahden kesken laittaudun selvästi.
Ei tässä ole mitään syntiä kätkettynä.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:49"]
Surullista miten niin monet ovat aivopestyjä uskomaan että ihmiselle olisi jotenkin luontaista tuijotella itseään peilistä.
[/quote]Egoistinen, vain itselleen elävä nainen on erittäin ikävä ihminen. Miehistä kiinnostunut nainen on normaali.
Meikkaan joka päivä, koska mulla on huono iho. Hormonaalisille finneihin ei auta mikään, joten edelleen näin nelikymppisenä naama kukkii. Pakko laittaa aamulla bbvoide tasoittamaan ja samalla sitten vähän ripisiväriä ja rajaukset. Miesten huomio ei kiinnosta pätkän vertaa.
Jos muut olisivat sokeita, niin varmaan laittautuisin silti. Pointti on se, että voin vilkaista omaa heijastetta jostain ja saada pikaparannusbuustin päivääni. Minua ei kiinnosta miltä muut naiset näyttävät. Välillä tulee tuijotettua ihastellen tai sitten kadehdin kenkiä/housuja, mutten kehtaa kysyä mistä ne on peräisin.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:26"]
[/quote]
Katsos kun lopulta kyse on minusta ja siitä mitä katson haluavaksi: täytyy pelata niillä säännöillä vaikka vihaisi peliä. Säännöt on annettu ja niitä voi noudattaa tai jättää noudattamatta, itse sääntöihin ei yksin voi vaikuttaa.
Laittaudun itseäni varten: jos teen tietoisen päätöksen siitä etten laittaudu en saa hyötyä. Laittautuminen palautuu aina lopulta minuun ja siihen mitä katson itse haluavan. Eli kyllä, laittaudun itseäni varten.
Käsittämätöntä miten helvetin typerä olet kun et ymmärrä näin yksinkertaista asiaa ja jankkaat vaan.