En saa vuokralaisia pidettyä naapurissa jatkuvasti huutavan vauvan takia
Vuokraamani asunnon seinänaapurina on yh-äiti ja n. 10kk vanha vauva. Nyt jo toiset vuokralaiset lähti pois vauvan jatkuvan itkun takia. Yövyin itse asunnossa viikon ja kyllä hirveää vauvan parkua suurinosa päivästä. En tiedä mitä teen. Ottaisinko asian puheeksi äidin kanssa vai mitä?Ei tämä näinkään voi jatkua.
Kommentit (48)
Kuinka monta vuotta tätä on nyt jatkunut?
Yleensä ensimmäinen mahdollinen irtisanomispäivä on kuitenkin vuoden päässä.
Vauvan itku kuuluu normaaleihin elämisen ääniin joten sen perusteella et voi häätää äitiä ja lasta asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3 lasta eikä niistä kukaan ole itkenyt muuta kuin satunnaisesti eli ehkä pari krt vko max 5 min. Syitä lähinnä väsymys ja vatsakipu. Ekaan auttoi sylissä heijaaminen uneen ja tokaan vatsallaan pito käsivarsilla. Vaikea uskoa, että aloitus olisi totta.
Minä en ole koskaan asunut vuokralla, vaikuttaa keksityltä ongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä noin lyhyet irtisanomisajat?
Olen eri, mutta eikö alle vuoden kestäneessä vuokrasuhteissa irtisanomisaika on 3 kuukautta? Joten ihan hyvin porukkaa voi lähteä nopeasti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä noin lyhyet irtisanomisajat?
Olen eri, mutta eikö alle vuoden kestäneessä vuokrasuhteissa irtisanomisaika on 3 kuukautta? Joten ihan hyvin porukkaa voi lähteä nopeasti pois.
On normi määritellä ensimmäin mahdollinen irtisanomispäivä vuoden päähän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3 lasta eikä niistä kukaan ole itkenyt muuta kuin satunnaisesti eli ehkä pari krt vko max 5 min. Syitä lähinnä väsymys ja vatsakipu. Ekaan auttoi sylissä heijaaminen uneen ja tokaan vatsallaan pito käsivarsilla. Vaikea uskoa, että aloitus olisi totta.
Meillä 4 ja esikoinen huusi koliikissa 19- 03 ja asuimme kerrostalossa. Koko aja lasta joko kannettiin tai imetettiin, imetyskin oli tuskaa - imaisu ja parkaisu. Kuopus huusi vain 18:30 -21:30 - sekin loppui, kun äiti luopui kokonaan laktoosista.
Vierailija kirjoitti:
Et voi kun sinulla ei ole oikeutta tehdä asialle mitään. Vanhempi ei voi vaikuttaa vauvan ääntelyyn jos vaikka koliikki.
On vanhempien tehtävä hiljentää se.
Oletko kertonut vuokranantajana, että asut itse naapurissa? En ole vauvan huudon takia koskaan muuttanut, mutta kerran olen ahdistelevan vuokranantajan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi kun sinulla ei ole oikeutta tehdä asialle mitään. Vanhempi ei voi vaikuttaa vauvan ääntelyyn jos vaikka koliikki.
Just. Itse Touko Tarkki eksyi palstalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta ei ole hyvätapaista valvottaa ja häiritä naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Todella harmillinen tilanne. Mutta voit uskoa, että vauvan äiti varmaan tekee kaikkensa, että vauva ei itkisi. Tuo itkuongelma todennäköisesti helpottaa ajan myötä. Jos otat asian puheeksi, älä tee syyllistäen, vaan myötätuntoisesti, ajatellen, että äiti joutuu eniten kuulemaan itkua ja on stressaantunut jo siitä. Stressiä vain lisää, kun ymmärtää, että asia haittaa ympäristöäkin. Vauvalla on varmaankin jokin syy, mikä itkettää. Oma vauvani oli hyvin allerginen, eivätkä lääkkeet aina poistaneet oireita. Itkuksihan se meni.
Typerä sellainen joka menee valittamaan vauvan itkusta, se on normaalia elämisen ääntä jolle ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta ei ole hyvätapaista valvottaa ja häiritä naapureita.
Jos lapsella on esimerkiksi refluksi, jonka vuoksi itkee tunteja ja tunteja päivässä, niin jaa meille nyt viisautesi miten hänet saadaan rauhoittumaan? Ilman näitä Tarkin suosimia keinoja, kerran et faniklubiin kuulunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijään yhteys, ei kellään ole oikeutta terrorisoida koko taloa, vaikka onkin onnistunut porsimaan.
Ja sitten isännöitsijä sanoo sulle, että vauvan itku on normaaliin elämiseen kuuluvaa ääntä, ja isännöitsijän mielestä se olet sinä, joka saa muuttaa vit*uun ja mielellään vähän nopeasti valittamasta turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 0 lasta, mutta ihan yleissivistyksenä tiedän vauvojen sairastavan koliikkia, on allergioita, tulee hampaita, on sydän- ja muita sairauksia lukematon määrä, joka itkettää vauvaa 24/7.
Meidän taloyhtiössä oli vauva, joka itki ensimmäisen vuotensa kellon tarkkuudella 21-02. Ja varmasti vanhemnat teki kaikkensa, koska tunnemme naapurimme.
Eipä tullut isännöitsijälle tai taloyhtiön hallituksella mieleen ihmetellä vauvan itkua, kun näki vanhemmat, jotka olivat lopen uupuneita. Kerros- ja rivitalossa vauvan itkua ei lasketa häiriöksi, koska sille ei voi mitään.
Minunkin naapurin lapsi oli yhtä aurinkoa ja hyväntuulinen, eikä aiheuttanut mitään häiriötä, kun täytti vuoden ja itkut loppuivat ja taloyhtiöön julistettiin rauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijään yhteys, ei kellään ole oikeutta terrorisoida koko taloa, vaikka onkin onnistunut porsimaan.
Ja sitten isännöitsijä sanoo sulle, että vauvan itku on normaaliin elämiseen kuuluvaa ääntä, ja isännöitsijän mielestä se olet sinä, joka saa muuttaa vit*uun ja mielellään vähän nopeasti valittamasta turhasta.
Juhlinta ja juhlinnan äänetkin kuuluvat normaaliin elämään. Miksen siis voi pitää joka lauantai kunnon bileitä? Ai niin, koska tässä talossa asuu muitakin ihmisiä kuin minä ja ajattelen muitakin kuin omaa napaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlinta ja juhlinnan äänetkin kuuluvat normaaliin elämään. Miksen siis voi pitää joka lauantai kunnon bileitä? Ai niin, koska tässä talossa asuu muitakin ihmisiä kuin minä ja ajattelen muitakin kuin omaa napaani.
Muista sanoa toi myös sille isännöitsijälle. Saavat toimistolla päivän naurut.
Mutta pointtihan on se, että sinä pystyt tekemään päätöksiä ja olet vastuussa teoistasi. Eikö niin? Kuuluu aikuisuuteen, saat vuokrata sen asunnon, saat kelan tukia ym. Sinun ymmärretään tietävän, milloin taloyhtiössä on hiljaisuus ja muutkin säännöt.
Vauva on vauva. Hän ei pysty kontrolloimaan käyttäytymistään. Sen vuoksi vauvan itku on normaaliin elämään kuuluvaa ääntä.
Auttoiko?
Minusta on todella outoa ettei vauvan/vanhempien lasten metelöinnistä, mukaan lukien myös itku, saa sanoa. Se todellakin häiritsee, on suorastaan kamalaa ja raivostuttavaa kuunneltavaa etenkin yöllä ja sen pitäsii olla varoituksen aihe siinä kuin koiran haukuntakin. T: vuokranantaja jonka asunnossa asuu rääkyvät kaksosvauvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin aivan. Vauvahan kykenee käyttämään itkemisensä suhteen samanlaista harkintaa kuin sinä bileiden pidon ja ymmärtää talon järjestyssäännöt ja hiljaisuuden.
Voisit nätisti kysyä mistä johtuu että vauva jatkuvasti itkee. Sano että olet huolestunut ja jos voit auttaa, teet sen meilellään. Ei se äiti ota vastaan apua , mutta jospa on itse yliväsynyt ,voisit ottaa vauvan ihan vaikka pariksi tuntia että äiti saa nukkua. ?? Voitko ajatella?