Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruokailijan nachovuoka ?

Vierailija
09.02.2022 |

Mitä laitat lihan korvikkeeksi, vai laitatko mitään ?
Mitään "vegaanivalmisteita" en halua käyttää.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyseessä vegaanit vai esim. lakto-ovovegetaristit?

Vierailija
2/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mustapavut on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kyseessä vegaanit vai esim. lakto-ovovegetaristit?

Jaa-a, siis oletan, että lakto-ovo. Muna ja maito käy.

Vierailija
4/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. mustapavut on ihan ok.

laitetaanko ihan sellaisenaan vai käsitelläänkö jotenkin ?

Vierailija
5/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut, mutta toimisiko kesäkurpitsa tai munakoiso.

Aika paljon noista lähtee kyllä nestettä.

Vierailija
6/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nachoja, mustapapuja tai kidneypapuja, cheddar juustoa, salsaa ja sit uuniin. Uunin jälkeen päälle tomaattia, ranskankermaa, jalapenoja, avokadoa, limemehua...unohdinkohan jotain?

Vierailija
7/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä hyvältä. Pitää koittaa ja itkettää ensin :)

ap.

Vierailija
8/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nachoja, mustapapuja tai kidneypapuja, cheddar juustoa, salsaa ja sit uuniin. Uunin jälkeen päälle tomaattia, ranskankermaa, jalapenoja, avokadoa, limemehua...unohdinkohan jotain?

Tuossa aiemmin jo kysyinkin, kun en ole tällaiseen papuja käyttänyt, että laitetaanko ihan noin vain, vai pitääkö niille tehdä jotain ?

Onko jollain jotain linssi -ohjetta ?

Vierailija
9/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avocadot

Vierailija
10/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nacho, juustodippi, tomaattia, punasipulia, jalopenoja, salsaa.

Syötäessä creme fraiche ja itse tehty guacamole.

Vierailija
12/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aiemmin jo kysyinkin, kun en ole tällaiseen papuja käyttänyt, että laitetaanko ihan noin vain, vai pitääkö niille tehdä jotain ?

Välillä olen papuihin sekoittanut vähän jotain kaupan perus taco/fajita mausteseospussia, jos on sattunut olemaan kotona.

Vierailija
13/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen chilin mustapavuista (tai kidneypavuista), uunissa paahdetuista bataateista, maissista ja paprikasta ja sitten kippaan nachojen päälle, juuston kera. Tarjoan guacamolen, salsan yms dippien kera. 

Jakkihedelmä toimii tosi hyvin kans chilissä. 

Vierailija
14/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä olen papuihin sekoittanut vähän jotain kaupan perus taco/fajita mausteseospussia, jos on sattunut olemaan kotona.

Pavut ihan kokonaisina ? ei minään "mössönä" ?

Kyselen tyhmiä, koska vasta olen vajaan vuoden tutustunut kasvispohjaiseen ruokaan.

Vierailija
15/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan mustapapuja. Kuullotan pannulla sipulia ja maapähkinärouhetta, lopuksi heitän mustapavut sekaan. Saatan maustaa valmiilla taco-mausteella tai sitten oman mielen mukaan.

Vierailija
16/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen chilin mustapavuista (tai kidneypavuista), uunissa paahdetuista bataateista, maissista ja paprikasta ja sitten kippaan nachojen päälle, juuston kera. Tarjoan guacamolen, salsan yms dippien kera. 

Mitkä on miedoimpia papuja aloittelevalle papukokille ?

Vierailija
17/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiennyt, että siihen tulis lihaakin. ;) En siis ole enää parikytä vuoteen käyttänyt, vaikka sekasyöjä olenkin. Noita kasvisasioita tuntuu olevan aina kaapissa, niin niistä saa nopeiten tehtyä chilit ja muut texmex ruuat.

Papujahan tulee luonnollisesti nachoihin, ihan mitä vaan itse haluaa laittaa. Lisäksi salsaa, tomaatista tai paprikasta. Sipulia, valkosipulia, chiliä..

Papuja saa erilaisia purkkeja ja tölkkejä, ne on sellaisinaan sopivia. Purkki auki ja nopea huutelu ja sellaisenaan joukkoon. Jos on tomaattikastikkeessa, niin kyllähän sen voi käyttää. Itse en siedä sen makeutta, joten huuhtasen.

(Sitten on kuivattuja, jotka pitää liottaa "yön yli" ja keittää muutama tunti.)

Vierailija
18/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä mustapavut samalla lailla kun jauhelihan ja käyttää samalla lailla ja tehdä samanlaisen kuin muutenkin. Ei mitään kesäkurpitsaa tai munakoisoa aleta sössimään.

Vierailija
19/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on miedoimpia papuja aloittelevalle papukokille ?

Ehkäpä pienet valkoiset pavut (tomaattikastikkeessa). Baked beans.

Pavut ovat miedon makuisia. Nuo ovat vatsaystävällisempiä, kun niissä ei ole sitä nahkeaa kuorta, kuten kidneyssä, punaisissa ja mustissapavuissa tai mustasilmäpavuissa jne. Tottunut vatsa kyllä sulattaa nekin jo ilman vaivoja.

ohis

Vierailija
20/32 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä hyvältä. Pitää koittaa ja itkettää ensin :)

ap.

No musta toi kuulostaa ihan paskalta idealta. Niistä tulee ihan mössöä eikä niissä ole proteiinia. Jos et halua pilata hyvää ruokaa, niin suosittelen kuoppaamaan tuon idean ja laittamaan niitä mustapapuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi